Тема: Дії. Вивчення літери Ww.Дні тижня.
Мета: допомогти засвоїти нову лексику, повторити й активізувати лексичний матеріал з теми, допомогти у вживанні дієслова “can” в усному мовленні, ознайомити з літерою Ww, допомогти навчитися писати її, сприяти розвитку навичок письма, монологічного і діалогічного мовлення, навичок читання, виховувати позитивне ставлення до навчання, відчуття товариськості, доброзичливості
Ключові компетентності: спілкування іноземною мовою, уміння вчитися упродовж життя, соціальна та громадянська компетентність
Змістові лінії: громадянська відповідальність: враховує думку товариша; здоров'я та безпека: виявляє готовність дотримуватися здорового способу життя
Обладнання: Підручник, робочий зошит, картка для гри, картки з літерами,
пісенька «Days of week”, Hello song”картки для вивчення ЛО, м’яка іграшка
Тип уроку: комбінований
Procedure
І. Intoduction
1. Greeting “Hello song”
T: Good morning dear children. I am glad to see you.
Sit down please. How are you?
And let’s start our lesson.
2. Play game ‘Hot potatoes”
T:Answer for my questions
-What is your name?
-How old are you?
3. Phonetic drill
Look . What sound is it?
P:….
T: and now we are playing. ( Я називаю слово, а ви плескаєте в долоні, якщо чуєте звук [p], якщо у слові немає цього звуку , то ви нічого не робите)
Play, Pig, pen, book, boy, banana, pencil, parrot, ant, goose, plum……
(Children, please, show me your cards Its was easy, difficult for you or you had some problems. Green colour- easy, Yellow- had some problems, red – difficult )
- Look at the blackboard and say what can you see? (letters and sounds). OK. Let’s match the letter to the following sounds. Who wants to be the first?
A h p m v t s u e b d o k c
[k] [o] [p] [h] [t] [v] [i] [d] [b] [m] [s] [ʌ] [ᴂ]
4. Warming up
- At our last lesson we learned names of actions. Look and repeat.(Вчитель показує картки із словами-діями, а учні називають.)
Play game “Find and Touch “
5). Aim
- At our lesson today we‟ll learn days of the week and speak about our
actions.
(Діти, як ви думаєте,що ми будемо сьогодні робити на уроці?)
……We revise the letters and learn a new letter and practice in writing,
speaking and reading, practice structure I can…, I can’t….
- OK.
ІІ. Main part
I can’t….
T: What can you do? - I can……
Work in pair. Match the pictures with words.
З’єднай малюнки із словами I can
run
Jump
fly
climb
Swim
ride a bike
Phisical activity
Video “ I can….”
2. Presenting vocabulary
А)- Listen to me and then repeat after me.
http:///www.youtube.com/watch?v=36n93jvjkDs
Days of the week Song for kids
b) game “Sing a song”
- Listen to the song and say what days of week do you hear.
- OK. And now repeat altogether.
Who wants to name the days of the week?
c) Play game
say at first quieter and then louder(спочатку тихіше, а потім голосніше)
c) work in groups
1)- Choose and circle letters e, s , in the words(days of the week)
2)- виконання вправи на LearningApps
4 Speaking
Work in pair.
-What day do you like?
-I like…….
5. Writing
а) presenting new letter
- Listen to the rhyme and say what sound do you hear most of all.
[w] – Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willie, why Willie?
Why, Willie, why?
б) написання літери в повітрі
в) написання літери в зошиті
1) (PB, p.75)
2) (practice book p.12)-Open your copybooks and write down the line of small letter y and the big letter
Ww
6. Reading
а) повторення літер
- Look at the alphabet and sound the letters.
б) читання слів
- Let‟s read all together.
ІІІ. Final part
1. Summurizing
- How are you ?
- Say, me please what did you learn at our lesson today.
- What words did you remember?
- What tasks did you like most of all?.
- At home say to your parents days of the week and
- And now stand up, please. Good – bye, children.
https://learningapps.org/1106223 Дні тижня
Vv
Ww
well |
vet |
wall |
vase |
window |
Vicky |
work |
violet |
wolf |
veg |
win |
van |
world |
|
З’єднай малюнки із словами I can
run
Jump
fly
climb
Swim
ride a bike