Конспект першого уроку

Про матеріал
Урок допоможе вчителям сформувати у дітей уявлення про шкільне життя. Проводиться для того, щоб учні побачили, що шкільне життя - цікаве та насичене, прагнули дізнаватися якомога більше.
Перегляд файлу

Перший урок у 1 класі

«Здрастуй, школо!»

МЕТА: познайомити першокласників із поняттям «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; прищеплювати любов до державних символів України, розширювати знання про рідний край; розвивати почуття людяності патріотизму; виховувати любов до людей, України.

ОБЛАДНАННЯ: зображення державних символів, шкільного приладдя, смайлики, малюнки, пазли карти України, сонечко з хмаринками.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
  • Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято.
  • Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – частинка великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну країну Знань.

(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)

  • Цей дзвіночок сповістив вам про те. Що починається перший у вашому житті шкільний урок.
  • Отож давайте разом помандруємо в країну Знань.

 

  • Саме від того, як пройде сьогоднішній день, залежатиме з яким настроєм ви будете приходити до школи.
  • Дітки, я сьогодні прийшла до школи з гарним, позитивним настроєм, а з яким настроєм ви завітали сьогодні до школи? У вас на партах є смайлики: веселий та сумний. Візьміть і покажіть мені той смайлик, який відображає ваш сьогоднішній настрій. Я дуже рада, що ви завітали сьогодні до школи з гарним настроєм, я бажаю вам, щоб із таким настроєм ви відкривали щодня двері нашої школи.
  • Оскільки, як я вже сказала, що ми з вами стали частинкою великої шкільної родини, тому давайте всі привітаємося.

Хвилинка релаксації

Вчитель

  • Поверніться один до одного, торкніться долонями свого сусіда, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
  • Коли ми даруємо добрі слова, тепло своїх долонь іншим, нам також стає добре, тепло і затишно на душі.

 

 

  • Я буду задавати вам питання, а ви якщо це відповідь так, будете загинати пальчик ось так…
  • Хто сьогодні дуже хотів іти до школи?
  • А кому сьогодні зранку посміхалася мама?
  • А хто йшов до школи і вітався з усіма?
  • А хто в школі побачив друзів?

А ну ж бо погляньте на свій кулачок, що у вас вийшло?

  • Як у нас сьогодні справи? (клас)
  • Я хочу, щоб з сьогоднішнього дня у вас був настрій тільки «Клас»!!!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  • Діточки, сьогодні біля нашого класу зранку лежав конверт. В ньому було щось написано, але я не відкривала його без вас, тому що написано для 1 класу. Відкриємо?
  • Дивіться тут якась фотографія. Подивіться хто це? (Лунтик)
  • А я його не знаю. А звідки ви його знаєте? (Відповіді дітей)
  • В листівці написано, що він не зміг до вас приїхати тому що зламався автобус, та пише, що хоче перевірити чи готові ви до школи. Докажемо йому, що ми вже з вами дорослі та прийшли в школу готовими?(Так)
  • Погляньте на дошку. Ви бачите сонечко, але його закрили хмаринки, на яких Лунтик написав завдання, які ми маємо виконати, щоб звільнити сонечко.

 

  • 1 Хмаринка «Знайомство»

Давайте знайомитися. Мене звати Антоніна Миколаївна. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами.

Зараз ми по-черзі передаватимемо мікрофон і кожен з вас повинен представитися і назвати своє хобі, те що він полюбляє робити у вільний час.

Я люблю доглядати за квітами.

Діти по-черзі представляються.

 

2 хмаринка Гра «Як ви провели літо»

- Діти, як ви провели літо?

- Встаньте ті, кому вдалося скупатися в морі. Озері. Ставку.

- Хто катався на велосипеді.

- Хто їздив до бабусі.

- Хто ходив по гриби.

- Хто спав до обіду.

- Хто їв пироги чи вареники з чорницями.

- Хто грався цілими днями з друзями.

- Хто читав книжки.

 

 

 

3 хмаринка «Поміркуй»

  • Сьогодні таких діток, як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Сьогодні свято. А хто знає, яке свято? – Перше вересня – День Знань! Досі вас вважали маленькими, а тепер ви справжні школярі.
  • А де знаходиться наш клас? (у школі)
  • У якому селі знаходиться наша школа?
  • А хто з вас знає як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
  • А ми з вами хто? (Українці)
  • Учитель.  На цьому уроці ми з вами розширимо свої знання про свою Батьківщину.
  • Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Наша рідна Україна , яка має свою землю , свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
  • Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Герб – це частина корони, яку носив київський  Князь. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
  •  
  • А чи знаєте ви з якого кольору прапор України?  (жовто- блакитний). Це колір нашого прапора. Державний символ України (показати)
  • Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
  • Жовтий – це колір зерна,хліба, сонця.
  •  
  • А на лінійці ми чули гарну пісню. Що це за пісня? (Гімн) Молодці, правильно. Це третій символ України.
  • Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно стоячи, мовчки.
  • Отже, ми запам’ятали, що Україна має три державні символи: герб, прапор і гімн. (я показую, а діти називають)
  • Гра «Пазли» (скласти державний символ)
  • Ми любимо неньку – Україну та зробимо все, щоб вона процвітала.
  • Що, на вашу думку, ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре навчитись, мати гарну поведінку, гарно відноситись до людей, допомагати батькам та іншим людям)
  • Фізкультхвилинка 

Ви хочете трішки відпочити? Ми будемо це робити на кожному уроці. Відпочивати, не тільки працювати ж треба.

  • Встаньте біля своїх парт.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

4 Хмаринка «Хто Уважний?»

  • Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи та скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
  • Перший раз малий Микола
  • Став збиратися до школи.
  • Олівця поклав у сумку,
  • Книги, ручку, зошит, гумку,
  • М’яч, граблі, перо, подушку,
  • На обід м’яку ватрушку
  • Ще й стільця, стола та парту,
  • Ще й географічну карту,
  • Трактора, машину, мило.
  • Вже й надворі звечоріло.
  • Сів Микола, дума думку:
  • А чи все поклав у сумку?
  • Дітки, що зайвого взяв Миколка з собою до школи? - Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
  • Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей. Це ми зараз і перевіримо.

 

  • А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки. На дошці є портфель та різні предмети, ваше завдання відгадати загадки та помістити у портфель лише ті предмети, які потрібно брати до школи.

1) Буває в лінію й в клітинку,

У ньому пише кожна дитинка. (Зошит)

2)У носатого Івана,

Одежина дерев’яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить.

Не стрижений, не чесаний –

Гострим ножем затесаний.   (Олівець)

  1. Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.   (Книжка)

4) Виводить букви та слова ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля нова, гарненька … (Ручка)

  1. Рівно риску проведи і квадратик спробуй,

Та у руки ти візьми цю струнку особу.

Натиск витримає стійко впевнена, струнка… (Лінійка)

  1. Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у … (пенали)

  • Погляньте уважно на дошку. Які речі нам ще потрібні для навчання у школі?

5 хмаринка «Що якого кольору». Я буду кидати вам м'яч, а ви станете ловити його і називати, якого кольору цей предмет. (Кидає м'ячик і вимовляє: лимон, морква, огірок, помідор, апельсин, сонечко, жаба, хмаринка, крокодил, трава, слива, лисиця, вишня, абрикос…)

 

  1. Закріплення знань

Гра «Долоньки».

  • Хмаринки звільнили сонечко.
  • А чого не вистачає у сонечка?
  • А якого кольору повинні бути промінці?
  • У вас на партах є відбитки долоньок, візьміть їх у руки та ми з вами почіпимо їх на дошку. Вони стануть промінчиками для нашого сонечка.
  • А для того, щоб промінчики почепити потрібно продовжити речення, я починаю, а ви продовжуєте:
  1. Моя Батьківщина має назву…. (Україна)
  2. Я знаю такі державні символи України…
  3. Я живу у селі…
  4. Сьогодні свято…
  5. Я запам’ятав такі правила для учнів…
  6. Прапор України складається із двох кольорів – це…
  7. Людей, які проживають на Україні називають…
  • Тепер наше сонечко вже посміхається нам. Воно дуже задоволене дітками нашого класу.
  • А я хочу вам побажати, щоб у вас завжди був гарний настрій, а це сонечко з вашими промінчиками освітлювало вашу шкільну доріжку і раділо кожному дню у школі.
  • Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми:добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
  • Я хочу, щоб наш клас був дійсно як дружна сім’я. Що для цього будемо треба робити? (Повторити з дітками ще раз)
  1. Підсумок уроку
  1. Бесіда.
  • Я сподіваюся Лунтик задоволений, ви виконали всі його завдання, тепер він впевнений, що ви готові до школи.
  • Шануйте себе і свою родину. Знайте, що «Наш клас – родина дружна і єдина, цікава, неповторна, гомінка. Ми – часточка маленька України, ми річечка, а Україна – це ріка».
  • А тепер візьмемо свої смайлики, помахаємо ними до наступного навчального дня. Закінчився наш перший урок. Сподобався вам урок?
  • Я вітаю вас зі святом!

 

 

 

 

 

 

 

2. Частування.

  • Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як  їх святкують.  Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно?  У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?
  • Сьогоднi народився наш клас! Сьогоднi день народження нашого класу. А без чого не буває дня народження? Звичайно, без iменинного торта. (Вчитель дiстає великий торт/пиріг/коровай). Кожен з вас має взяти свiчку , загадати бажання  і поставити на торт.
  •         Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.

 

docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку