Перший урок у 1 класі
«Здрастуй, школо!»
МЕТА: познайомити першокласників із поняттям «школа», «клас», «вчитель», «урок», розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; прищеплювати любов до державних символів України, розширювати знання про рідний край; розвивати почуття людяності патріотизму; виховувати любов до людей, України.
ОБЛАДНАННЯ: зображення державних символів, шкільного приладдя, смайлики, малюнки, пазли карти України, сонечко з хмаринками.
ХІД УРОКУ
-
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
-
Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято.
-
Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – частинка великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну країну Знань.
(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)
-
Цей дзвіночок сповістив вам про те. Що починається перший у вашому житті шкільний урок.
-
Отож давайте разом помандруємо в країну Знань.
-
Саме від того, як пройде сьогоднішній день, залежатиме з яким настроєм ви будете приходити до школи.
-
Дітки, я сьогодні прийшла до школи з гарним, позитивним настроєм, а з яким настроєм ви завітали сьогодні до школи? У вас на партах є смайлики: веселий та сумний. Візьміть і покажіть мені той смайлик, який відображає ваш сьогоднішній настрій. Я дуже рада, що ви завітали сьогодні до школи з гарним настроєм, я бажаю вам, щоб із таким настроєм ви відкривали щодня двері нашої школи.
-
Оскільки, як я вже сказала, що ми з вами стали частинкою великої шкільної родини, тому давайте всі привітаємося.
Хвилинка релаксації
Вчитель
-
Поверніться один до одного, торкніться долонями свого сусіда, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.
-
Коли ми даруємо добрі слова, тепло своїх долонь іншим, нам також стає добре, тепло і затишно на душі.
-
Я буду задавати вам питання, а ви якщо це відповідь так, будете загинати пальчик ось так…
-
Хто сьогодні дуже хотів іти до школи?
-
А кому сьогодні зранку посміхалася мама?
-
А хто йшов до школи і вітався з усіма?
-
А хто в школі побачив друзів?
А ну ж бо погляньте на свій кулачок, що у вас вийшло?
-
Як у нас сьогодні справи? (клас)
-
Я хочу, щоб з сьогоднішнього дня у вас був настрій тільки «Клас»!!!
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
-
Діточки, сьогодні біля нашого класу зранку лежав конверт. В ньому було щось написано, але я не відкривала його без вас, тому що написано для 1 класу. Відкриємо?
-
Дивіться тут якась фотографія. Подивіться хто це? (Лунтик)
-
А я його не знаю. А звідки ви його знаєте? (Відповіді дітей)
-
В листівці написано, що він не зміг до вас приїхати тому що зламався автобус, та пише, що хоче перевірити чи готові ви до школи. Докажемо йому, що ми вже з вами дорослі та прийшли в школу готовими?(Так)
-
Погляньте на дошку. Ви бачите сонечко, але його закрили хмаринки, на яких Лунтик написав завдання, які ми маємо виконати, щоб звільнити сонечко.
Давайте знайомитися. Мене звати Антоніна Миколаївна. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами.
Зараз ми по-черзі передаватимемо мікрофон і кожен з вас повинен представитися і назвати своє хобі, те що він полюбляє робити у вільний час.
Я люблю доглядати за квітами.
Діти по-черзі представляються.
2 хмаринка Гра «Як ви провели літо»
- Діти, як ви провели літо?
- Встаньте ті, кому вдалося скупатися в морі. Озері. Ставку.
- Хто катався на велосипеді.
- Хто їздив до бабусі.
- Хто ходив по гриби.
- Хто спав до обіду.
- Хто їв пироги чи вареники з чорницями.
- Хто грався цілими днями з друзями.
- Хто читав книжки.
3 хмаринка «Поміркуй»
-
Сьогодні таких діток, як ви, маленьких першокласників, у школи України прийшло дуже багато. Сьогодні свято. А хто знає, яке свято? – Перше вересня – День Знань! Досі вас вважали маленькими, а тепер ви справжні школярі.
-
А де знаходиться наш клас? (у школі)
-
У якому селі знаходиться наша школа?
-
А хто з вас знає як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
-
А ми з вами хто? (Українці)
-
Учитель. На цьому уроці ми з вами розширимо свої знання про свою Батьківщину.
-
Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Наша рідна Україна , яка має свою землю , свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
-
Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади. Герб – це частина корони, яку носив київський Князь. А чому саме тризуб вважають гербом? Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
-
-
А чи знаєте ви з якого кольору прапор України? (жовто- блакитний). Це колір нашого прапора. Державний символ України (показати)
-
Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
-
Жовтий – це колір зерна,хліба, сонця.
-
-
А на лінійці ми чули гарну пісню. Що це за пісня? (Гімн) Молодці, правильно. Це третій символ України.
-
Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно стоячи, мовчки.
-
Отже, ми запам’ятали, що Україна має три державні символи: герб, прапор і гімн. (я показую, а діти називають)
-
Гра «Пазли» (скласти державний символ)
-
Ми любимо неньку – Україну та зробимо все, щоб вона процвітала.
-
Що, на вашу думку, ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре навчитись, мати гарну поведінку, гарно відноситись до людей, допомагати батькам та іншим людям)
-
Фізкультхвилинка
Ви хочете трішки відпочити? Ми будемо це робити на кожному уроці. Відпочивати, не тільки працювати ж треба.
-
Встаньте біля своїх парт.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4 Хмаринка «Хто Уважний?»
-
Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи та скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
-
Перший раз малий Микола
-
Став збиратися до школи.
-
Олівця поклав у сумку,
-
Книги, ручку, зошит, гумку,
-
М’яч, граблі, перо, подушку,
-
На обід м’яку ватрушку
-
Ще й стільця, стола та парту,
-
Ще й географічну карту,
-
Трактора, машину, мило.
-
Вже й надворі звечоріло.
-
Сів Микола, дума думку:
-
А чи все поклав у сумку?
-
Дітки, що зайвого взяв Миколка з собою до школи? - Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
-
Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей. Це ми зараз і перевіримо.
-
А щоб краще знати, що носять у портфелі, відгадайте загадки. На дошці є портфель та різні предмети, ваше завдання відгадати загадки та помістити у портфель лише ті предмети, які потрібно брати до школи.
1) Буває в лінію й в клітинку,
У ньому пише кожна дитинка. (Зошит)
2)У носатого Івана,
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем затесаний. (Олівець)
-
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка)
4) Виводить букви та слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (Ручка)
-
Рівно риску проведи і квадратик спробуй,
Та у руки ти візьми цю струнку особу.
Натиск витримає стійко впевнена, струнка… (Лінійка)
-
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у … (пенали)
-
Погляньте уважно на дошку. Які речі нам ще потрібні для навчання у школі?
5 хмаринка «Що якого кольору». Я буду кидати вам м'яч, а ви станете ловити його і називати, якого кольору цей предмет. (Кидає м'ячик і вимовляє: лимон, морква, огірок, помідор, апельсин, сонечко, жаба, хмаринка, крокодил, трава, слива, лисиця, вишня, абрикос…)
-
Закріплення знань
Гра «Долоньки».
-
Хмаринки звільнили сонечко.
-
А чого не вистачає у сонечка?
-
А якого кольору повинні бути промінці?
-
У вас на партах є відбитки долоньок, візьміть їх у руки та ми з вами почіпимо їх на дошку. Вони стануть промінчиками для нашого сонечка.
-
А для того, щоб промінчики почепити потрібно продовжити речення, я починаю, а ви продовжуєте:
-
Моя Батьківщина має назву…. (Україна)
-
Я знаю такі державні символи України…
-
Я живу у селі…
-
Сьогодні свято…
-
Я запам’ятав такі правила для учнів…
-
Прапор України складається із двох кольорів – це…
-
Людей, які проживають на Україні називають…
-
Тепер наше сонечко вже посміхається нам. Воно дуже задоволене дітками нашого класу.
-
А я хочу вам побажати, щоб у вас завжди був гарний настрій, а це сонечко з вашими промінчиками освітлювало вашу шкільну доріжку і раділо кожному дню у школі.
-
Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми:добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
-
Я хочу, щоб наш клас був дійсно як дружна сім’я. Що для цього будемо треба робити? (Повторити з дітками ще раз)
-
Підсумок уроку
-
Бесіда.
-
Я сподіваюся Лунтик задоволений, ви виконали всі його завдання, тепер він впевнений, що ви готові до школи.
-
Шануйте себе і свою родину. Знайте, що «Наш клас – родина дружна і єдина, цікава, неповторна, гомінка. Ми – часточка маленька України, ми річечка, а Україна – це ріка».
-
А тепер візьмемо свої смайлики, помахаємо ними до наступного навчального дня. Закінчився наш перший урок. Сподобався вам урок?
-
Я вітаю вас зі святом!
2. Частування.
-
Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як їх святкують. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно? У нас сьогодні теж свято – День народження. А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?
-
Сьогоднi народився наш клас! Сьогоднi день народження нашого класу. А без чого не буває дня народження? Звичайно, без iменинного торта. (Вчитель дiстає великий торт/пиріг/коровай). Кожен з вас має взяти свiчку , загадати бажання і поставити на торт.
-
Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.