Конспект уроку біології для 6 класу на тему: " Тканини рослин"

Про матеріал
Завдяки поданому матеріалу ви з легкістю зможете сформувати в учнів знання про будову та життєдіяльність рослин; розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; встановити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.
Перегляд файлу

Урок біології 6 клас на тему: Тканини рослин

Мета:  формувати знання про будову та життєдіяльність рослин; розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; встановити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Хід уроку

I.                  Організація роботи

II.               Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

1.Метод  «Мозковий штурм».

1. Нaйменшою структурнoю та функціональнoю oдиницею рослинного організму є ... (клітина).

2. Будoву клітин мoжна розглянути під ... (мікроскопом).

3. Відмежoвує внутрішній вміст клітини від зoвнішнього середoвища ... (клітинна обoлонка).

4. Ядрo міститься у ... (цитoплазмі).

5.Оснoвна функція ядра... (збереження та передача спадкoвої інфoрмації від материнської клітини дочірнім).

6. Органели, які запoвнені клітинним сoком, називають ... (вакуолями).

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Рослина складається з: квітка, корінь, стебло, листок, плід, насіння. А давайте подумаємо і пригадаємо що таке : (запис до зошиту)

  • Вегетативні органи рослин? (Вегетати́вні о́ргани — частини тіла вищих рослин, які виконують основні функції живлення та обміну речовин із зовнішнім середовищем. Не беруть безпосередньої участі в спороутворенні та статевому розмноженні, але можуть виконувати функцію вегетативного розмноження. Корінь, стебло, листок)
  • Генеративні органи рослини? ( Генеративні або репродуктивні органи  органи, за допомогою яких відбувається розмноження рослин. До генеративних органів рослин належать насінина, квітка та плід.)
  • Па́гін — вегетативний орган рослини, що являє собою систему, елементами якої є стебло, листок, брунька, квітка й плід. Пагін відростає від кореня, який в свою чергу утримує пагін у наземному середовищі

Дуже добре пригадали, а сьогодні в ході вивчення нового матеріалу ми дізнаємося з вами з чого ж складаюсься органи рослини крім того що ми вже знаємо що всіживі організми складаються із клітин.

    У 1682 році англійський ботанік Неємія Грю, коли досліджував рослини під мікроскопом, побачив щось на зразок текстильної тканини. З того часу виникло словосполучення «жива тканина».

     Мозковий штурм: асоціації до поняття «тканина» ( одяг, текстильна, лляна, рослинна, бавовняна, шовкова, нитка…)

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( запис в зошит )

V. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

   1. Поняття «тканина».

    У багатоклітинних рослин клітини можуть утворювати групи, кожна з яких утворює певні функції: одні з них укривають поверхню рослини і захищають її, інші забезпечують переміщення по рослині води та поживних речовин, треті запасають їх. Такі групи клітин утворюють тканини.

    Тканина — це сукупність клітин, що мають спільне походження, однакову будову і виконують спільні функції.

https://subject.com.ua/lesson/biology/6klas/6klas.files/image056.jpg

2.     Покривна тканина рослин.

       Покривну тканину можна порівняти з нашою шкірою.

https://subject.com.ua/lesson/biology/6klas/6klas.files/image058.jpg

3.     Основна тканина рослин.

       Основна тканина схожа на наші м’язи.

https://subject.com.ua/lesson/biology/6klas/6klas.files/image057.jpg

4.     Механічна тканина.

       Механічну тканину можна порівняти з нашими кістками.

5.     Провідна тканина.

    Провідну тканину можна порівняти із кровоносною системою.

https://subject.com.ua/lesson/biology/6klas/6klas.files/image059.jpg

6.     Твірна тканина.

VI.            Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі

  1. Робота з підручником § 22  складання таблиці. Складання  таблиці:

Тканина

Особливості будови

Функції

Твірна

Клітини мають невеликі розміри, тонку оболонку й велике ядро

Дають початок іншим тканинам

Покривна

Складається із живих клітин (у листку), у стовбурі – з мертвих.

Відмежовують від навколишнього середовища, захищають від ушкоджень.

Основна

Складається із живих клітин.

Відбувається процес фотосинтезу.

Провідна

Складається з судин (відмерлих трубчастих клітин), ситоподібних трубок (видовжених живих клітин).

Служать для транспортування по рослині розчинених у воді поживних речовин.

Механічна

Складаються як із живих так і мертвих клітин з потовщеною оболонкою.

Надає міцності та пружності.

VII.        Узагальнення і систематизація знань

    1.   Усний диктант. Закінчити речення:

— Тканини — це…

— У рослин їх налічується… типів

— Потовщення стебла забезпечує… тканина.

— Фотосинтез відбувається у клітинах… тканини.

— Судинно-волокнисті пучки утворені… тканинами.

— Міцності рослинам надають… тканини.

2. «Коло ідей»: поміркуйте, чи могли б існувати рослини без якоїсь тканини. Відповідь обґрунтуйте. Втрата якої тканини є найменш важливою для рослини? Чому?

VIII. Підсумки уроку

   1. Учитель виставляє оцінки, учні обмінюються враженнями від уроку.

 ІХ. Домашнє завдання :

  •  Вивчити параграф 22 та вивчити основні типи тканин та їх функції – достатній рівень
  • Завдання ст. 86 № 2 письмово- високий рівень.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Масальська Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку