КЗ «ДНЗ (ясла – садок) № 257 КМР
Конспект інтегрованого заняття
з пізнавального розвитку та
нетрадиційного малювання
для дітей старшої групи
на тему:
«Пізнаємо світ камінців»
Підготувала
вихователь гр. № 4
Токар Т.М.
Кривий Ріг
Мета: розширювати і закріплювати знання дітей про властивості каменів.
Формувати у дітей елементарні уявлення про різноманітність каменів, вміння обстежити їх і називати властивості. Розширити знання про те, для чого потрібен камінь і як використовує людина властивості каменю. Продовжувати вчити вести міркування, обґрунтовувати свою точку зору. Формувати вміння формулювати висновки.
гармонізувати поведінку дитини через усвідомлення ролі та місця її у соціумі, природі та Всесвіті. Учити ставити запитання та висловлювати власну думку, робити нескладні припущення, відчувати радість від пізнання та розуміння нового у довкіллі; учити дотримуватись основних правил поведінки у природі, спостерігати ти відчувати єдність із природою.
Розвивати пізнавальну активність дітей в процесі пізнавально-експериментальної діяльності. Виховувати навички співпраці, вміння працювати в парах. Виховувати дбайливе ставлення до природних ресурсів.
Виховувати бережливе ставлення до природи, свого здоров’я.
Попередня робота: бесіда про правила поведінки у природі (дидактична гра «Екологічний ланцюжок»); розглядання фотоілюстрацій гір та морського дна, слухання легенди «Як з’явилися гори на Землі».
Обладнання та матеріали: прозорі склянки з водою,( одноразові ложки, лупа,
глобус, натуральні намиста з дорогоцінних каменів, посилка з різними видами каменів,
фарби, камені для розфарбовування, пензлі, серветки, зразок.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Вступна частина. Організаційний момент
Вихователь:
- Діти, послухайте уважно вірш. (Вихователь читає вірш «Нам без природи не прожити» )
Нам без природи не прожити —
Це сонце й небо голубе.
Вода, земля, повітря, квіти —
Все, що оточує тебе.
Дерева, луг, ріка глибока,
Мале джерельце і струмок.
Низовина й гора висока —
Це все довкілля, мій дружок!
Сади й хати, міста і села,
Звір, пташка і жучки малі.
Всі звуки й пісенька весела
І люди, що на цій Землі.
Це все довкілля, це природа.
Частинки й ми її малі.
Потрібне нам життя й свобода,
Щоб вік прожити на Землі.
Вихователь:
- Про що цей вірш?
- Що для нас означає природа?
- Що таке Земля?
Діти розповідають вірш
Земля це:
Блакитні простори, зелені ліси
—Ніде не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.
Ти наша домівка, планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!
Вихователь дістає глобус і показує дітям.
- Діти, ви знаєте що це таке? (це глобус, макет нашої землі)
Вихователь:
Діти сідають до комп’ютера і переглядають слайди про гори та океани (гори, морські камені, камені з надр землі, дорогоцінні камені)
Вихователь:
Діти переглядають слайди (будівлі, мости, дороги,башти, метро, пам’ятники)
- Діти, ви знаєте, хто досліджує дари землі? (Геологи)
Сюрпризний момент.
Стук у двері, передають посилку, вихователь з дітьми відкривають її, знаходять лист, читають.
- Діти, ця посилка від геологів.
Вихователь читає лист від геологів.
Добрий день,любі, діти. Ми група геологів, вивчаємо дарунки землі, досліджуємо їх. Ми надсилаємо вам декілька зразків каменів зі своїх експедицій, хочемо, щоб ви розглянули, дослідили,ознайомилися з земними скарбами і більше дізналися про них. А ще ми надсилаємо вам зразки каменів, які видобувають у вас у Кривому Розі. Бажаємо вам успіхів у навчанні.
Розгляд каменів.
Кожен вид каменя в коробочці, підписаний.
Вихователь:
(він не змінив форму)
бо важкий)
(став мокрий, темний, а коли був сухий – був світлий)
шершавий)
Діти після дослідів роблять висновки (каміння важке, при стисканні не міняє форму, тверде, коли мокрий – темного кольору, гладкий, шершавий, з гострими кутами, різного кольору)
Вихователь:
Діти сідають до столу і фарбами розфарбовують камені.
В кінці заняття діти розглядають свої вироби