Конспект
Інтегрованого заняття з математики
з елементами LEGO конструювання
у старшій групі
«Подорож в країну Математика»
1. Програовий зміст:
- Тренувати в прямому і зворотномурахункувід 1 до 10;
- Закріпитивміннявизначатитимчасовівідносини (місяці; днітижня -
з використанням LEGO конструктора);
- Закріпитивміннявизначатипросторовийнапрямок (за допомогою LEGO конструктора);
- Закріпитивміннярозрізнятигеометричніфігури;
- Закріпитизнання про колір.
Розвиваючі завдання:
- Створитиумови для розвиткулогічногомислення, кмітливості, уваги.
- Сприятиформуваннюрозумовихоперацій, розвиткумовлення, вміннюаргументуватисвоївисловлювання.
Виховні завдання:
- Виховуватисамостійність, вміннярозумітинавчальну задачу і виконуватиїїсамостійно.
- Виховуватиінтерес до математичних занять.
2. Методи та прийоми:
- Організаційний момент; - ігровий; - наочний; - словесний; - Заохочення, аналіззаняття.
Попередня робота: орієнтування на площині, ігри-головоломки з рахунковимипаличками.
Обладнання та матеріали: м'яч, ноутбук, мультимедіа проектор.
3. Обладнання, роздатковий матеріал: набіркарток з цифрами, рахунковіпалички, кубики LEGO.
Структура заняття:
1.Розминка з м'ячем.
2. Ігроваситуація (читання листа). 3. Завдання1»Яка з фігурзайва".
4. Завдання 2 Гра»Тиждень".
5. Завдання3»Побудуйфігуру".
6. Завдання4»зачаровані числа".
7. Завдання5»орієнтування на LEGO – пластині".
8. Підсумок заняття.
Організаціядітей: сидять за столами.
Хідзаняття:
1 частина-Організаційний момент
Заходимо в групу, вітаємозапрошених гостей.
Встанемопоряд, по колу,
Скажімо " Здрастуйте!" один одного.
Нам вітатисянілінь:
Всім " Привіт!"і" Добрий день!";
Якщокоженпосміхнеться –
Ранок добрийпочнеться.
- ДОБРОГО РАНКУ!!!
Вихователь: діти, до нас сьогодніприйшлигості. Я пропонуюпограти в гру з м'ячем " відповідай, не позіхай!". Коженуважно повинен вислухатипитання і датиправильнувідповідь.
Інтелектуальнарозминка
* Яка зараз пора року?
* Початок, середина абокінецьвесни?
* Скількикутів у трикутника? (3)
* Скількихвостів у п'ятикорів? (5)
* Скільки лап у трьох гусей? (6)
* Якщолінійкадовша за олівець, то олівець...?
* Якщостілвищестільця, то стілець...?
* Якщо дорога ширше стежки, то стежка...?
* Скількимісяців на рік? (12)
2 частина-основначастина
Вихователь: сьогодніприлетіла ворона і передала лист
Ось конверт, адресованийнашійгрупі. Давайте прочитаємолист .
"Дорогідітки, в нашомуматематичномуКоролівствітрапиласябіда. Злийчарівникзачаруваввсіхжителівкоролівства. Тількиви можете знятичаклунськічари, виконавшивсізавдання.
"Королева Математики»
Діти, ми допоможемо жителям країни Математики?
Подивіться на екран, злийчарівникповісиввеличезний замок на воротах .
Щобйоговідкрити, потрібно ісполніть1завдання« "яка з фігурзайва" .
Діти, якіГеометричніфігуривибачите на екрані? Чи є тут однаковіфігури? Порівняйтеїх, і скажіть, чим вони схожі, що є спільне? (порівняння за формою, кольором, величиною). Чим відрізняютьсяфігури? Як вивважаєте, яка фігуразайва? (коло-немаєкутів).
Молодці, замок відкритий, ми в країні Математики
Пройдіть за столи.
Вихователь: ви не боїтесятруднощів? Тодісіли прямо, спинки випрямили, вирушаємо в подорож. Щоб нам не загубитися в часі, згадаємо з вами днітижня.
2 завдання Дидактична гра «тиждень»
Завдання з LEGO кубиків-зліва направо викластисімбашточок по днях тижня. Перевіряємо, що у вас вийшло, починаючи з 1 дня - як вінназивається? Як називаєтьсятретій день тижня? Сьомий? Четвер-який за рахунком день?
Молодцівпоралися з цимзавданням.
Вихователь: продовжуємоподорож, нас чекає 3 завдання.
"Побудуйфігуру" - завдання зрахунковимипаличками.
Слухайтеуважно.
- Викладіть з чотирьохпаличок квадрат. (Дітипрацюють за столами)
- Візьмітьще одну паличку і поставте так, щоб з квадрата вийшло 2 трикутника. (Прибираємопалички)
- Відрахуйте 10 паличок і складіть 2 квадрата: великий і маленький.
- Відрахуйте 7 паличок. Складіть 3 рівнихтрикутника.
Ви впоралисяіззавданням, все правильно зробили. Пропонуювідпочити
Фізкультхвилинка:
Раз - ми встали, розпрямилися.
Два-зігнулися, нахилилися.
Три-руками три бавовни.
А чотири-під боки.
П'ять-руками помахати.
Шість-на місце тихо сісти.
Вихователь: всірозсілися по місцях, нікому не тісно?
По секрету вам скажу: "буде цікаво!”
Наступнезавдання- «зачаровані числа "
Злийчарівникзачаруваввсі числа, вони забулисвоїмісця і заблукали. Допоможіть кожному числу встати на своємісце. Розставтеїх по порядку.
Викладаємочисловий ряд від 1 до 10.
Оленавиконуєзавдання на дошці (цифри). Перевіряємо роботу Олени (прямий і зворотнийрахунок).
Назвітьсусідів числа 6, 2, 4, 9.
Молодцівпоралисяіззавданням, всі числа встали на своїмісця.
Вихователь: - діти, не вийшло у чаклуна нас заплутати, переходимо до останньогозавдання» орієнтування на лего – пластині " (картка)
Готуємолего-пластину.
Синій кубик ставимо в верхнійправий кут;
зелений кубик у верхнійлівий кут;
синій кубик в нижнійлівий кут;
зелений кубик в правийнижній кут.
Поставтебілий кубик в центрілего-пластини.
Червоний кубик над білим;
жовтий-праворучвідбілого;
Помаранчевий-праворучвіджовтого;
Блакитний - над помаранчевим;
салатовий - підпомаранчевим;
Помаранчевий - підсалатовим.
(Що, у вас вийшло? Цифра 4)
Дивимося на екран - перевіряємо.
Молодці, всізавданнявиконали. Наша подорожзакінчилася. Ми врятуваливсіхжителівкраїни.
- Дітки, вам сподобалася наша подорож? Відповідідітей. - Яке завдання вам буловиконувати легко, щоздалосяважким? Відповідідітей.
Жителікраїни Математики дужевдячні вам за допомогу, для вас своїхдрузів, вони передали скриньку. Відкриємойого (в скриньцісолодкігостинці).