19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект STEM заняття історія, інформатика, математика, географія 7 клас, тема: «Галицько-Волинське князівство», в рамках шкільного проєкту " STEM/STREAM: від ідеї - до успіху"

Про матеріал
Анотація до матеріалу: інноваційні напрямки освіти, зокрема STEM, з кожним днем стають все популярнішими. І це не дивно, адже саме такий підхід виховує інтерес до предмета, зробити сам процес навчання більш жвавим та оригінальним. Здобувачі освіти самостійно оволодівають матеріалом за допомогою набутих вмінь та навичок під керівництвом вчителя історії. Виконання завдань у групах є найкращим методом проведення інтегрованого заняття, так як є можливість задіяти всіх учасників навчального процесу, проявити себе у різних сферах, такі як робота за комп’ютером, виступ перед аудиторією, вміння висловлювати власну думку та проявити свої навички та знання з географії. У ході інтегрованого заняття є можливість перевірити засвоєння учнями попереднього матеріалу, оцінити результати роботи кожного учня. Розробка відповідає новітнім освітнім вимогам, в якому використовується впровадження STEM-освіти.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого STEM заняття

 історія, інформатика, математика, географія

7 клас

 тема: «Галицько-Волинське князівство».

В Steam обновился поиск: появились важные фильтры и опции сортировки товаровв рамках  проєкту " STEM/STREAM: від ідеї -  до успіху "

 

Дата проведення : 20 лютого 2020р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

  • ознайомити учнів із новим етапом української історії — Галицько-Волинською державою, поглибити й систематизувати знання про Галицьке й Волинське князівства, їх об’єднання;
  • сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвитку критичного мислення учнів; робити висновки, давати характеристику історичним діячам, логічно мислити, швидко реагувати на запитання;
  • розвивати вміння аналізувати, порівнювати, висловлювати власну точку зору, виховувати інтерес до предмета; виховання інформаційної культури, сприяння вихованню працелюбності, самостійності, допитливості, вміння зосереджуватися; виховання поваги до думки іншої людини.

 

Тип уроку: інтегрований.

 

Інновації: STEM- технологія, заняття побудовані за принципом BYOD – принеси свій власний гаджет.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, персональні комп’ютери, розпадкові матеріали(сіль, віск, берест, вапняк і різні мінерали для вибору. фото історичних архітектур різних епох), давня лампа тощо.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності дозаняття.

ІІ. Мотивацій навчальної діяльності.

Сьогодні до школи надійшла  телефонограма з туристичної фірми. Нам з вами запропоновано незвичайну подорож. Щоб отримати право нею скористатися, нам необхідно з’ясувати, куди саме ми вирушимо, з ким зустрінемось.Та не забути придбати для себе подарунки,на згадку про цю подорож.

У  подорож ми вирушимо 3 групами.

Відповідь на  питання, куди саме ми вирушимо, отримаємо, коли ви правильно виконаєте математичні завдання :

ІІІ. Формування практичних навичок та умінь

(всі діти виконують розрахунки функцій, число яке вийде співставляють у дешифратор де кожному числу є буква і в результаті має вийти Галицько-Волинське князівство).

Інструктаж з БЖД. Виконання практичного завдання.

Із цим завданням ви впорались. Ми вирушаємо до Галицько- Волинської держави - однієї з наймогутніших держав середньовіччя. Наші предки - слов’яни доклали чимало зусиль, щоб зміцнити її та вберегти від ворогів.

Де саме знаходиться це князівство, ми дізнаємось, якщо 1 група правильно  складе пазли.  За допомогою комп’ютерів  ви виконаєте це завдання.    Інструктаж з БЖД. Виконання практичного завдання (пазли напер створили в програмі  Jigsaw Puzzle Lite). Відповіді дітей (одна дитина буде складати, а потім і коментувати пазли за комп’ютером, щоб це потім висвітлилося на екран).

ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО – державне утворення на заході. Київської Русі, що склалося з Галицької землі, яка розташована у східних передгір'ях Карпат, у верхів'ях річок Дністер і Прут. На схід від Галичини розташувалась Волинь    Столиця - м. Гали , за Романа Мстиславича, який об'єднав Волинське князівство з Галицьким князівством.у 1199році.А за Данила Галицького ,столиця –місто Львів.

З ким зустрінемось в цій державі, ми дізнаємось  у 2 групи (їм потрібно  створити   на основі історичних джерел галерею «Великі українці».(учні сканують QR-код або заходять за посиланням на ПК).

C:\Users\Олександра\Desktop\зображення_viber_2021-02-03_15-00-54.jpg 

 

 

 

 

 

 « Був він державцем всієї Русі»            Фото Романа Мстиславича

«Сей же король… був князем добрим, хоробрим, мудрим, який спорудив городи многі, і церкви поставив, і оздобив їх різноманітними прикрасами..»                                Данило Галицький

Львів збудовано в честь його імені.                    Лев Данилович

« Книжник і філософ великий…Особливо ж дбав він про милостиню, і про монастирі подбав, ченців піддержуючи і всіх ігуменів приймаючи, і монастирі многі він спорудив. »                                   Володимир Василькович

« Муж мудрий і добрий, до духівництва щедрий, під правлінням якого Русь славилась досягненнями миру і достатку»                                                Юрі І Львович

« Непоборним щитом від татар були»                  Андрій та Лев ІІ

« Божою милістю князь і дідич королівства Русі»      Юрій ІІ Болеслав.

Вчитель.Діти,як ви здогадались ви створили?

Відповідь учнів:  Галерея « Князі Галицько-Волинської держави»         ( поява напису на екрані проектора).

3 група

Будь яка , подорожуюча людина, на згадку купує для себе чи родичів сувеніри, подарунки чи просто цікаві речі.Отож, що ви придбаєте сьогодні, ми    дізнаємось у третьої  групи. Вам потрібно буде вибрати 4 речі і пояснити свій вибір (дітям дати  різні породи корисних копалин, фото церков,

 Вчитель. Цікаво,а які ж речі ви сьогодні придбали і чому саме їх ви вибрали?

1 річ – Сіль.

Ми вибрали сіль,тому що без цього продукту не обходиться жодна українська господиня. А   солеварництво було одним з провідних промислів князівства. Галицько-Волинське князівство, поряд з Кримом, було єдиним регіоном, який постачав сіль до Русі і у країни Західної Європи. На сьогодні у Косівському районі  в селах Пістинь і Уторопи збереглися джерела звідки витікає сировиця.

  2 річ  ми вибрали - Віск, Тому що природний віск   видобували в Галичині, його експортували.Сьогодні його ще називають озокеритом та використовують у медицині, а також застосовують більш ніж у 20 галузях промисловості, він входить до складу багатьох продуктів побутової хімії (паст, кремів, фарб, лаків тощо).

3 річ, яку ми вибрали – це берест. Знахідки берестяних грамот,бронзових і кістяних писал, переконують,що письменними  в той час були і можновладці , й простолюд.  Це є важлива річ для нас,тому що ми можемо порівняти як вчилися тодішні школярі і як вчимося тепер ми.

4 річ, яку ми вибрали – це білий камінь-вапняк. Галицькі будівничі споруджували храми і палаци з місцевого каменю вапняку, брили якого старанно обтісували. Вапняні блоки клали на тонкі шари вапняного ,без домішок цементівки, розчину. Саме така техніка характерна для романського будівництва Галицько- Волинського князівства.

 А здогадатися, яку вибрати 4 річ нам допомогла ось ця фотографія      ( показує фото церкви святого Пантелеймона) Якщо ви будете в Галичі,то  приїдьте в село Шевченкове, де ви побачите церкву святого Пантелеймона, збудовану Романом Мстиславичем. Це єдиний і найстаріший із храмів Галицько-Волинського князівства, що зберігся до сьогодні.

Діти стають по групам і один учень каже, тримаючи давню лампу, каже: Наша подорож закінчується, пам’ятайте, що історія – це ліхтар у майбутнє, який світить нам із минулого!

 

 

Анотація до матеріалу: інноваційні напрямки освіти, зокрема STEM, з кожним днем стають все популярнішими. І це не дивно, адже саме такий підхід виховує інтерес до предмета, зробити сам процес навчання більш жвавим та оригінальним.

Здобувачі освіти самостійно оволодівають матеріалом за допомогою набутих вмінь та навичок  під керівництвом вчителя історії. Виконання завдань у групах є найкращим методом проведення інтегрованого заняття,  так як є можливість задіяти всіх учасників навчального процесу, проявити себе у різних сферах, такі як робота за комп’ютером, виступ перед аудиторією, вміння висловлювати власну думку та проявити свої навички та знання з географії.  У ході інтегрованого заняття є можливість перевірити засвоєння учнями попереднього матеріалу, оцінити результати роботи кожного учня. Розробка відповідає новітнім освітнім вимогам, в якому використовується впровадження STEM-освіти.

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку