Конспект першого уроку "Від проголошення незалежності до нової України" (5клас)

Про матеріал

Конспект першого уроку "Від проголошення незалежності до нової України" (5клас)

Мета: ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну; формувати почуття патріотизму та національної свідомості, виховувати любов до Батьківщини; розвивати мовлення та мислення, вміння працювати в групах.

Перегляд файлу

Тема: Від проголошення незалежності до нової України.

Мета: ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу; виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну; формувати почуття патріотизму та національної свідомості, виховувати любов до Батьківщини; розвивати мовлення та мислення, вміння працювати в групах.

Обладнання: пазли «Карта України», прапори з афоризмами відомих людей про патріотизм і єдність, плакати «Прапор України», «Гімн України», «Герб України», презентація «Моя країна», відеоролик «Мій рідний край», аудіозапис пісні «Лиш у нас на Україні», «Моя Україна» Родини Май, Гімн України, папір для побажань, олівці.

Моя Україно,

Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос

У душу мені засіває зерно,

Моя Україно,

Колиско-калино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Доброго ранку, діти! Сьогодні ви знов сіли за шкільні парти, але вже не початкової, а середньої школи. Адже ви стали п’ятикласниками. Сьогодні почався новий навчальний рік, протягом котрого ви познайомитеся з новими шкільними предметами, дізнаєтесь багато нового, зустрінете нових друзів. Але перш ніж ми розпочнемо наш перший урок, я б хотіла почати з трьох символів цього навчального року.

Ось перший (вчитель дістає дзвіночок). Як ви гадаєте, що це? А навіщо я принесла його саме сьогодні? Що він може позначати? Добре.

  • Перший дзвінок – початок занять.

А ось і другий символ (вчитель дістає інший дзвіночок). А що може позначати цей дзвіночок? Молодці!

  • Другий дзвінок – закінчення навчального року.

Посередині між ними я ставлю годинничок. Для чого?

  • Час, що промайне за ці декілька місяців навчання.

Пам’ятайте, хвилинки плинуть швидко. Ви не встигнете роззирнутися, як настане травень. Тому не втрачайте жодної хвильки і пам’ятайте про цей годинник і про стрілочку, яка відраховує наш час.

ІI. Повідомлення теми першого уроку.

А зараз ми розпочнемо наш перший урок у новому навчальному році, тема якого «Від проголошення незалежності до нової України»

Лиш у єдності, знаємо, треба нам йти,

Щоб нове будувати майбутнє.

Не діліться по вірі і мові, брати!

І тоді буде вдача супутня.

Ми єдині в думках і ми вільні у них.

Не керуйтесь “совковим диктатом”!

Що збудуємо ми, не збудують вони,

Лиш єдину мету треба мати.

Учитель: Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи,широкі поля, густі ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна.

ІІІ. Відкритий діалог.

(Учениця декламує вірш «Україна»)

Україно моя, для мене ти єдина,

Як рідна мати, що дала життя.

І щастя дні і в лиховісні днини

До тебе повертаю звіддаля.

Вклоняюся рідним вербам і тополям

І припаду до рідної землі.

Що маю я таку щасливу долю,

Великий Боже, дякую тобі.

Повідомлення учениці: У центрі Європи знаходиться наша держава – Україна.

Моя Україна – зоря світанкова,

Пшеничні лани, голубі небеса,

Її солов’їна калинова  мова

Світиться, неначе на сонці роса.

Україна – одна з найбільших країн Європи. Довжина  державного кордону становить 7700 км. Україна межує з сімома країнами: Росія (столиця Москва), Білорусь (столиця Мінськ), Польща (столиця Варшава), Угорщина (столиця Будапешт), Молдова (столиця Кишинів), Румунія (столиця Бухарест), Словаччина (столиця Братислава).

Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів, де проходять кордони з азіатськими країнами. Україна – єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Хоча Україна відрізняється від більшості розвинутих держав Європи за соціально-економічним і політичним рівнем розвитку, але прагне об’єднання з іншими європейськими державами в рамках програм Європейського співтовариства.

Одним із основних напрямків розвитку нашої держави визнано інтеграцію в Європейське співтовариство. Україна бажає стати повноправним мешканцем давньоєвропейського дому, справедливо вважає, що має на це право. У 2005 році затверджено План дій “Україна – Європейський Союз”. Українська держава, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу. Ми – європейці настільки, наскільки ми – українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами.

“Україна – це одна з найбільших за площею держав Європи, яка може відігравати дуже специфічну роль для Європейського континенту”. Наш шлях у майбутнє – це шлях, яким іде Об’єднана Європа. Ми з її народами належимо до однієї  цивілізації, поділяємо одні цінності.

Учитель: А зараз пропоную вам відчути себе знавцями нашої культури.

  1. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій)
  2. Розкажіть перші стрічки національного Гімну (…)
  3. Президент України (Петро Порошенко)
  4. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил. (верба)
  5. Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями (коляда)
  6. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)
  7. Дерево-символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(тополя)
  8. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка)
  9. Чим прикрашають голову українські дівчата. (вінок)
  10. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)

IV. Слово вчителя: екскурс у минуле

Учитель:Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої вікової героїчної боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними місцями.

Учениця декламує вірш «Рідний край»

Є щось святе в словах мій рідний край

Для мене – це матусі ніжна пісня

І рідний сад, від квіту білосніжний

І той калиновий у тихім лузі гай.

Його історія…. В ній стільки гіркоти!

І тим рідніш мені ти, краю рідний,

Що вже назад поламані мости,

І день встає, як райдуга, погідний.

Учитель: Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням. А згадаємо її історичне минуле – безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю на якій жили наші предки і житимуть наші діти.

Не оминають нашої пам’яті величні походи князів за часів Київської Русі, набіги на татар козаків під супроводом гетьманів, бунти під проводом Олекси Довбуша та Максима Залізняка, захист загальнонаціональних прав під час Першої і Другої Світових Воєн, від’єднання від СРСР утворення самостійної держави. Люди боролися тому, що відчували себе частиною одного цілого, розуміли, що за них самих ніхто не побудує їхнього майбутнього. Нас роками відучували від мови, традицій, культури і навіть історії. Нас хотіли знищити, як націю.

ЯК РОЗПОЧАЛАСЬ ІСТОРІЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ

Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну державу. У середині 1980-х років XX століття знову розпочалась боротьби українського народу за незалежність.

24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України. Цей документ припинив існування Української Радянської Соціалістичної Республіки і проголосив створення незалежної держави — України. День прийняття цього Акту є національним святом.

З того часу на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.

Щоб упевнитись у підтримці населення, Верховна Рада України закликала всіх громадян підтвердити своє рішення голосуванням — 1 грудня 1991 року під час референдуму за незалежність України

Проголошення незалежності України відкрило нову сторінку в її історії.

За п’ять років після здобуття незалежності 28 червня 1996 року Верховна Рада України утвердила Конституцію України

V. Вправа «Мікрофон»

Ми – патріоти - дочки і сини

Для твого блага все в житті здолаєм!

Бо ти найкращий, краю мій ясний,

Вітчизну й матір ми не вибираєм!

Учитель: Звертаючись до історичного минулого української нації, осмислюючи його духовні цінності, ми бачимо кращі риси наших предків: патріотизм, волелюбність, повага до своєї нації. Але чи легко бути патріотом? Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?

Учитель: Зверніть увагу на ці прапорці. На кожному з них написані слова відомих людей про любов до Батьківщини, патріотизм та єдність народу. А як ви розумієте ці афоризми?

Афоризми

Люблять батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека)

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може. (Д. Байрон)

Забудеш рідний край — твоє всохне коріння. (П. Тичина)

Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни. (В. Распутін)

Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом. (Ч. Айтматов)

Вітчизна — це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна. (І. Світличний)

Українському народу не потрібно співчуття – потрібні патріоти. Потрібен ти! (І. Олійник)

Учитель: Діти, ми з вами українці за національністю. А давайте поміркуємо чи всі хто живе на території України є українцями за національністю? Хто ще проживає тут? Чи можемо ми сказати, що Україна – багатонаціональна країна?

Щоб зрозуміти Україну треба побачити її красу, відчути велич її історії, доторкнутись до її культури, звичаїв і традицій, познайомитись з її щедрими, трудолюбивими людьми, які люблять свою країну усім серцем. Як казав В’ячеслав Липинський: «Без традиції нема культури, без культури нема нації».

Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам’ять… (хвилина мовчання)

VI. Інтерактивна вправа «З теплом у серці»  (Побажання Україні)

Учитель: Дуже хочеться щоб в нашій країні панував мир…. А що б побажали ви?  Висловіть свої думки-побажання нашій країні. 

VII. Підсумок

Учитель: Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими.

doc
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку