Урок практична робота "Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій" з теми "Опрацювання табличних даних" 7 клас. Підручник Й.Я.Ривкінд "Інфоматика. 7 клас", К. 2020 р.
Інформатика 7 клас Опрацювання табличних даних
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
ФАКУЛЬТЕТ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАВЦІВНИКІВ
ВІДДІЛ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
ВИПУСКНА ТВОРЧА РОБОТА
Розробка уроку інформатики
з теми «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій» для 7 класу
Виконав слухач курсів 3.19.3 (1)
«Проектування та проведення сучасного уроку»
Єрьоміна Т.А., учитель інформатики Краматорського закладу загальної середньої освіти №22 з профільним навчанням ім.М.М.Крупченка
Керівник: О.А.Пилипчук
Краматорськ - 2020
Урок №13.
Тема. Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій. Практична робота 3.
Мета:
Навчальна: оволодіти методами виконання обчислень в електронній таблиці, ознайомитись із призначенням вбудованих функцій.
Розвиваюча: розвивати логічне та креативне мислення, вміння осмислено вивчати матеріал, узагальнювати, систематизувати отриману інформацію та виокремлювати окремі судження із цілого, виділяючи головне та відкидаючи другорядне, навички застосовувати знання на практиці, розвивати комунікативну компетентність.
Виховна: виховувати інформаційну культуру; допитливість, наполегливість, уміння мотивувати себе до навчальної діяльності; уважність, дисциплінованість під час роботи за ПК.
Методичне забезпечення уроку:табличний процесор MS Excel,редактор створення ментальних карт Free Mind, браузер, смартфон.
Хід уроку
Самостійна робота. (Вчитель пропонує учням перелік термінів, що стосуються теми попереднього уроку. Завдання учнів – скласти ментальну карту на тему «Електронні таблиці».)
Зразок відповіді учня
Тестування у Kahoot
1) введення текстової інформації
2) автоматизація обчислень
3) створення рисунків
4) пошук інформації
3 4 5 6
а) ";
б) =;
в) f =;
г) #;
а) Ф7;
б) R6;
в) 7В;
г) А12.
а) кожна;
б) та, де знаходиться курсор;
в) будь-яка;
г) заповнена.
а) формули;
б) числа;
в) текст.
Вправа «Мікрофон»
Дайте відповідь на запитання: Як в таблиці знайти значення Всього та Середнє значення?
Які функції вам відомі з курсу математики?
Microsoft Excel – це табличний редактор, який призначений для обробки даних, тому нам необхідно навчитися виконувати певні розрахунки з табличними даними, використовуючи при цьому адреси комірок та різного типу функції.
Методичний прийом «Ажурна пилка»
Учні діляться на 4 «домашні» групи, при цьому кожен учень отримує свій номер згідно «Таблиці номерів учнів класу»
|
І учень групи |
ІІ учень групи |
ІІІ учень групи |
ІV учень групи |
питання 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
питання 2 |
5 |
6 |
7 |
8 |
питання 3 |
9 |
10 |
11 |
12 |
питання 4 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Кожна група опрацьовує свою частину теоретичного матеріалу, який надав вчитель:
Після цього учні об’єднуються у «експертні» групи, членами яких є хоча б по 1 представнику з кожної «домашньої» групи, та обмінюються знаннями отриманими у «домашніх» групах. На наступному етапі учні повертаються у свої «домашні» групи, де діляться інформацією отриманою від представників інших груп.
Завдання для «домашніх» груп:
Группа1.
Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входить більше ніж триста різноманітних функцій. Для зручності їх розподілено за категоріями: математичні, статистичні, текстові, логічні, фінансові та інші.
Функція в Excel має такі параметри: ім'я, аргументи і результат. Під час запису функції у формулі спочатку вказується її ім'я, а потім у дужках список аргументів через крапку з комою. Аргументами функції можуть бути числа, текст, посилання на клітинки та діапазони, вирази та функції. Так, у вищенаведеній формулі:
а результатом — сума чисел із зазначеного діапазону клітинок.
Группа2.
Группа3.
Уставити функцію у формулу можна так:
Группа4.
Уведення вказаних функцій зручно виконувати так:
Кількість учнів школи |
|
Клас |
Кільксть учнів у класі |
1-й |
25 |
2-й |
21 |
3-й |
26 |
4-й |
17 |
5-й |
33 |
6-й |
35 |
7-й |
31 |
8-й |
29 |
9-й |
30 |
10-й |
25 |
11-й |
22 |
Усього |
|
Середнє |
|
Максимум |
|
Мінімум |
|
Які основні вбудовані функції використовуються в табличному процесорі?
Що означає наступна кнопка ?
Заповніть таблицю:
Назва функції |
Призначення функції |
SUM |
|
AVERAGE |
|
MAX |
|
MIN |
|
!!! Увага !!! Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!!!
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
Інструктаж учителя.
Практична робота за комп’ютерами.
Ділова гра.
1 етап.
Уявимо себе робітниками фірми. Учитель виступає в ролі банка та пропонує ссуду для подальшого розвитку із 10% річних. Задача фірми – правильно розподілити кредитні кошти та надати фінансову документацію.
2 етап.
Учні об’єднуються в групи. Вибирають головного директора, головного бухгалтера, комерційного директора, співробітників.
3 етап.
Співробітники фірми вигадують назву фірми, визначають вид діяльності та знайомляться з пакетом документів, необхідних для звітування.
4 етап.
5 етап.
Президент приймає звіти співробітників (отримує посилання на виконану роботу на Google-диску) та надає розрахунковий рахунок для банку (надсилає на електронну пошту).
Таблиця 1.
Облік матеріалів за рік |
|||
Склад 1 |
|
|
|
Код деталі |
Кількість (шт) |
Ціна (грн) |
Сума (грн) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
Середнє |
|
|
|
Максимум |
|
|
|
Мінімум |
|
|
Таблиця 2.
«___»____________20__ г. |
|||||
НАКЛАДНА №__ |
|||||
|
|
|
|
|
|
Від кого_____________________________________________ |
|||||
Кому |
|
||||
|
|
||||
№з/п |
Найменування |
Од.вимірюв. |
Кіл-ть |
Ціна |
Сума |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
|
Середнє |
|
|
|
|
|
Максимум |
|
|
|
|
|
Мінімум |
|
|
|
Таблиця 3.
Розрахункова відомість |
|||||||
Розрахунок заробітної платні співробітників підприємства |
|||||||
№ з/п |
ПІБ |
Таб.№ |
Посада |
Нараховано |
Надбавка |
Утримано |
До видачі |
1 |
|
101 |
|
5200 |
1455 |
300 |
|
2 |
|
102 |
|
6000 |
1303 |
430 |
|
3 |
|
103 |
|
5780 |
988 |
125 |
|
3 |
|
104 |
|
6780 |
1100 |
360 |
|
4 |
|
105 |
|
4300 |
400 |
290 |
|
5 |
|
106 |
|
7200 |
1470 |
560 |
|
6 |
|
107 |
|
5500 |
560 |
700 |
|
|
|
|
Всього: |
|
|
|
|
|
|
|
Середнє |
|
|
|
|
|
|
|
Максимум |
|
|
|
|
|
|
|
Мінімум |
|
|
|
|
Таблиця 4.
Розрахунковий рахунок |
||||
Назва фірми _________________________________ |
||||
Надходження |
Витрати |
Залишок |
||
Стаття |
Сума |
Стаття |
Сума |
|
Продаж товарів |
|
Заробітна платня |
|
|
Платні послуги |
|
Пенсії, допомога, страхові внески |
|
|
|
Податки |
|
|
|
|
Оплата постачальникам, підрядчикам |
|
|
|
Інші надходження |
|
Інші витрати |
|
|
Всього |
|
|
|
|
Середнє |
|
|
|
|
Максимальне |
|
|
|
|
Мінімальне |
|
|
|
|
Вправа «Незакінчене речення»
Калорійність продуктів.
Визнач кількість калорій, що містяться в кожному продукті з таблиці Таблиця калорійності.
Правило: вміст калорій у продуктах харчування залежить від їхнього складу. Наприклад, 1 г жирів виділяє 9 ккал, 1 г вуглеводів – 3,8 ккал, 1 г білків – 4 ккал. У таблиці подано кількість білків, жирів і вуглеводів, що містяться у 100 г продукту.
|
|||||
|
Калорійність продуктів |
||||
|
Назва продукту |
Білки (г) |
Жири (г) |
Вуглеводи (г) |
Ккал |
|
Молоко |
2,8 |
3,2 |
4,7 |
|
|
Хліб житній |
4,7 |
0,7 |
49,8 |
|
|
Вівсяна крупа |
11,8 |
5,5 |
65,3 |
|
|
Баклажани |
0,6 |
0,1 |
5,5 |
|
|
Картопля |
2 |
0,1 |
19,5 |
|
|
Огірки |
0,8 |
0 |
3 |
|
|
Яблука |
0,4 |
0 |
11,5 |
|
|
Грейпфрут |
1,2 |
0 |
7,9 |
|
|
Телятина |
19,7 |
1,2 |
2 |
|
|
Курятина |
20,8 |
8,8 |
0,6 |
|