Конспект позакласного заходу "Фізична вікторина "Бої інтелектів"

Про матеріал
Конспект позакласного заходу з фізики на тему: "Фізична вікторина "Бої інтелектів" для учнів 7 класів
Перегляд файлу

1

Позакласний захід з фізики: Фізична вікторина ”Бої інтелектів

Вчитель: Колковська Галина Миколаївна

Мета:

  • навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
  • розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
  • виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.

Обладнання: мультимедійний проектор, значки зеленого та червоного кольору, картки для відповідей, фізичні прилади (мензурки, склянки з водою, нитка, тіло неправильної форми,  динамометр, аерометр, термометр, важільні терези, електронні ваги, штатив з тримачем)
Вікова категорія: учні 7-их і 10-их класів
Пояснення:У шоу беруть участь чотири команди. Кожна команда має 5 учасників (учні 7 класів). Змагання ділиться на 6 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
 

Хід заняття

1. Виступи ведучих, судді:

Ведуча 1.  Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Бої інтелектів»!
Ведуча 2. Шоу на якому не дамо нудьгувати нікому із учасників, кожен з яких, після нашого шоу може значно підвищити свій рівень IQ  і поглибити свої знання з точних наук.

Ведуча 1. Напередодні нашого шоу, кожній із команд було доручено завдання: придумати назву своїй команді та обрати капітана. Тож надаємо слово капітану першої команди, щоб представити кожного із учасників.  

Кожен капітан команди озвучує назву команди, своє ім’я як капітана і ім’я кожного учасника команди.

“__­____________” команда 7-А класу ,            “_________________ ”  команда 7-Б класу,

 “_____________” команда 7-В класу, “_____________”команда 7-Г класу.

Ведуча 2.  Дякуємо нашим капітанам команд і їхнім учасникам !!!
Ведуча 1. Кожна із команд - цілеспрямована та працьовита. Вони вважають, що для того щоб виграти, перш за все, потрібно вірити у власні сили і з ними рухатися тільки вперед!
Ведуча 2.  У нас залишилася одна незавершена справа - це представити наше справедливе найоб’єктивніше журі!
Суддя. Мої вітання ведучим, учасникам змагань та глядачам. Бажаю вам запальної гри. І нехай переможуть сьогодні найсильніші!!!
Ведуча 1. Дякуємо, пані суддя. На шляху до перемоги у кожної команди є 6 конкурсів. Завдання кожної команди – накопичити якомога більше балів!!!
 

2. Проведення конкурсів:

Ведуча 2. Наш гра поділена на 6 раундів. Під час кожного раунду учасникам пропонується певний тип завдань і отримати максимально можливу кількість балів. Деякі із завдань учасники виконують на спеціально підготовлених аркушах і капітан команди передає їх нашомому журі.

Отож, всім успіху! Ми розпочинаємо нашу вікторину!

1 конкурс:

Ведуча 1. Перший конкурс  -  «РОЗМИНКА» .

На мультимедійному екрані з`явиться таблиця із зашифрованими словами. Ви повинні якнайшвидше утворити із поданих складів слова, які означають фізичні терміни. Всього на слайді зашифровано 6 фізичних термінів. За кожну правильну відповідь можна отримати 1 бал. Максимально можлива кількіть балів за цей конкурс – 6. Слова, які ви отримаєте - записуєте на аркуші і капітан команди приносить його до журі. На цей конкурс у вас є 1 хв. Всі готові??? Час пішов…

молекула (мо-ле-ку-ла), речовина (ре-чо-ви-на), густина(гус-ти-на), швидкість (шви- дкість), траєкторія (тра-єк-то-рія), сила (си-ла).

 

Ведуча 2. Отже, час закінчився!!! Просимо капітанів команд, подати журі свої відповіді.

Просимо голову журі оголосити результати першого конкурсу.

Під час оголошення результатів на мультимедійному проекторі з`являється таблиця з правильними відповідями першого конкурсу:

 

Суддя: Отож, на екрані ви бачити, що за даними складами були зашифровані такі фізичні терміни:  молекула, речовина, густина, швидкість, траєкторія, сила.

За результами першого конкурсу наші команди отримали таку кількість балів:

команда 7-А – 

команда 7-Б –  

команда 7-В –  

команда 7-Г –  

 

2 конкурс:

Ведуча 1. Другий конкурс «ПОРТРЕТИ»
        На екрані з`являється портрет відомого вченого-фізика. Завдання кожної із команд- назвати прізвище вченого. Якщо портрета вченого недостатньо для виконання завдання, на слайді з`являється підказка - основні відомості про вченого та деякі його досягнення. Кожній команді необхідно відгадати ім`я двох вчених-фізиків.
       За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. Команда, яка відгадує вченого без додаткових підкозок, отримає додатковий бал. Максимально можлива оцінка за цей конкурс для кожної команди – 6 балів. Починає гру команда, яка має поки що меншу кількість балів.
 

Ведуча 2. Отже, команда _______ назвіть прізвище вченого портрет якого представленого на екрані.

Перший вчений: фотографія    (Галілео Галілей)   Фотографія і відомості

        

Ведуча 1. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія        (Альберт Ейнштейн)  Фотографія і відомості

  

 

Ведуча 2. Отже, молодці! І за другий конкурс команда________ отримує___бали))

 

Ведуча 1. Наступна команда _______ назвіть прізвище вченого, портрет якого представленого на екрані.

Перший вчений: фотографія               (Архімед)          Фотографія і відомості

  

 

Ведуча 2. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія        (Ісаак Ньютон)      Фотографія і відомості

 

 

Ведуча 1. Отже, молодці! І за другий конкурс команда_____ отримує___бали))

 

Ведуча 2. Наступна команда _______ назвіть прізвище вченого, портрет якого представленого на екрані.

Перший вчений: фотографія       (Блез Паскаль)   фотографія і відомості

 

Ведуча 1. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія           (Нікола Тесла)    Фотографія і відомості

 

Ведуча 2. Отже, молодці! І за другий конкурс команда_____ отримує___бали))

 

Ведуча 1.  Наступна команда _______ назвіть прізвище вченого, портрет якого представленого на екрані.

 

 

Перший вчений: фотографія     ( Джеймс Джоуль)  Фотографія і відомості

 

Ведуча 2. Назвіть прізвище другого вченого)))

Другий вчений: фотографія    ( Іван Пулюй)    Фотографія і відомості

  

Ведуча 1. Отже, молодці! І за другий конкурс команда_____ отримує___бали))

Ведуча 2. Отже всі команди досить добре справились із завданням, про що свідчать результати 2-го конкурсу на нашій таблиці результатів. А тим часом переходимо до третього конкурсу.

 

3 конкурс: «Вірю - не вірю»

(Асистенти приносять командам картки двох кольорів. Ведучий зачитує твердження. Учасники піднімають картки відповідного кольору).

Ведуча 1. В цьому конкурсі ми перевіримо розуміння вами фізичних явищ та процесів. Гра називається «Вірю-не вірю». Ведучі зачитують правильні і неправильні твердження. Всі учасники всіх команд одночасно відповідають на запитання ведучої. Якщо ви вважаєте, що твердження правильне - піднімаєте зелені картки, а якщо не правильне – червоні. За кожну правильну відповідь - 1бал. Командам зараховуються відповіді, тільки коли всі учасники команди правильно піднімають картки. Тобто якщо, ви вважаєте, що відповідь правильна, чотири учасники команди – підняли зелену картку, а один учасник цієї ж команди – червону, то відповідь не зарахується. Максимально можлива кількість балів за цей конкурс для кожної команди – 12. Отже, починаємо!


Ведуча 2. Запитання: Чи правда, що:
Ведуча 1. 1. Щоб знайти швидкіть тіла потрібно шлях поділити на час. (Так)
Ведуча 2. 2. Молекули води, льоду і пари однакові.(Так)
Ведуча 1. 3. Ядро атома складається з електронів. (Ні)
Ведуча 2. 4. Обертання Землі навколо Сонця можна вважати прямолінійним рухом (Ні)
Ведуча 1. 5. Сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі.(Так)
Ведуча 2. 6. Ртуть – це рідина, яка має найбільшу густину. (Так)
Ведуча 1.7. Масу тіла можна визначити за допомогою важільних терезів. (Так)
Ведуча 2. 8. Період обертання Землі навколо Сонця дорівнює одній добі. (Ні)
Ведуча 1. 9. Динамометр – це прилад для вимірювання швидкості руху тіла.(Ні)
Ведуча 2. 10. Кілограм є основною одиницею вимірювання маси. (Так)

Ведуча1.11.Для вимірювання швидкості у автомобілях використовують спідометри (Так)

Ведуча 2. 12. Вага і маса це тотожні поняття. (Ні)

 

Ведуча 1. Всі команди молодці! Просимо голову журі оголосити результати третього конкурсу!

 

4-тий конкурс "Розпізнай прилад"

Ведуча 2. Наступний 4 конкурс - "Розпізнай прилад"

На екрані будуть зображені певні фізичні прилади. Кожній із команд на екрані буде висвітлено по два фізичні прилади. Ваше завдання: назвати ці прилади і вказати, які фізичні величини вони вимірюють. Максимальна кількість балів – 4 . Тобто по одному балу за назву приладу і по одному за фізичну величину, що він вимірюєє.

Ведуча 1.Отже , розпочати цей конкурс, ми дозволимо команді, яка має поки що найменшу кількість балів, це команда________. На екрані показано прилади, просимо назвати їх і вказати яку фізичну величину вони вимірюють.

- секундомір (час), - термометр (температуру)

Ведуча 2. Наступна команда _______, назвіть прилади.

- важільні терези (масу), - мірна стрічка (довжину )

Молодці!

Ведуча 1. Команда _______, назвіть прилади.

- динамометр (силу), - мензурка (об’єм тіл)

Молодці!

Ведуча 2. Команда _______, назвіть прилади.

- аерометр (густину), - електронні ваги (масу)

Молодці!

Ведуча 1.За четвартий конкурс наші учасники отримали;

команда 7-А ________- _____ балів

команда 7-Б ________- _____ балів

команда 7-В ________- _____ балів

команда 7-Г ________- _____ балів

 

5 конкурс: Експериментальний конкурс

Ведуча 2. Настав час продемонструвати свої практичні вміння. Наступний конкурс – експериментальний.  Вам необхідно визначити об’єм тіла неправильної форми.  Кожній із команд надаються всі необхідні прилади та матеріали для цього завдання – це мензурка, нитка, склянка з водою і тіло, яке має неправильну форму, і для всіх команд воно однакове. Отриманий об’єм тіла подати у см3.  Нагадаємо, що для води 1 мл приблизно рівний 1 см3. Обчислення виконуєте на листочках і подаєте нашому журі. За правильну відповідь кожна із команд отримає по 10 балів. Максимальний час виконання 2 хв. Всі готові? Час пішов!

Ведуча 1. Просимо капітанів команд подати результати нашому журі.

 

Журі: За результатами конкурсу, об’єм тіла становить ___ см3, і команди у цьому конкурсі отримали такі бали:

команда 7-А ________- _____ балів

команда 7-Б ________- _____ балів

команда 7-В ________- _____ балів

команда 7-Г ________- _____ балів

 

6 конкурс: «Щасливий випадок»

Ведуча 1. Остання гра «Щасливий випадок». Кажуть, що «Математика – мова фізики». Тому наступні запитання матимуть і фізичний і математичний зміст.

Отже, завдання цього конкурсу полягає у тому, що за 30 секунд кожна команда почерзі повинна дати якомога більше правильних відповідей. За кожну правильну відповід -1бал

Ведуча 2. Просимо команду______ зібратись зі своїми силами, і починати завдання. Готові??? Три, два, один – час пішов.

(На екрані включається таймер на 1 хвилину)

Запитання для 1-ої команди:
1. Що йде не рухаучись з місця?(час)
2. 50 відсотків від гривні. ( 50 коп. )
3. Ртуть – це фізичне тіло чи речовина? (Речовина)
4. Як називається число чи вираз записаний під рискою дробу? (Знаменник)
5. Що вимірюють в м3 ? (об`єм)
6. Один відсоток від метра. ( сантиметр )
7. Що більше атом чи молекула? (молекула)
8. Що вимірюють термометром? (температуру)
9. Скільки кутів утворюють будь-який трикутник? (три)
10. Точний прилад серед знаків зодіаку (терези)
11. Число, яке не впливає на суму. ( 0)
12. Скільки годин в одній добі? (24 години)

13. Кого з українських вчених називають піонером ракетної техніки? (Юрія Кондратюка)

14. Чому рівна сума кутів трикутника? (180 o)

15. Що є мірою взаємодії тіл? (Сила)
 

Ведуча 1. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час блиснути своїм інтелектом команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 2-ої команди:


1. Скільки хвилин в 1 годині? (60)
2. Як заряджене ядро атома? (позитивно)
3. 50 кг – маса чи вага? (маса)
4. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр або м3)
5. Скільки кутів у квадрата? (чотири)
6. Завдяки якому явищу ми відчуваємо різні запахи? (дифузія)
7. Під час грози що раніше відбувається: спалах блискавки чи гуркіт грому? (спалах блискавки).

8. Як називається трикутник, один із кутів якого дорівнює 90о? (прямокутний)

9. Який прилад служить для зберігання теплої рідини? (термос)
10. Який вимірювальний прилад, у народі осоціюється з початком і кінцем навчального року? (Лінійка)
11. Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)
12. Що є одиницею вимірювання об`єму рідини (літр або м3)

13. На яке число ділити не можна (нуль)

14. Що є мірою інертності тіл? (маса)

15. Яке число не впливає на добуток. ( 1 )
 

Ведуча 2. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час почати конкурс команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 3-ої команди:

 

1. Хто сформулював закон всесвітнього тяжіння? (Ньютон)

2. Один відсоток від метра. (1 сантиметр)

3. Яка речовина має більшу густину мед чи вода? (мед)

4. Як називається число чи вираз записаний над рискою дробу? (Чисельник)

5. Яка сила виникає при деформації тіла? (Сила пружності)

6. Який кут утворюють стрілки годинника о 3 годині? (прямий або 90о)

7. Як називається прилад для вимірювання швидкості? (спідометр)

8. Як називається відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою на колі? (радіус)

9. Що є головним джерелом світла на Землі? (Сонце)

10. Скільки секун у одній хвилині? (60)

11. Що отримаємо при множенні числа на нуль? (0)

12. У якому стані перебувають космічні кораблі і все що в них є у космосі? (у невагомості)

13. Як називається сила, під дією якої тіла притягуються до Землі? (сила тяжіння)

14. Яким приладом вимірюють градусну міру кутів? (транспортиром)

15. Що рухається навколо ядра атома? (електрони)
 

Ведуча 1. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.
А зараз настав час блиснути своїм інтелектом четвертій команді _______. Готові???

Три, два, один – час пішов.

Запитання для 4-ої команди:

 

1. Чому рівний період обертання Землі навколо власної осі (24 год або 1 доба)

2. Найменшим трицифровим числом є… (100)

3. Яка сила дозволяє автомобілям зупинятися? (сила тертя)

4. Скільки кутів має коло? (жодного)

5. Ртуть - це фізичне тіло чи речовина? (речовина

6. Як називається чотирикутник у якого всі сторони рівні, а кути прямі? (квадрат)

7. З чого складаються молекули? (атомів)

8. В яких одиницях вимірюють швидкість тіла? (м/c або км/год)

9. Чому рівний період обертання Землі навколо Сонця? (365 днів або 1 рік)

10. Срібна ложка – це речовина чи фізичне тіло? (фізичне тіло)

11. Скільки буде 2+2*2? (6)

12. В яких одиницях вимірюють вагу тіла? (Ньютонах)

13. Як називається трикутник у якого бічні сторони рівні і кути при основі рівні? (рівнобедрений)

14. Яку величину вимірюють в м2? (площу)

15. Що є причиною виникнення сили пружності? (деформація)

 

Ведуча 2. Молодці, за результатами цього конкурсу ви отримуєте ____ бали.

Всі команди дуже гарно справились із конкурсом, про що свідчать ваші результати.

 

 

3. Слово журі. Підведення підсумків. Нагородження переможців, учасників гри.

Ведуча 1. Ось і добігає до завершення наша фізична вікторина, наше журі готове оголосити її результати і нагородити наших учасників.

Суддя. Дорогі учасники та глядачі нашої фізичної вікторини “Бої інтелектів” Гадаю, ми всі сьогодні переконалися в тому, що учні нашої школи - найсміливіші, найкмітливіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку. А зараз я хочу привітати всіх наших учасників і оголосити результати!

Отож, за результатами всіх конкурсів І-ше місце у фізичній вікторині “Бої інтелектів” здобула команда _____, за активну участь і за зайняте ІІ-ге місце нагороджується команда_____, за активну участь і за зайняте ІІІ-тє місце нагороджується команда_____, за активну участь і за зайняте ІVе місце нагороджується команда_____.

 

4. Виступи ведучих:

Ведуча 1: Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. Ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності.
          Ведуча 2: А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась. Всього вам найкращого)))) До нових зустрічей!!!
 

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку