Конспект першого уроку на 1 вересня

Про матеріал
Розробка першого уроку"Діти Єднають Україну".Мета:розширювати та уточнювати знання дітей про Украхну як незалежну суверенну і єдину державу,державні і народні символи,обереги України,фольклор;розвивати творчі навички,звя"зне мовлення дітей,формувати почуття патріотизму;виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

 

Конспект першого уроку для учнів початкової школи

на тему:

 

 

 

Картинки по запросу картинки до теми діти єднають україну

 

 

 

 

 

 

                                      

 

 

 

                               Підготувала Гаркава Т.І 3-Д клас

Діти єднають Україну

Мета: розширити знання учнів про свою рідну державу, формувати і розвивати патріотичні почуття в учнів, створити атмосферу доброти, взаєморозуміння, виховувати почуття доброзичливості, гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні.

Обладнання: аркуші паперу, прислів’я, Сонечки Милосердя із кольорового паперу, стенд із державною символікою, телевізор, комп’ютер,кульки,муляжі з промисловими

Може десь земля є краща й вища,

а над нею небо золоте,

та мені найкраща та, де вишня,

та, де вишня мамина цвіте

Хід уроку

  1. Організація класу

Сьогодні свято завітало в школу

Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку

Ми розпочнем найперший наш урок

 

  1. Актуалізація знань

Швидко промайнуло літечко і ось вересень покликав нас до школи. І ми з вами розпочинаємо наш перший в новому навчальному році урок, на якому ми поговоримо про найважливіші речі для кожного з нас.

Вчитель: Я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я. От і знову вересень настав, покликав всіх дітей України за шкільні парти, щоб ви могли здобувати знання, вчитися мудрості життя. Сьогодні наш урок незвичний. Ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни і зберемо перлини з її багатств.

  1. Вправа Мікрофон

Учні передають мікрофон і називають найважливіші для нього речі (родина,рідна земля і т.д)

  1. Оголошення теми і мети уроку

Кожна людина найбільше любить край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, хоче розповісти про неї тільки найкраще. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів.

Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова та багата наша Батьківщина.

  1. Основна частина

Учитель. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Нехай тему нашої розмови підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.
Буває, часом сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, є - дорога, явори,
Усе моє - все зветься  …(Україна.)

Так, сьогодні ми будемо говорити про найдорожче серцю кожної людини – про свою Батьківщину.

(Звучить запис пісні, «Україна» cл. і муз. Т. Петриненка)

 

    Сьогодні ми зібралися,  

Щоб дива – квіт квітчати,

Щоб всім вам розказати

Про Україну – матір.

 Є край, де найкращі у світі пісні, 

І цвітом чарує калина,

Де сонечко вперше всміхнулось тобі,

Це дім твій – твоя Україна.

 Різні в світі є країни, 

Різні люди є на світі,

Різні гори,  полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас, одна країна,

Найрідніша нам усім –

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

   Краю милішого, ріднішого, 

Як Україна, - в світі нема.

Слова солодшого, звучнішого,

 Як  Україна – в світі нема.

Учитель. Діти, а знаєте ви, що таке Батьківщина?

            Батьківщина – це ліс осінній,   

            Це домівка твоя, і школа,

             І гаряче сонячне коло.

             Батьківщина – це труд, і свято,

             Батьківщина – це мама й тато,

             Це твої найщиріші друзі,

             І бджола у веснянім лузі,

             Батьківщина – це рідна мова,

             Це дотримане чесне слово.

 

А що для вас є Батьківщина?

Моя Батьківщина це хата й калина,

Що виросла біля вікна.

Моя батьківщина – це вся Україна,

Що в цілому світі одна!

 

Моя Батьківщина –це села й містечка,

Й верба, що пустила гілля.

І річка красива від нас недалечко…

Уся наша рідна земля!

Моя Батьківщина –це будні і свято, 

І неба безмежного шир.

Щасливе дитинство, мама і тато,

Це радість, це ласка і мир!

  • Хто я, що я?   
    Хочеш знати?
    Українка моя мати,
    Батько мій вкраїнець зроду
    І козацького він роду.
    І хоч я малий ще нині,
    Але вірний син Вкраїни,
    І віддам свої всі сили
    Україні моїй милій.

                Ми всі – діти українські,   
                 Український славний рід.
                 Дбаєм, щоб про нас маленьких
                 Добра слава йшла у світ.

                Все, що рідне, хай нам буде
                 Найдорожче і святе,
                  Рідна мова, рідна віра,
                  Рідний край наш – над усе.

Вчитель Діти, як ви думаєте, звідки бере початок наша Батьківщина?(Відповіді дітей)

Кожне місто і село має свою таємницю. Це таємниця виникнення . Давайте послухаємо експертів,ваших батьків , які підготували відповідь на це питання чому наші села так називаються? Яка існує легенда?

1.Розповідь мами про винекнення села Обознівка

2.Розповідь мами про заснування Катеринівки

Учитель. Кожна країна  світу обов’язково повинна мати свої символи. Що ж

означає слово символ? Символ – це умовне позначення якогось

предмета, поняття чи явища.

Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої

державні символи. Назвемо їх.

На карті областей ви можете побачити герби областей.

Учитель. Так, діти, Україна – це незалежна держава. Нещодавно ми відзначали день народження нашої Батьківщини. Коли це було, хто мені нагадає?

(Відповіді дітей)

Запам’ятайте, діти, дату – 24 серпня 1991 року. Цього дня Україну було проголошено незалежною самостійною державою.

Вчитель

Важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити , але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою АТО. Серед цих героїв є й Кіровоградці.І наш земляк(на честь якого є меморіальна дошка) Це Тигнян Володимир. (Горить свічка пам’яті…)

Саме ці люди, які захищали і захищають нашу державу є її гордістю.

А зараз на честь свята нашої України – адже про неї сьогодні говорять всі учні в усіх містах і селах – ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви добавляйте хором слова.

 

На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, мила … (Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й … (талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші …(складають).

Щоб жила й раділа кожная родина,

Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)!

 

Вчитель Моя Батьківщина – це наша сім′я,

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, сестричка і я,

Всі рідні і друзів багато.

Вчитель А ще наша Україна багата  промисловістю. У нас випала нагода в цьому переконатися.

 

Скотарство — одна з найважливіших галузей тваринництва. Воно поширене на всій території України. Найбільше великої рогатої худоби в розрахунку на 100 га сільськогосподарських угідь — у Карпатах, лісостепу і на Поліссі, найменше — у степу. Скотарство дає найбільший обсяг тваринницької продукції — молока і м'яса. Загалом в Україні переважає скотарство молочно-м'ясного напряму.

 

Свинарство — друга за значенням галузь тваринництва в Україні. Зокрема, у Донецькій області розміщено виробничі потужності найбільшого в Україні виробника охолодженої свинини  На Поліссі свинарство базується на картоплі, але, оскільки цей корм дорогий, то продукція свинарства тут вища, ніж у лісостепу.

Свинарство залежно від типів годівлі має певні виробничі напрями:

  • м'ясо-сальна
  • сальна 

Вівчарство:  У степу розвивається вовняне, переважно тонкорунне і напівтонкорунне вівчарство, яке дає якісну вовну. Базується воно на дешевих пасовищних і грубих кормах. На Поліссі та в Карпатах переважає грубововняне, шубне вівчарство, що дає високоякісні, міцні, теплі овчини, з яких виготовляють кожухи.

 

Птахівництво розвинене в усіх регіонах. Розводять гусей, курей, індиків. Найбільшу увагу приділяють збільшенню поголів'я курей для отримання м'яса та яєць. Створено великі спеціалізовані птахофабрики поблизу великих міст, промислових  центрів.

 

Бджільництво- один із видів ремесел, поширених на території України.Солодкий, смачний мед має лікувальні властивості. Смак цього елексиру життя залежить від того, з яких рослин бджоли беруть нектар. Люди, які мали пасіку звалися пасічниками або бортниками. У давнину вони знаходили в лісі дупла, де мешкали дикі бджоли,робили позначки потім збирали мед.А приручені бджоли жили у вуликах, виготовлених з стовбурів дерев.

 

Ставкове рибництво набуває дедалі важливішого значення. Розводять переважно коропа. Товарне значення має форель яка зустрічається у гірських річках..

 

Розвивається в Україні звірівництво. З хутрових звірів на спеціалізованих фермах і звірогосподарствах розводять сріблясто-чорну лисицю, норку, голубого песця, нутрію.

У лісостепових і поліських областях поширене кролівництво, яке дає вдвічі більше м'яса, ніж вівчарство.

 

Практичне заняття. (огляд продукції)

 

  1. «Мова душа народу»

Із розрізаних  слів складіть прислів’я та приказки про рідну землю

Людина соловей без без Батьківщини як пісні (людина без Батьківщини як соловей без пісні)

Рідна мачуха земля мати чужа а (рідна земля мати, а чужа - мачуха)

Рідна і в мила земля жмені ( рідна земля і жмені мила).

  1. Творче завдання «Якщо бракує єдності».

Розкажіть, що може статися з родиною, у якій немає єдності, у таких ситуаціях:

  • Хтось у родині захворів;
  • Діти не слухають дорослих;
  • У родині з’явився домашній улюбленець;
  1. Гра «Сонечко Милосердя»
  • розкажіть про милосердні вчинки, які ви робили у своєму житті? За кожну свою розповідь ви отримаєте – Сонечко Милосердя. Похожее изображение
  • тепер Сонечко хоче доторкнутися до вас своїми промінчиками (підійти до тих дітей, хто не приймав участі у грі)
  1. Фізкультхвилинка

Україна – рідний край

(встали, вийшли із-за парт, розвели руки в сторони, ніби обіймаючи ними увесь простір),

Рідне поле, зелен гай

(повороти голови вліво-вправо, вгору-вниз),

Рідне місто й рідна хата

(повернулися один до одного, поплескали в долоні, усміхнулися),

Рідне небо й рідна мати

(підняли руки до гори й швидко порухали кистями рук),

Стежкою в світи підемо

(ходьба на місці).

 

  1. Додайте словечко – закінчте прислів’я

 

  • Де козак, там і … (слава)
  • Степ та воля – козацька … (доля)
  • Козацькому роду нема … (переводу).
  • Ми з такого роду, що любимо …(свободу)

 

  1. Рефлексія. Складання порад.

Запишіть на своїх паперових долоньках (заздалегідь підготовлені паперові долоньки жовтого і синього кольору з ім’ям кожного учня ) поради, які допоможуть усім мешканцям нашої країни жити в мирі та злагоді.

Діти розміщують паперові долоньки навколо карти України розміщеній на дошці.

  1. Підсумок уроку.

Настав час закінчувати наший з вами урок. Давайте встанемо в коло, дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:

Ми всі – одна сім′я ,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

 

 

                                     

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Гаркава Тетяна
Додано
25 березня 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку