5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Конспект уроку англійської мови для 5 класу на тему: "Відпочинок та дозвілля"

Про матеріал

Тема уроку: навчати систематизувати одержану інформацію; активізувати й закріпити тематичні ЛО; вдосконалювати навички усного монологічного та діалогічного мовлення; удосконалювати техніку читання; вчити сприймати текст на слух, виділяючи специфічну інформацію; розвивати увагу, уміння чітко виконувати інструкції вчителя; розвивати спостережливість, мовну здогадку, елементи аналізу й самоаналізу; виховувати бажання більше дізнатися про власне захоплення.

Перегляд файлу

 

Тема: Відпочинок та дозвілля. Узагальнення знань, умінь та навичок з теми.

Мета: навчати систематизувати одержану інформацію; активізувати й закріпити тематичні ЛО; вдосконалювати навички усного монологічного та діалогічного мовлення; удосконалювати техніку читання; вчити сприймати текст на слух, виділяючи специфічну інформацію; розвивати увагу, уміння чітко виконувати інструкції вчителя; розвивати спостережливість, мовну здогадку, елементи аналізу й самоаналізу; виховувати бажання більше дізнатися про власне захоплення.

Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть вести бесіду про свої захоплення, розповідати про улюблені заняття, вживати Present Simple при обговоренні хобі інших людей.

Обладнання: презентація Power Point, конверти з завданнями, мікрофон, тексти для читання, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.
    1.        Організація учнів до уроку. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Good morning, children! Sit down, please! I think you are in a good mood today. Are you OK? How are you? Let’s greet each other and our guests with a song. (Діти співають пісню “Hello! How are you?”)
  • Today we are going to speak about your favourite activities and hobbies. You will brush up the words on the topic, discuss your hobbies and hobbies of other people, do exercises, play games and practise your speaking, listening and writing skills. I hope our lesson will be successful and our work will be productive.
    1.        Уведення в іншомовну атмосферу.

а) Фонетична зарядка.

- When we speak about hobbies we usually add ending –ing to verbs. It’s important to pronounce it correctly [ɪ ŋ]. Read the words after me:

Running                  dancing

Playing                   visiting

Cycling                   watching

Jumping                  singing

Drawing                  reading

б) Мовленнєва розминка. Гра «Журналіст».

- Let’s speak about your favourite activities. I’ll be a journalist and ask you some questions connected with the topic of our lesson.

  • Are you fond of reading books?
  • What are you crazy about?
  • Do you like travelling?
  • Are you good at writing stories?
  • What are you keen on?
  • Are you interested in learning foreign languages?
  • What are you good at?
  • What do you like?
  • What don’t you like?
  • Do you like watching films or cartoons?
  • What are you interested in?
  • Are you crazy about collecting things?
  • Are you keen on listening to music?

 

  1. Основна частина
    1.        Активізація лексичного матеріалу

а) Складання “Mind Map”

-What groups of hobbies do you know? (learning things, making things, doing things, collecting things)

 

 

 

 

 

b) Робота в парах.

- You have envelops on the desks with groups of hobbies written on them. There are words in the envelops. You should choose the words of your group. Work in pairs.

c) Гра “What is his hobby?” (презентація)

2.2.    Listening. Jazz Chant

               - Different people have different hobbies.

                - Listen to the jazz chant and match the days of the week and activities.

Mondays, Mondays.

What do you do on Mondays?

On Mondays I usually listen to jazz music.

 

Tuesdays, Tuesdays.

What do you do on Tuesdays?

On Tuesdays I sometimes go for a drive.

 

Wednesdays, Wednesdays.

What do you do on Wednesdays?

On Wednesdays I always play the guitar.

 

Thursdays, Thursdays.

What do you do on Thursdays?

On Thursdays I often go to a rock concert.

 

Fridays, Fridays.

What do you do on Fridays?

On Fridays I always do karaoke.

 

 

Weekends, weekends.

What do you do on weekends?

On weekends I usually stay in bed!

 

Monday                                  do karaoke

           Tuesday                                  listen to jazz music

     Wednesday                             play the guitar

Thursday                                stay in bed

             Friday                                    go to a rock concert

                                     Weekends                                  go for a drive

             -What does she do on Monday? (Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, weekends)

  1.        Фізкультхвилинка.
  2.        Reading.
  1. Pre-reading activities.
  • Which hobby do you associate with these words?
  1. A library, books, magazines, comics. (reading)
  2. A park, water, long distances, a trainer. (jogging)
  3. Many friends, e-mails, Skype, the world. (having e-mail friends)
  1. While-reading activity.

 Hi, I’m Magdalena. I’m from Spain. I am fond of reading books. They are my best friends. I read a lot. I read everywhere. I have many different books in my library. I read about animals, children and science. I also like historical books. They are very interesting. I can tell you many curious stories.

 Hi, I’m Anita. I am from France. I like jogging. It’s my best pastime. I’m good at jogging and I do it every day in all weathers. Now I can run 3 kilometers. I have a good trainer and he says I can run longer distances. He says I’ll be a champion.

 Hi, I’m Jane. I live in Washington. It’s a beautiful city. But I want to tell you about my free time. I spend a lot of time sitting at the computer. I have a lot of friends all over the world and we often send e-mails to each other or talk using Skype. My mother says it is bad for my eyes but I can’t give it up.

  1. Post-reading activity.

 Are these sentences TRUE or FALSE?

1. Magdalena likes reading books about famous people.

2. She likes historical books.

3. She can tell you curious poems.

4. Anita is keen on jumping.

5. She can run four kilometers.

6. She will be a champion.

7. Jane lives in Washington.

8. She is crazy about playing computer games.

9. She has a lot of friends all around the world.

      2.5. Speaking.

           - We have spoken about hobbies of other people today. And now I’d like you to speak about your hobbies. It was your hometask. So, who will start? (розповіді дітей)

 3. Заключна частина

     3.1. Підсумок уроку. Складання синквейну.

- Let’s sum up and make up a cinquain on topic “Hobbies”

1. Hobbies

2. Interesting, funny

3. To collect, to play, to go

4. Tastes differ

5. Free time

-Today you were active and worked hard. I appreciate your work. Your marks are …

      3.2. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
3512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку