Тип уроку | Урок формування способів діяльності |
Основні поняття й ключові терміни | ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН. Ферменти. ТРАВНА СИСТЕМА. Сліпозамкнена уроку травна система. Наскрізна травна система. |
Основні способи діяльності | Репродуктивний: Індуктивне формулювання. Пояснення. Опис.Характеристика. Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче зіставлення. |
Основні емоційно-оцінні норми | Світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій і будови організмів. |
ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН
Цільові завдання уроку
Пізнавальні: учень формулює визначення «ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН» і «ТРАВНА СИСТЕМА»; називає основні етапи та органи травлення.
Розвивальні: учень формує уміння описувати типи травлення тварин; характеризувати будову, різноманітність, функції травної системи тварин; пояснювати значення травлення для організму;
Творчо-пошукові: учень формує уміння пояснювати значення травлення для конкретних видів тварин.
Ціннісно-виховні: учень формує світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій й будови тварин, визначаючи основні напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.
Тип уроку |
Урок формування способів діяльності |
Основні поняття й ключові терміни |
ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН. Ферменти. ТРАВНА СИСТЕМА. Сліпозамкнена уроку травна система. Наскрізна травна система. |
Основні способи діяльності |
Репродуктивний: Індуктивне формулювання. Пояснення. Опис.Характеристика. Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче зіставлення. |
Основні емоційно-оцінні норми |
Світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій і будови організмів. |
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Вступна частина уроку
Актуалізація і корекція опорних знань
Оцінювання досягнень.
Тест-конструювання «Живлення тварин»
Тест-конструювання «ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН»
Завдання на вміння застосувати знання
О анатомія П фізіологія Р екологія С ембріологія
А вуглеводи, жири, білки Е вітаміни, пігменти
Є вода, мінеральні солі Ж мінеральні та органічні кислоти
ї запасів білків в м 'язах Й вуглеводів у печінці
Н жирів у шкірі Л запасів у норі, барлозі, дуплі
Т через покриви У через травну систему
Ф через спеціальні присоски О через вузькі щілини поблизу голови
О поживними речовинами кори молодих гілок і стовбурів
П плодами й насінням трав і дерев, які ростуть на березі річок
Р дрібними водними безхребетними
С органічними рештками
Г попелиця зелена яблунева В комар звичайний
Ф клоп кропив'яний А короїд зморшкуватий
7. Назвіть всеїдних тварин:
А раки річкові, ведмідь бурий, крук Б беззубка звичайна, комар звичайний
В гідра прісноводна, п'явка медична Г сисун печінковий, комар звичайний
А мікофаги Б фітофаги В зоофаги Г сапрофаги
З міксотрофним И сапротрофним І симбіотрофним І автотрофним
Ш тридакна велетенська, наутілуси Щ риба-клоун, жук-гнойовик
Ю аскарида людська, гострики Я елізія зеленовуха, вестиментифери
Завдання на самостійне перенесення знань
_ _ _ _ _ _ _
Завдання на уміння здобувати знання
О. Ковалевський, І. Павлов, А. Ейнштейн, Ч. Дарвін, Ж.-Б. Ламарк, К. Лінней.
Мотивація навчальної діяльності
Мотивація навчальної діяльності
Завдання з опорою на життєвий досвід учнів.
Як ви розумієте порівняння травлення з конвеєрним виробництвом?
Повідомлення теми та завдань уроку
1. Основні етапи травлення у тварин, та завдань
2. Типи травлення у тварин.
3. Будова та функції травної системи тварин.
ІІ. Основна частина уроку
РЕПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ (сприйняття - осмислення - запам'ятовування)
Пояснення на конкретному прикладі тварин, що відбувається з їжею в організмі тварин.
Результат діяльності: учень формулює. Визначення «ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН», називає основні етапи травлення та пояснює значення травлення для організму тварини.
Бесіда вчителя з використанням схем підручника та робочого зошита про типи травлення тварин.
Результат діяльності: учень формує уміння описувати типи травлення тварин.
Розповідь з ілюструванням. Вчитель характеризує травну систему тварин (наприкладі планарії й кролика) за планом: 1) визначення; 2) будова; 3) основні типи; 4)функції.
Результат діяльності: учень формує уміння характеризувати будову, різноманітність, функції травної системи тварин.
ПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ І
ПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ (закріплення - ФОРМУВАННЯ - застосування - узагальнення)
Самостійна робота з ілюстраціями. Вчитель організовує роботу з ілюстраціями миші й слона та ставить проблемне запитання про те, хто більше їсть відносно розмірів тіла і чому?
Результат діяльності: учень формує уміння пояснювати значення травлення для конкретних видів тварин.
Творче зіставлення. Вчитель пропонує завдання на зіставлення і пропонує сформулювати висновок про напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.
Результат діяльності: учень формує світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій й будови тварин, визначаючи основні напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.
ПІ. Завершальна частина уроку
Перевірка та оцінювання досягнень Формулювання основного поняття та ключових термінів уроку
Тест-ілюстрація «БУДОВА ТРАВНОЇ СИСТЕМИ НА
ПРИКЛАДІ ССАВЦІВ»
Елементи будови
А Товста кишка В1 Рот В2 Тонка кишка
К Шлунок М Глотка Н1 Сліпа кишка
Н2 Пряма кишка О Стравохід С Ротова порожнина
Т Печінка Я Анус У Підшлункова залоза
У випадку правильного визначення і заповнення таблиці ви отримаєте у її нижньому рядку назву транспорту речовин з травного каналу у кров та лімфу.
Таблиця відповідей:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підсумок уроку Висновок про рівень діяльності на уроці. Виставлення оцінок.
Домашнє завдання § 35. Повторити § 34.