Конспект уроку "Архімедова сила. Плавання тіл"

Про матеріал
Мета уроку: повторити й узагальнити основні положення теми «Архімедова сила. Плавання тіл»; підготувати учнів до контрольної роботи за темою «Взаємодія тіл» ; розвиток пізнавального інтересу і творчої активності учнів, розвиток комунікативної компетенції через формування навичок групової і самостійної роботи. Тип уроку: урок закріплення знань Форма проведення: урок-гра. Структура уроку:1.Організаційний момент 2. Змагання між командами А) Розминка «Важко в навчанні – легко в бою»; Б) Конкурс капітанів «Тільки розумним підкоряються моря»; В) Розв’язування якісних задач «Мозкова атака»; Г) Конкурс експериментаторів та ерудитів; Д)Розв’язування розрахункових задач «Йдемо до дна» Е) Тестові завдання «Щасливий випадок» 3. Підсумок уроку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Підготувала:

                                                            учитель фізики     

                                                                             Шандриголівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

 Гринько Ірина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку: повторити й узагальнити основні положення теми «Архімедова сила. Плавання тіл»; підготувати учнів до контрольної роботи за темою «Взаємодія тіл» ; розвиток пізнавального інтересу і творчої активності учнів, розвиток комунікативної компетенції через формування навичок групової і самостійної роботи.

Тип уроку: урок закріплення знань

Форма проведення: урок-гра.

Структура уроку:1.Організаційний момент

 2. Змагання між командами

     А) Розминка «Важко в навчанні – легко в бою»;

     Б)  Конкурс  капітанів «Тільки розумним підкоряються моря»;

 В) Розв’язування якісних задач «Мозкова атака»;

        Г) Конкурс експериментаторів та ерудитів;

      Д)Розв’язування розрахункових задач «Йдемо до дна»

      Е) Тестові завдання «Щасливий випадок»

 3. Підсумок уроку

 

Обладнання: пластикова пляшка з водою, піпетка, з склянки (одна з насиченим розчином солі, друга з менш насиченим, третя з чистою водою), три курячих яйця, повітряна кулька, пуста склянка.

 

 Хід уроку

     Постановка проблемного досліду «Водяний світильник»(пояснити як довго він буде горіти?)учитель запалює свічку і залишає її горіти.

  1.              Розминка «Важко в навчанні – легко в бою»

Питання І команді:

А) Чому виникає тиск у рідині?

Б) Сформулюйте закон Паскаля

В)Назвіть відомі вам одиниці вимірювання атмосферного тиску, чому дорівнює нормальний атмосферний тиск?

Г) За якою формулою можна визначити  виштовхувальну силу?

Д) Чому молекули газів не летять у космос?

 

Питання ІІ команді:

А) Хто вперше виміряв атмосферний тиск?

Б) Чому дорівнює відношення висот стовпів у сполучених посудинах?

В)Як змінюється атмосферний тиск з висотою?

Г) Що таке барометр? Яка його будова?

Д) Що таке тиск?

Питання ІІІ команді:

А) Як визначити тиск  рідини на дно або стінки посудини?

Б) Що таке барометри?

В) Сформулюйте закон Архімеда;

Г) Як обчислити підіймальну силу будь-якого газу?

Д)Назвати умови плавання тіл

 

 

  1.              Конкурс капітанів «Тільки розумним підкоряються моря»

(розв’язування кросвордів)

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі

  1.              Гідравлічна машина яку використовують для пресування називається гідравлічним…..
  2.              Прилад для вимірювання атмосферного тиску
  3.              Повітряна оболонка землі
  4.              Пристрій для дослідження морських глибин
  5.              Прилад для вимірювання тисків більших або менших за атмосферний
  6.              Посудини які з’єднані між собою
  7.              Стан тіла коли його вага дорівнює нулю

По вертикалі

  1.              Прізвище фізика, який відкрив закон передачі тиску в рідинах і газах.
  1.              Розв’язування якісних задач: одночасно учитель задає якісні задачі для всіх команд , відповідає та команда яка першою знає відповідь:

А)Чи виконується закон Архімеда у невагомості?

Б)Чому жир у супі розташований на поверхні?

В)Коли на воді плаває повітряна кулька, здається, що вона зовсім не занурена чи так це?

Г)Корпус підводного човна вкрився шаром льоду. Як це впливає на занурення човна у воду?

Д) Чи буде плавати лід у нафті?

Е) Для чого водоплавні птахи перед зануренням у воду притискують пір’я до тіла і видихають повітря з легенів?

 

 

 

Є) Що важче склянка молока чи склянка вершків?

Ж) Дерев’яний кубик лежить на дні посудини . Спливе він чи ні , якщо в посудину налити воду(вода не проникає під кубик)

З) Теплохід переходить з річки в море. Порівняйте архімедові сили, які діють на нього в цьому випадку

І) Чому для підводних човнів небезпечно лягати на мулистий грунт?

Й) Глибоководні риби іноді вибухають коли їх дістають на поверхню океану. Чим можна пояснити це явище? Яка сила розриває рибу

К) Чому колбу з тонкими стінками закривають так, щоб пробка не давила безпосередньо на рідину?

М)Якщо з гвинтівки вистрілити у варене яйце то у ньому утвориться отвір, а якщо в сире то воно розірветься на окремі кусочки. Чому?

Л) задача : у книзі Жака – Іва Кусто «Живое море» описано, що в 1939 році в Тунісі 60 річний збирач араб ,який збирав губки спустився на глибину 130 футів без дихального апарату(1 фут=0,3 метра. Чому це небезпечно?( стиснення легенів на глибині 100 футів , об’єм легенів=1/4 від початкового. Стиск легенів досягає межі, що може привести до переломів ребер.

Г) Конкурс експериментаторів і ерудитів

 1)По одному учню від кожної команди :

   Завдання-визначити густини поданих тіл і за таблицями густин з’ясувати з яких речовин зроблені тіла;

2) Учитель ставить досліди:

 1.Занурення піпетки при стисненні пляшки з водою. Чому?

 2. У пляшки з чистою водою і розчинами солі різної консистенції покласти яйця, що спостерігаємо? Чому?

 3. Присмоктування склянки до повітряної кульки. Пояснити.

 4. Збирання олії з поверхні рідини. Пояснити

Д)Розв’язування розрахункових задач «Йдемо до дна»

 

 1. Об’єм тіла зануреного у спирт дорівнює 0,8 м3. Обчислити  виштовхувальну силу силу

2. Ви опустились на глибину 14м у морі, розрахуйте тиск на вас на цій глибині

3 На суцільне тіло вагою 6Н, повністю занурене у воду діє виштовхувальна сила Н. Яка густина тіла?

  1.              Куля - зонд об’єм якої 4 м3 перед запуском у верхні шари атмосфери була заповнена гелієм. Знайти підіймальну силу кулі.
  2.              Яку силу треба прикласти, щоб утримати у воді сталеву рейку об’ємом 0,7м3
  3.              Скільки туристів можна не замочивши ноги переправити через ріку на плоті з 10 дубових колод об’ємом 0,3 м3 кожна. Середня маса туриста з рюкзаком 75кг

 

 

 

 

 

 

Д) Тестові завдання «Щасливий випадок»

 

  1.              (1 б) Які з наведених речовин тонуть у воді

А)ртуть; б) нафта; в)срібло; г) мармур

 

2. (1 б) Атмосферний тиск поблизу поверхні землі зменшується на 1 мм.рт.ст через кожні:

     А)13м; б)12м; в)11м; г)10м

 

3.(1 б) У посудині з водою плаває пробірка з піском. Позначте як зміниться осадка пробірки, якщо воу підсолити:

  А) збільшиться; б) не зміниться; в) зменшиться;

 

4.(1 б) Позначте сили, що діють на тіло всередині рідини:

 А)Сила тяжіння і вага тіла;

Б)Виштовхувальна сила і сила тяжіння;

В)Вага тіла і виштовхувальна сила

 

5.(2 б)Атмосферний тиск дорівнює 150мм.рт.ст.. Виразіть цей тиск у паскалях

 А)100кПа; б)26000кПа; в)20000Па

 

6.  (3 б) Визначте, на яку висоту може піднятись вода по трібці за поршнем при нормальному атмосферному тиску

А)на 1 м; б) на 10 м; в)на 760 мм

 

7 Яка частина дубової колоди обєм якої дорівнює V  буде занурена у воду?

 А) 0,6V;        б)0,8V ;            в)    0,9V

 

    Підсумок уроку підводить учитель, визначаються переможці

 

 

   Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи, підготувати повідомлення            н на теми: 1)Пристосування тварин до життя у воді;

2) пристосування рослин до життя у воді;

 

 Домашній дослід: родзинку кинути у газований напій , що спостерігаємо? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Підготувала:

                                                            учитель фізики     

                                                                             Шандриголівської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

 Гринько Ірина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 32.Умови плавання тіл.
Додано
26 лютого
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку