Конспект міні-заняття для дітей молодшого дошкільного віку
«Допоможемо зайчику»
Мета: Вчити дітей розуміти свій фізичний і психічний стан, пов'язувати його з настроєм та станом здоров'я; сприяти збагаченню емоційної чутливості; формувати здатність утворювати музичний образ. Прищеплювати навички догляду за тілом, бажання виконувати оздоровчі вправи. Підтримувати у малят життєрадісний настрій, бажання бути здоровим. Розвивати вміння співпрацювати з однолітками. Виховувати турботливе ставлення один до одного, доброзичливість.
Матеріал: дитина старшої групи переодягнена в зайчика, «смайлики» з зображенням веселого і сумного зайчика, музичний супровід, «доріжка здоров'я».
Хід заняття
Діти вільно розміщені на килимку. Вихователь звертає увагу дітей на звуки плачу.
Вихователь. Діти, чуєте, хтось плаче?
Дитина переодягнена в костюм зайчика, вдає, що плаче.
Вихователь. Зайчику, чому ти плачеш?
Зайчик. Я загубив качан капусти ось такий (показує), і великий, і смачний.
Вихователь. Горю ми твоєму зарадимо і відшукаємо капусту.
(Вихователь разом з дітьми заглядають по сторонах, знаходять огризок).
Вихователь (Показує). Ми знайшли огризок, листя хтось поїв.
Заєць. Ой. Я ж забув. Це я його з'їв і тепер мій живіт, немов качан, і твердий, як барабан.
Вихователь. Діти, як ми можемо допомогти зайчику?
Масаж живота
Погладимо живіт за годинниковою стрілкою, помісимо, ніби тісто, погладимо, постукаємо злегка кулачком і закінчимо масаж поглажуванням.
Зайчик. Дякую, малята. Живіт перестав боліти.
(Вихователь вивішує на дошку смайлики)
Вихователь. Діти, подивіться, на цих малюнках зображено сумного і веселого зайчика. Ірино, покажи, на якому зображенні зайчик сумний? Чому ти так вважаєш? Так, у нього губи прямі, стиснуті, брови опущені, очі сумні. Покажіть, як зайчик сумує. Сашко, покажи зображення веселого зайчика. Що тут зображено? (Посмішку,брови підняті, радісні очі). Зобразіть веселого зайчика.
Музично-руховий етюд «Сумно-весело»
Вихователь. А зараз, малята, я буду вмикати музику. Під швидку музику ви будете показувати веселого зайчика, а під повільну – сумного.
Вихователь по черзі. Уривками тривалістю 20-30 секунд, умикає мелодії двох програмових п'єс різного емоційного змісту – сумну і веселу музику. Діти передають емоційний стан музики своєю мімікою і танцювальними імпровізаційними рухами. Під веселу мелодію малята усміхаються, швидко рухаються і бадьоро почуваються. Коли починає лунати сумна музика, діти змінюють вираз обличчя на сумний, брови зсунуті, очі зщурені, їхні рухи стають повільними, плавними.
Вихователь. Що ви хочете робити під веселу мелодію? А під сумну?
Діти, а що треба робити щоб бут здоровими? (Робити зарядку, гуляти на свіжому повітрі, спати, мити руки з милом, істи, ходити по «доріжці здоров'я, робити масажі)
Зайчику, подивись, яка у нас доріжка здоров'я, давай, разом з малятами пройдемось по ній.
Ходьба по «доріжці здоров'я
Вихователь. Йшли ми довго, а чи трішки, та, стомились наші ніжки. Станемо в маленьке коло, повернемося один за одним, сядемо на килимок.
Масаж
На спинці намалюємо ялинку і станемо такі, як ялиночки стрункі; по спині сусіда вправно ми постукаємо кулачками, пощипаємо, пощипаємо, долоньками поплескаємо, спинку я твою поглажу і здоровий ти одразу.
Гарно руки розітремо і на шию покладемо. Розімнемо шию трішки. Станемо усі на ніжки.
Метелики прилетіли і на щічки наші сіли, крильцями полоскотали – діти враз веселі стали.
Від масажу в нас настрій покращився.
Психогімнастика
Давайте передамо свій гарний настрій один одному долоньками. (Діти вдають, що передають щось одне одному долоньками). Від наших долоньок стало тепліше.
Хвилинка доброти
Просімо у сонця тепла і добра,
Сонячний дощ уявіть дітвора.
Промінчики сонця в долоньки візьміть,
В голівку, в сердечка їх поселіть.
Гаряче тепло розлилося по тілу….
Тепер нам під силу будь-яке діло.
Візьмемося за руки й промовимо чарівні слова.
Психоформула
Ми – здорові!
Ми – веселі!
Ми – щасливі!
Зайчик. Дякую вам малята за допомогу.
Вихователь. Зайчику, ми тебе запрошуємо з нами на прогулянку пограти в ігри на повітрі.