ТЕМА. Безпека життєдіяльності при роботі з комп’ютером. Повідомлення, дані, інформація.
Мета: формування ключових компетентностей:
вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;
соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;
загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;
здоров’язабезпечувальну – продовжувати розвивати знання правил безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;
інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;
спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;
формування предметної компетентності: ознайомити учнів з поняттями повідомлення, дані, інформація та навести їхні приклади з навколишнього середовища.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: картки з ТБ, ПЗ «Сходинки до інформатики».
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Привітання та знайомство з учнями. Ознайомлення з структурою навчального процесу.
ІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь з ТБ при роботі в комп’ютерному кабінеті (робота з картками «Чи можна в кабінеті інформатики…» та «Способи подання інформації»). Обговорення зображення на картках.
Отже, давайте спробуємо дізнатися як люди можуть передавати повідомлення та як можна прискорити цей процес, чи можна автоматизувати свої дії? Чи відрізняються способи передачі повідомлення між людьми, тваринним та рослинним світом? Відповіді на ці питання ми спробуємо дати на сьогоднішньому уроці.
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з підручником.
Давайте розглянемо як людина отримує повідомлення. Ваше завдання – об’єднатися в пари і вміти пояснити як можна отримати повідомлення з навколишнього середовища та навести приклади органів чуттів, за допомогою яких ми отримуємо ці повідомлення. Наприклад, людина чує звук карети швидкої допомоги. Отже, це аудіо сигнал - пропустити дане авто і ми сприймаємо це за допомогою вух.
Учитель слідкує за міркуваннями учнів, за потреби робить корекцію відповіді. Після наведення низки прикладів вчитель ставить проблемне запитання: «А тепер скажіть мені, будь ласка, звук сирени швидкої допомоги дійсно є інформацією чи можливо вона комусь просто заважає?» Таким чином доходимо до висновку, що звук сирени для водіїв це інформація, а для продавця морозива – шум.
Давайте тепер спробуємо навести приклади коли шум стає інформацією і навпаки – інформація стає шумом. Працюємо в парах.
Учні наводять приклади, які повідомлення є інформацією, які є шумом і що можна віднести до даних .
Учні пояснюють, як вони розуміють повідомлення, та вказують типи даних.
А тепер давайте зробимо висновки:
IV. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (10 хв)
А зараз Ваше завдання – зробити словник слів. Вам необхідно занотувати в зошит визначення: «Повідомлення», «Шум», «Інформація», «Дані» та типи даних(форми подання інформації).
Учні працюють над словником.
Сьогодні ми з вами непогано попрацювали, але наші м’язи вже стомилися.
Фізкультхвилинка
V. ТВОРЧІ ВПРАВИ
Повторення правил поведінки в комп'ютерному кабінеті при роботі з ПЗ «Сходинки до інформатики»
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕСІЯ.
Отже, дякую вам за активний, цікавий і творчий урок.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ