Конспект інтегрованого заняття ( середня група) « Великодня писанка»

Про матеріал
Дати дітям та закріпити початкові уявлення, знання про давнє, величне християнське свято Великдень і народні традиції його святкування. Познайомити дітей з писанкою, як твором декоративно – прикладного мистецтва та її символікою (знаки сонця, води, землі, дерева). Розвивати інтерес до народознавства, до символів і атрибутів писанки, крашанки, їх різновиду (дряпанка, крапанка, мальованка). Вправляти у вмінні описувати предмет. Збагачувати словник епітетами. Розвивати емоційно-чуттєву сферу дітей. Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, бажання пізнавати свята, звичаї, святкування. Закріплювати вміння малювати символи життя, навички зображувальної діяльності (малювати прямі і хвилясті лінії, кола, крапки, мазки). Вправляти у вмінні орієнтуватися на аркуші паперу, акуратно, самостійно, творчо, активно виконувати роботу. Розвивати почуття прекрасного.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття ( середня група)

« Великодня писанка»

 

Програмовий зміст: дати дітям та закріпити початкові уявлення,  знання  про давнє, величне християнське свято Великдень і народні традиції його святкування. Познайомити дітей з писанкою, як твором декоративно – прикладного мистецтва та її символікою (знаки сонця, води, землі, дерева). Розвивати інтерес до народознавства, до символів і атрибутів писанки, крашанки, їх різновиду (дряпанка, крапанка, мальованка).  Вправляти у вмінні описувати предмет. Збагачувати словник епітетами. Розвивати емоційно-чуттєву сферу дітей. Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, бажання пізнавати свята, звичаї, святкування. Закріплювати вміння малювати символи життя, навички зображувальної діяльності (малювати прямі і хвилясті лінії, кола, крапки, мазки). Вправляти у вмінні орієнтуватися на аркуші паперу, акуратно, самостійно, творчо, активно виконувати роботу. Розвивати почуття прекрасного.

Матеріал: кошик, крашанки, писанки (дерев`яні та справжні), зразок для малювання крашанки, крапанки , плоскі паперові форми , гуашеві фарби, тички, клейонки.

Підготовча робота: бесіда з дітьми про народне свято, розглядання ілюстрацій.

 

Хід заняття

 

Вихователь. Доброго дня діти! Діти привітайтеся з нашими гостями.

Вихователь:  - Діти, яка зараз пора року? (Весна)

  • А яке велике свято ми святкуємо навесні? (Великдень)

Ми нещодавно святкували найдавніше християнське свято Великдень – це радісне свято воскресіння природи, загальної любові, в цей день всі один у одного просять прощення і прощають.

 Радіючи цій добрій новині і святкуючи Воскресіння Господнє, люди пов’язали з ним два символи перемоги життя над смертю. Це яйце в якому зароджується нове життя і хліб, який дає нам сили.
 

Питання дітям:

  • Як люди готувалися до цього свята? (пекли паски, розфарбовували яйця).
  • А в який день треба готувати крашанки? (в суботу, а не в п’ятницю – довше зберігаються; фарбували 13 яєць: 12 Апостолів і Спаситель).
  • А чи можна їх топтати ногами? Чому? (можна захворіти – це великий гріх).

Вихователь. Діти , ви знаєте що це? Показує розписне яйце. (писанка).
- Правильно. Це писанка – розфарбоване й  розмальоване візерунками  яйце – символ життя.
 Отже   Великдень  не  обходиться  без  писанки .  Ще  в  давнину  люди шанували  писанку . Для  наших  пращурів  вона  була  символом зародження життя , символом   сонця , тепла і вічності . Дотепер  вважають , що  писанка приносить щастя. Крашанками та писанками обмінюються, дарують їх рідним та друзям.
 - Діти, від якого слова походить слово «писанка»? (від слова «писати»).
- Що ми знаємо про писанку?
(Писанки бувають різного кольору, з різними візерунками, орнаментом).
Писанка малюється воском. А потім наноситься фарба. Вона лягає на яйце, а на віск не береться. Так проявляється візерунок, нанесений воском.
 Крім писанок розрізняють ще крашанки, дряпанки, крапанки, мальованки.
Крашанка – яйце одного кольору, яке фарбують найчастіше в окропі з лушпиннями цибулі чи штучним барвником. Вона – найдавніший гість на Великодньому столі.
Дряпанка – яйце, пофарбоване в один колір, на якому потім голкою чи шилом вишкрябують орнамент. Дряпанки ще називають шкрябанками.
Крапанку – роблять накрапуючи на яйце воском візерунок і опускаючи його у барвник.
Мальованки – розписують пензликом, фломастером, тощо.

 

Фізкультхвилинка:

 

Вихователь. Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:

Дружно писанки візьмемо,

Вгору їх піднімемо,

Сонечку покажемо,

Гарно покружляємо.

Ми присядемо гарненько

І постукаєм тихенько.

Встанемо швиденько,

Потягнемось легенько.

Мов зайчата пострибаєм,

Знову гарно покружляєм.

Писанки зберемо 

І у кошик покладемо.

 

Вихователь. Діти, давайте пригадаємо, які бувають орнаменти:
- рослинний;

- тваринний;

- геометричний

- побутовий.
 Беручи в руки розмаїто-барвисте яйце ми милуємось його орнаментом. Орнаменти, що найчастіше зустрічаються на писанках, тісно пов’язані з нашим життям. Кожен знак, кожна лінія мають своє значення. Давайте уважно роздивимося найтиповіші мотиви-символи українських орнаментів.
Що вам нагадує цей знак?
Вихователь показує карту з намальованим колом.
(Сонечко. Воно зігріває всю землю своїми променями).
- Що символізує сонце? (Життя, радість).
Коло – знак сонця, носій світла і життя.
- А цей знак на що схожий? (На зорю).
А де ми можемо побачити зорі? (На небі).
- Зоря - є знаком неба.
- Хрест – це символ всесвіту. Він є знаком чотирьох сторін світу, чотирьох вітрів, чотирьох пір року.
- А цей знак схожий на граблі – є символом дощу, плодючості, очищення.
- Трикутник – символ вогню та безсмертя. Символом безкінечного життя також є гілка.
-Хвилі – криві лінії, лінії без початку і кінця символізують вічність.

Вихователь.  Бачу , вам уже хочеться якнайшвидше почати роботу. Тож, знаючи ці знаки-символи. Ви теж можете намалювати їх на яєчку і створити справжню писанку до Великодня. Тож всі сідають за свої робочі місця, та починають працювати. ( Самостійна робота дітей).

Підсумок заняття. Поки  наші писанки висихають, ми з Вами закріпимо прослуханий матеріал, а потім подаруємо писанки нашим гостям, та не забудьте сказати гарні побажання.

  • Яке давнє християнське свято святкують весною?
  • Які основні атрибути Великодня?
  • Які існують орнаменти?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Данилюк Людмила
    Дякую за вашу працю!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
16174
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку