КВЕСТ "По вулицям старого міста" для учнів 7-8 класів

Про матеріал

Не можна бути громадянином свої держави, не знаючи її витоків,традицій та звичаїв. Завдяки вивченню, використанню матеріалу місцевих краєзнавців та міського краєзнавчого музею учасники Квесту «По вулицям старого міста» мають змогу відчути історичні події, осмислити історичні процеси, « доторкнутися» до історії рідного міста. Квест «По вулицям старого міста» ще раз переконує у тому, що знання історії рідного краю духовно збагачують кожну особу. Система використання краєзнавчого матеріалу доводить, що саме краєзнавство є неоціненною скарбницею збереження історичного досвіду багатьох поколінь, усього того найкращого. Що витримало випробування часом у сфері матеріальної і духовної культури. Ця скарбниця є тим своєрідним містком, який зв»язує покоління минулі з поколіннями сучасними і прийдешніми.

Перегляд файлу

Управління  освіти

Мелітопольської міської ради

Запорізької області

лого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КВЕСТ

«По вулицям старого міста»

 

 Автор: Кузьменко Марина Сергіївна,

 Завідувач відділом

 Палацу  дитячої та

юнацької творчості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Мелітополь, 2018 рік

 

 

Вступ

 

"Мало любити свій край, його треба ще й знати".

М.Рильський

  Пріоритетним напрямком виховання дітей та молоді в національній системі освіти є патріотичне виховання. 

Але одне з чільних місць належить вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі, – своєї “малої батьківщини”, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи. Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру. У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання молоді є краєзнавство.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність

  Не можна бути громадянином свої держави, не знаючи її витоків,традицій та звичаїв. Завдяки вивченню, використанню матеріалу місцевих краєзнавців та міського краєзнавчого музею  учасники  Квесту «По вулицям старого міста» мають змогу відчути історичні події, осмислити історичні процеси, « доторкнутися» до історії рідного міста. Квест «По вулицям старого міста» ще раз переконує у тому, що знання історії рідного краю духовно збагачують кожну особу. Система використання краєзнавчого матеріалу доводить, що саме краєзнавство є неоціненною скарбницею збереження історичного досвіду багатьох поколінь, усього того найкращого. Що витримало випробування часом у сфері матеріальної і духовної культури.  Ця скарбниця є тим своєрідним містком, який зв»язує покоління минулі з поколіннями сучасними і прийдешніми.

    Мета та завдання:

  1. Вивчення, поширення та поглиблення знань з історії  міста( кінець ХІХ століття – початок ХХ століття).
  2. Сформулювати уяву про відмінність забудови старого та сучасного міста за картою 1898року  та картою 2015 року.
  3. Збір інформації про старі будинки міста і розглянути їх, як пам’ятники архітектури минулого століття.
  4. Виявлення шляхів вирішення проблеми збереження старих будівель міста.

Місце проведення:

  • Палац дитячої та юнацької творчості,
  • громадські місця: міський краєзнавчий музей, педагогічний університет ім.Б.Хмельницького, будівлі ХІХ-ХХст. 

Форма проведення Квесту:

• навчальна, ігрова, змагальна, індивідуальна.

• за методами:  роз’яснювальні – ілюстративні, інтерактивні, фронтальні, дослідницькі – пошукові;

• колективно – творча  справа ( КТС), гра по станціям.

 

 

 

 

Хід проведення заходу:

Команди – учасники збираються  у сквері Палацу дитячої та юнацької творчості. Проходить лінійка, на якій спочатку іде перекличка команд шкіл міста.

Кожна команда отримує маршрутний лист і  карту старого міста за якою вони рухаються. Старт і фініш гри – Палац дитячої та юнацької творчості. Підсумки підводяться цього  дня. Найкращі команди нагороджуються грамотами та подарунками.

Учасники:

  В  КВЕСТІ  приймають участь учні 7-8 класів шкіл міста. Команда складається з п’яти учасників.

Об’єкти  гри:

  1. Будинок Катерини Хілько
  2. Талмуд- Тора
  3. Краєзнавчий музей
  4. Будівля педагогічного університету
  5. Палац культури « Жовтень»
  6. Будівля міської типографії
  7. Пам’ятник  випускникам міського аероклубу 40-х років.
  8. Палац дитячої та юнацької творчості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до Квесту «По вулицям старого міста»

 

Об’єкт №1. Будівля педагогічного університету ім. Б. Хмельницького

  1. На честь яких подій на будівлі укріплені меморіальні дошки?
  • Пов’язані з подіями Другої Світової війни
  1. Де в місті була проведена перша сільськогосподарська виставка?
  • На Ярмарковій площі,  в 1898 році
  1. Які учбові заклади були розташовані на Бульварній вулиці?
  • Жіноча гімназія;
  • Реальне училище.
  1. Напроти педагогічного університету знаходиться будівля з оригінальною архітектурою. Що це за будівля? Кому вона належала?
  • Дім належав купцю Юріцину, який мав винокурний завод. Зараз тут храм.
  1. Коли був закладений міський парк  культури та відпочинку?
  • Активістами міста в 1927році

 

Об’єкт №2.Станція « Будівля Катерини Хілько»

1.Командуючий фронтом, який керував визволенням міста Мелітополя.

  •    Генерал Толбухін;

2.Коли було окуповане наше місто  фашистськими військами?
       - 6 вересня 1941року;

3.Скільки наших земляків – мелітопольців отримало за роки війни звання Героя         Радянського Союзу?

       -13 чоловік;

4.  Коли почалась Мелітопольська наступна операція?

     - 26 вересня  1943 року;

5.  Яку назву мала фашистська лінія оборони?

      - «Вотан»;

6. Назвіть місце  прориву оборони «Вотан».

     -  район села Садового;

7.Назвіть організаторів підпільно – диверсійних груп в Мелітополі

    - Чугунов, Костенко, Хілько. 

 

Об’єкт №3. Краєзнавчий музей

  1. Розкажіть історію цієї будівлі
  • Вона була побудована в кінці ХІХ століття мелітопольським купцем Іваном Черніковим. На першому поверсі розташований був  магазин, де продавали швейні машинки, а на другому поверсі - проживав сам купець.  З початку ХХ століття тут знаходились різні державні заклади,  а з 1967 року - міський краєзнавчий музей.
  1. Хто був першим директором музею?
  • Яків Сердюков
  1. Коли був відкритий перший краєзнавчий музей?
  • 1 травня 1921 року
  1. Яку раніше малу назву вулиця, на якій розташований музей?
  • Вулиця Воронцовська
  1. Перерахуйте старіші будівлі на вулиці Воронцовська, що раніше в них було розташовано.
  • Палац дитячої та юнацької творчості ( з 1935р.)– Мелітопольське Взаімне Общество Кредитів(1875р.) ;
  • Будівля міського виконкому – жилий дім Хохловкіна;
  • Будівля, де розташовані районі державні заклади – жилий дім Шаца;
  • Будівля типографії – дім Мінаша;
  • Будівля педуніверситету  - склади купця Літягина.

 

Об’єкт № 4 Палац культури «Жовтень»

  1. Розкажіть історію цього дому.
  • Було побудовано наприкінці ХІХ століття купцем, по національності караїм , по прізвищу Стамболі. Стамболі , першим  в місті створив в цій будівлі зимовий театр.
  1.  Де в Мелітополі в кінці ХІХ століття знаходився центр міста?
  • Маріїнський проспект
  1. Назвіть ім’я першого земського лікаря
  • Андрій Корвацький;
  1. Скільки театрів було в м. Мелітополі наприкінці ХІХ- початок ХХстоліть?
  • Два театри: літній – Шульмана, зимовий – Стамболі.
  1. Що в перекладі з грецької означає назва нашого міста «Мелітополь»
  • «меліс»-медовий, «тополь»- місто,тобто медове місто;
  •  

Об’єкт №5 «Міська типографія»

  1. Що раніше було розташовано в будівлі типографії?
  • Філіал комерційного банку, типографія і магазин братів Мінаш
  1. Дайте характеристику Герба Мелітопольського повіту .
  • Герб міста був затверджений 31 січня1845року. В верхній частині гербу  - золоте поле, а в нижній частині – зелене поле з книгою та хрестом, в знак поселення в цьому повіті християн.
  1. Назвіть вулиці старого міста.
  • Торгова, Почтова, Бульварна, Вокзальна, Межева тощо.
  1.  З якого року починають заселяться Приазовські степи?
  • З 1784 року;
  1. В якому році було побудовано цю будівлю?
  • 1889рік

 

Об’єкт №6 «Талмуд - Тора»

  1. Яку назва мала вулиця на якій була розташована Талмуд – Тора?
  • Вулиця Торгова
  1. Що таке «Талмуд - Тора»?
  • Це школа для єврейських дітей;
  1. Назвіть які переселенці були основні мешканці Мелітопольського повіту з 1801року.
  • Українці;
  • Духобори;
  • Болгари;
  • Німці - меноніти;
  • Чехи;
  • Євреї.
  1. Коли і ким були проведені посадки ліса в степу, заклав початок Старобердянське лісництво?
  • Меноніт Корніс, в 1846 році.
  1.   Назвіть центральні поселення  переселенців – болгар.
  • Царедарівка ( нині с. Ботієво)

 

Об’єкт №7 «Пам’ятник  випускникам міського аероклубу 40-х років»

  1. Дата визволення міста від фашистів.
  • 23 жовтня 1943 року;
  1. Наш земляк, танкист, Герой Радянського Союзу.
  • Микола Малюга;
  1. Льотчик , що повторив, подвиг Н.Гастелло, в небі Мелітополя .
  • Микола Нестеренко;
  1. Наш земляк, свій подвиг, що вчинив, при обороні Бреста.
  • Микола Морозов;
  1. Коли було відкрито Братське кладовище-меморіал в нашому місті?
  • 23 жовтня 1967 року.

 

Об’єкт №8 «Палац дитячої та юнацької творчості»

Команди розгадують кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           1. 

 2.

 3.

 4.

 5.

 6.

 7.

 8.

 9.

 10.

 

1. Стара назва одной з вулиць.

2. Грецький історик, автор великої роботи про життя скифського народу.

3. Древня назва Дніпра.

4. Назва річки Молочной в древніх літописах.

5. Войовниче плем'я жінок-сарматів.

 6. Легендарний богатир, засновник Кам’яної  Могили.

7. Сьогоденна назва вулиці Торгова.

8. Ім’я німецького переселенця, меноніта, зробивший перші  посадки лісів у наших степах.

9. Народ, що залишив після себе пам'ятники у вигляді курганів .

10. Стара назва вулиці Профинтерна.

 

        Ім’я  українського  археолога,  дослідника, який

                 проводив розкопки Мелітопольського Золотого кургану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
2435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку