Конспект інтегрованого заняття з пізнавального розвитку та нетрадиційного малювання "Пізнаємо світ камінців"

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з пізнавального розвитку та нетрадиційного малювання "Пізнаємо світ камінців" для дітей старшого дошкільного віку. Підготувала вихователь КЗДО № 257 м. Кривий Ріг Токар Тетяна Миколаївна
Перегляд файлу

 

                     

        КЗ «ДНЗ (ясла – садок) № 257  КМР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Конспект  інтегрованого заняття

           з пізнавального розвитку та

                 нетрадиційного малювання

                   для дітей старшої групи

                                  на тему:

                  «Пізнаємо світ камінців»

                 

 

 

                        Підготувала

              вихователь гр. № 4

                         Токар Т.М.

 

                                                                                               

 

 

 

 

                                                                                               


 

                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

                               Кривий Ріг

                                                      

 

 

 

 

Мета: розширювати і закріплювати знання дітей про властивості каменів.

Формувати у дітей елементарні уявлення про різноманітність каменів, вміння обстежити їх і називати властивості. Розширити знання про те, для чого потрібен камінь і як використовує людина властивості каменю. Продовжувати вчити вести міркування, обґрунтовувати свою точку зору. Формувати вміння формулювати висновки.

гармонізувати поведінку дитини через усвідомлення ролі та місця її у соціумі, природі та Всесвіті. Учити ставити запитання та висловлювати власну думку, робити нескладні припущення, відчувати радість від пізнання та розуміння нового у довкіллі; учити дотримуватись основних правил поведінки у природі, спостерігати ти відчувати єдність із природою.
Розвивати пізнавальну активність дітей в процесі пізнавально-експериментальної діяльності. Виховувати навички співпраці, вміння працювати в парах. Виховувати дбайливе ставлення до природних ресурсів.
Виховувати бережливе ставлення до природи, свого здоров’я.

 

Попередня робота: бесіда про правила поведінки у природі (дидактична гра «Екологічний ланцюжок»); розглядання фотоілюстрацій гір та морського дна,  слухання легенди «Як з’явилися гори на Землі».             

 

   Обладнання та матеріали:  прозорі склянки з водою,( одноразові ложки, лупа,

глобус, натуральні намиста з дорогоцінних каменів, посилка з різними видами каменів,  

фарби, камені для розфарбовування, пензлі, серветки, зразок.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Вступна частина. Організаційний момент

Вихователь:

- Діти, послухайте  уважно вірш. (Вихователь читає вірш  «Нам без природи не прожити» )

 

Нам без природи не прожити —
Це сонце й небо голубе.
Вода, земля, повітря, квіти —
Все, що оточує тебе.
Дерева, луг, ріка глибока,
Мале джерельце і струмок.
Низовина й гора висока —
Це все довкілля, мій дружок!
Сади й хати, міста і села,
Звір, пташка і жучки малі.
Всі звуки й пісенька весела
І люди, що на цій Землі.
Це все довкілля, це природа.
Частинки й ми її малі.
Потрібне нам життя й свобода,
Щоб вік прожити на Землі.

 

Вихователь:

- Про що цей вірш?

- Що для нас означає природа?

- Що таке Земля?

 

Діти розповідають вірш

 

 

 

 

 

Земля це:

Блакитні простори, зелені ліси
—Ніде не знайдеш ти такої краси.
У космосі є ще багато планет,
Немає лишень життя там прикмет.


Ти наша домівка, планета Земля,
Ти гарна і зблизька, красива здаля.
Дивуються інші планети всі щиро:
«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!

 

 

Вихователь дістає глобус і показує дітям.

 

- Діти, ви знаєте що це таке? (це глобус, макет нашої землі)

 

Вихователь:

  • У нашої Землі є одяг. Вона складається з камінців. Подивіться на глобус. Кожен камінчик – це шматочок гори. Там, де дуже багато каменів, височать гори. Подивіться, скільки на нашій планеті гір, всі вони відзначені темно – коричневим кольором.
  • А чи знаєте ви , які гори є на Україні? (Карпатські гори, Говерла)
  • Діти, подивіться якого кольору на глобусі найбільше? (Блакитного кольору)
  • Правильно, це вода, моря та океани Землі. Нашу планету називають «блакитна планета». У воді теж багато гір, які складаються з каменів. Це дно морів та океанів. Підводний світ схожий на наш акваріум.  
  • Сьогодні ми  поговоримо про каміння. Де ми можемо побачити каміння. (на вулиці, в горах,в морі, на дачі). Камені бувають дуже різні, різняться по розміру, кольору, формі.
  • Пропоную вам подивитися невеликий фільм .

 

Діти сідають до комп’ютера і  переглядають слайди  про гори та океани (гори, морські камені, камені з надр землі, дорогоцінні камені)

 

Вихователь:

  • Для чого людині камені?  (відповіді дітей)

Діти переглядають слайди  (будівлі, мости, дороги,башти, метро, пам’ятники)

-      Діти, ви знаєте, хто досліджує дари землі? (Геологи)

 

  • Геологи – це люди, які подорожують по різним місцям і вивчають, досліджують дари землі. Глибоко під землею вони шукають дарунки землі (корисні копалини), працюють в лабораторіях по вивченню їх  якості, складають карти, де і що вони знаходили. Праця у геологів важка. Їм доводиться жити в палатках і готувати їжу на вогнищі. Зараз геологам, звичайно, допомагають наукові прилади і різні машини. Але все рівно їм доводиться проходити сотні кілометрів, підійматися на гори з важкими рюкзаками за спиною. В рюкзаках спеціальні молотки, щоб відбивати шматки міцної гірської породи. Іноді земні скарби знаходяться в глибоких печерах. І туди теж спускаються геологи. Геолог повинен бути сміливим, сильним, витривалим,вміти орієнтуватися  і знаходити дорогу по карті. А ще геолог повинен бути вірним другом.

 

Сюрпризний момент.

Стук у двері, передають посилку, вихователь з дітьми відкривають її, знаходять лист, читають.

- Діти, ця посилка від геологів.

 

 

 

 

 

 

   Вихователь читає лист від геологів.

 

Добрий день,любі, діти. Ми група геологів, вивчаємо дарунки землі, досліджуємо їх.  Ми надсилаємо вам декілька зразків  каменів зі своїх експедицій, хочемо,  щоб ви  розглянули, дослідили,ознайомилися з земними скарбами і більше дізналися про них. А ще ми надсилаємо вам зразки каменів, які видобувають у вас у Кривому Розі. Бажаємо вам успіхів у навчанні.

 

Розгляд каменів.

Кожен вид каменя в коробочці, підписаний.

 

  • Це вугілля . Яке воно? (чорне, тверде, блискуче, гострі краї)
  • Для чого люди використовують вугілля?  (  для опалення приміщень)

 

  • Це залізна руда. Яка вона? (важке, гострі краї, сірого кольору)
  • Для чого використовують залізну руду? (виготовляють залізо, а потім залізні вироби – машини , трактора та ін.)

 

  • Це  морське каміння. Яке воно? А визнаєте, чому вони круглі і гладенькі?Такими їх робить вода. Подивіться, ось скло, воно не гостре, а гладеньке, таким його зробила вода.(велике, маленьке, гладеньке, сірого кольору, важке)

 

  • Це річкове каміння. Яке воно? (світле, гладке)

 

  • Гірське каміння. Яке воно? (коричневого кольору, важке, гострі краї)

 

  • А ця коробочка не підписана. Що тут знаходиться? (коштовності, намисто з дорогоцінних каменів).Навіть такі камені геологи знаходять , вони дуже коштовні і з них виготовляють такі вироби.

 

Вихователь:

  • А тепер давайте проведемо декілька дослідів.

 

  1. Візьміть камінець у руку і міцно стисніть його у руці. Що відбулося з камінцем?

      (він не змінив форму)

  1. Кинемо камінець у воду. Що відбулося з камінцем? (камінь потонув,

      бо важкий)

  1. Дістанемо камінь з води. Який став камінь, після того, як побував у воді?

(став мокрий, темний, а коли був сухий – був світлий)

  1. Розглянемо в лупу морський камінь і щебінь. (морський – гладкий, щебінь – 

            шершавий)

Діти після дослідів роблять висновки (каміння важке, при стисканні не міняє форму, тверде, коли мокрий – темного кольору, гладкий, шершавий, з гострими кутами, різного кольору)

 

     Вихователь:

  • Діти,подивіться, ось таких камінчиків, геологи вислали нам дуже багато. Як ви гадаєте, що з них можна зробити, де і як використати? (відповіді дітей)
  • А я пропоную вам оздобити, розфарбувати фарбами ці камінці і надіслати їх геологам у подарунок.

 

Діти сідають до столу і фарбами розфарбовують камені.

В кінці заняття діти розглядають свої вироби

 

 

 

 

 



 

 

doc
Додано
26 вересня 2022
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку