Конспект "найбільшого уроку у світі" на тему "Сила миру"

Про матеріал
У вересні 2015 року в рамках 70-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН у Нью-Йорку відбувся Саміт ООН зі сталого розвитку та прийняття Порядку денного розвитку після 2015 року, на якому було затверджено нові орієнтири розвитку. Підсумковим документом Саміту було затверджено 17 Цілей Сталого Розвитку. Даний конспект містить матеріали, які стосуються 16 Цілі - мир та справедливість.
Перегляд файлу

 

Найбільший урок у світі

Тема. Сила миру.

Мета заняття: Розглянути деякі визначення поняття «мир». Дослідити та визначити риси, дії та символи руху за мир.

Міжпредметні зв’язки: етика; історія; правознавство; виховна година.

Обладнання:  кубики «Цілі сталого розвитку», картинки, які ілюструють різні цілі, фото із зображенням мирного життя та ситуацій нестабільності, ватман, клей, маркери, довідковий матеріал про активістів руху за мир, кольорові сердечка, презентація, відео, ілюстрації на дошці.

План проведення заняття

І. Актуалізація знань.

1. Вступне слово вчителя.       

20 листопада 2017 року - У Всесвітній день дитини Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) оголосив про початок проекту «Найбільший урок у світі» - ініціативи, яка познайомила 15 тисяч дітей в Україні із Глобальними цілями сталого розвитку, які були прийняті Генеральною асамблеєю ООН.

Найбільший урок у світі — це спільний освітній проект, спрямований на підтримку Глобальних цілей для досягнення сталого розвитку, проголошених Організацією Об’єднаних Націй. Минулого року ви ознайомилися із переліком Цілей, їхнім значенням, на уроках часто зверталися до цієї тематики.

Відео «Глобальні цілі»

2. Вправа «Знайди відповідність».           

Учні працюють у групах (по черзі). Їм пропонуються картинки (або слайди на екрані), які відповідають певним цілям. Завдання: установити відповідність між цілями та картинками.

Висновок учителя про виконання завдання.

3. Навчальна вправа.    

Робота в групах.   Учням запропоновано  кілька фотографій із зображенням мирного життя та ситуацій нестабільності, наприклад: молитва; друзі; люди, що кричать або поводяться агресивно; велика мирна хода; танки; сутички з поліцією. Зображення потрібно відбирати дуже обережно, враховуючи досвід та потреби учнів. Завдання: написати 1—3 слова, які, на думку школярів, описують кожне зображення; обговорити в парах, які емоції викликає те чи інше зображення, а потім поділитися своїми думками з усім класом.

Запитання для підсумку: «Чому, на вашу думку, сталася ця ситуація порушення миру або відбувся конфлікт?»

Орієнтовні відповіді: розбіжності між людьми, бідність та нерівність у добробуті народів різних країн; соціально-економічний та політичний лад держави, рівень її культури і цивілізованості; невпорядкованість міжнародних стосунків…

ІІ. Оголошення теми та мети заняття.

Тож про яку ціль ми сьогодні говоритимемо? (Ціль №16.  Мир та справедливість).  Навіщо ми порушуємо це питання?

ІІІ. Основна частина.

1. Запитання для стимулювання критичного мислення:

  • Чому мир такий важливий для нас?
  • Яким би був світ без миру?
  • Чи виглядав би світ так само, чи був би іншим?
  •  Що для вас означає мир?

2. Визначення поняття «мир».

Завдання: із запропонованих визначень виберіть те, яке вам найбільше імпонує. Аргументуйте свій вибір.

 Мир — це ситуація, коли:            

  • кожен живе в безпечному середовищі, без страху або загрози насилля, та коли жодна форма насилля на практиці не допускається законом;
  • кожен є рівним перед законом, існує довіра до системи правосуддя, а справедливі та дієві закони захищають права людей;
  • кожен може брати участь у прийнятті політичних рішень, а влада несе відповідальність перед народом, якому вона служить;
  • у кожного є справедливий і рівний доступ до задоволення своїх основних потреб, що забезпечують його добробут, зокрема до їжі, чистої води, житла, освіти, охорони здоров’я та гідних умов існування;
  • кожен має рівні можливості з працевлаштування та забезпечення свого існування незалежно від статі, етнічної приналежності або будь-якого іншого критерію.

Як ми реагуємо на конфлікт? Які є мирні способи реагування на конфлікт? (Орієнтовні відповіді: міркувати і знаходити компроміси, уміти домовлятися і вислуховувати…)

Підсумкове запитання. Що спільного між ідеями, включеними в наведене визначення миру, та правами людини, про які ви чули? (Орієнтовні відповіді: право на вільний розвиток своєї особистості; невід'ємне право на життя; право на свободу та особисту недоторканість; право на свободу думки і слова, вільне вираження своїх поглядів і переконань; право на працю, на відпочинок, право кожного на освіту, на охорону здоров’я…)

Висновок: люди описують мир дуже по-різному. З глобальної точки зору, мир — це ситуація, коли конфлікт можна вирішити без застосування насильства і в результаті цього підвищується якість життя.

3.  Вивчення інформації про активістів руху за мир.

Учитель. Мабуть, немає такої країни у світі, в якій не було б людей, котрі відстоюють мир та справедливість. Ось деякі з них (слайди, коротка розповідь)

Навчальна вправа. Вивчення інформації про поборників миру.    Практична робота.                                                     

Учні об’єднуються в 5 груп. Опрацьовують інформацію про одного із активістів.  Прикладами таких людей можуть бути Карім Васфі, Лейма Ґбові, Магатма Ґанді, Малала Юсафзай і Нельсон Мандела. У кожної групи є заздалегідь підготовлений матеріал.

Завдання. Учні створюють плакат про важливі факти з життя їхніх активістів та основні положення, за які вони виступали. Дайте дітям можливість роздрукувати фото або намалювати свого активіста.

Орієнтовний план виконання

Завдання щодо якого поборника миру ви отримали? Як його / її звати?

Звідки він / вона родом?

Яку мету він / вона перед собою ставив(ла)?

Як вони досягли або намагалися досягти своєї мети?

Чому методи, яких вони використовували, можна вважати мирними?

Які їхні риси?

Презентація виконаних робіт.

Кожній групі виділяється по 1—2 хвилини, аби вони показали класу свої плакати та поділилися інформацією, яку вони дізналися.

Обговорення. Що спільного було в усіх презентаціях?

Перегляд відео про Малалу Юсафзай «Історія успіху», «Малала»

4. ООС в Україні.

Виконання програми 17-ти Цілей - це те, чого прагнуть досягнути люди у всьому світі: зменшення нерівності, подолання бідності та голоду, захист навколишнього середовища, забезпечення якісної освіти та економічного процвітання. Але, на мою думку, жоден прогрес без миру та справедливості не є можливим!  Ми, українці, як ніхто розуміємо усю актуальність 16-ої Цілі, наше покоління віч-на-віч зіткнулося із загрозами реальної війни. Ось уже 5 років нашу країну лихоманить. Кожен українець мріє про те, щоб в Україну повернувся мир та спокій. 5 років назад 20 лютого на майдані Незалежності в Києві загинули люди, які відстоювали справедливість. Їх назвали Небесною сотнею. Пригадаймо ще раз, як усе відбувалося.

Відео. Павло Табаков «Небесну сотню, Господи, прийми»

ІV. Підсумок.

У житті ми дуже часто стикаємося із несправедливістю, насиллям. Булінг - цей порівняно новий для українців термін означає постійне та цілеспрямоване знущання одних школярів над іншими, насміхання, ображання та цькування їх. Щоб цього не було, щоб світ став кращим і люди жили в мирі, кожен повинен починати із себе, з маленького.

Вправа «Знайди компроміс» (проводить практичний психолог)

Вправа «Мирний договір». Укладімо мирний договір для нашого класу. Завдання: напишіть на сердечках поради, побажання, рекомендації, які утримують клас у мирному стані. (Учні зачитують, прикріплюють на дошку. Орієнтовні відповіді: гідність, повага, підтримка, турбота, співпраця, дружба, чесність, взаємодопомога, взаєморозуміння, рівні можливості, толерантність, комфорт, безпека…)

V. Рефлексія.

На завершення нашої зустрічі я б хотіла розповісти притчу. Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла, як вона ставитиметься до інших -  добре чи погано.

 

Дякую за роботу. Гостям дякую за те, що були сьогодні з нами.

 

 

docx
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку