конспект уроку біології в 7 класі "ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН"

Про матеріал

Тип уроку

Урок формування способів діяльності

Основні поняття й ключові терміни

ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН. Ферменти. ТРАВНА СИСТЕМА. Сліпозамкнена уроку травна система. Наскрізна травна система.

Основні способи діяльності

Репродуктивний: Індуктивне формулювання. Пояснення. Опис.Характеристика.

Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче зіставлення.

Основні емоційно-оцінні норми

Світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій і будови організмів.

Перегляд файлу

                                                  ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН

 

Цільові завдання уроку

Пізнавальні: учень формулює визначення «ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН» і «ТРАВНА СИСТЕМА»; називає основні етапи та органи травлення.

Розвивальні: учень формує уміння описувати типи травлення тварин; характеризувати будову, різноманітність, функції травної системи тварин; пояснювати значення травлення для організму;

Творчо-пошукові: учень формує уміння пояснювати значення травлення для конкретних видів тварин.

Ціннісно-виховні: учень формує світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій й будови тварин, визначаючи основні напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.

Тип уроку

Урок формування способів діяльності

Основні поняття й ключові терміни

ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН. Ферменти. ТРАВНА СИСТЕМА. Сліпозамкнена уроку травна система. Наскрізна травна система.

Основні способи діяльності

Репродуктивний: Індуктивне формулювання. Пояснення. Опис.Характеристика.

Продуктивний: Самостійна робота з ілюстраціями. Творче зіставлення.

Основні емоційно-оцінні норми

Світоглядні уявлення про взаємозв'язок функцій і будови організмів.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Вступна частина уроку

Актуалізація і корекція опорних знань

Оцінювання досягнень.

Тест-конструювання «Живлення тварин»

Тест-конструювання «ЖИВЛЕННЯ ТВАРИН»

Завдання на вміння застосувати знання

  1.    Як називається наука, що вивчає життєві функціїорганізмів?

О анатомія П фізіологія Р екологія С ембріологія

  1.    Які поживні речовини є джерелом енергії для тварин?

А вуглеводи, жири, білки Е вітаміни, пігменти

Є вода, мінеральні солі Ж мінеральні та органічні кислоти

  1.    За рахунок чого відбувається живлення ведмедів, борсуків, їжаків, хом'яків, тушканчиків, єнотів, ховрахів, бабаків, кажанів під час сплячки?

ї запасів білків в м 'язах Й вуглеводів у печінці

Н жирів у шкірі Л запасів у норі, барлозі, дуплі

  1.    Як надходять поживні речовини в організм багатьох паразитів (наприклад, ціп'яків, ехінококів)?

Т через покриви У через травну систему

Ф через спеціальні присоски О через вузькі щілини поблизу голови

  1.    Чим живляться бобри річкові ?

О поживними речовинами кори молодих гілок і стовбурів

 П плодами й насінням трав і дерев, які ростуть на березі річок

Р дрібними водними безхребетними

 С органічними рештками

  1.    Самці цього виду комах живляться соками й нектаром квітів (пижмо, деревій, лопух), а самки не­ктаром і кров'ю, яка необхідна їм для розвитку яєць. Назвіть вид тварин.

      Г попелиця зелена яблунева                                  В комар звичайний

    Ф клоп кропив'яний                                            А короїд зморшкуватий

7. Назвіть всеїдних тварин:

А раки річкові, ведмідь бурий, крук                     Б беззубка звичайна, комар звичайний
В гідра прісноводна, п'явка медична                   Г сисун печінковий, комар звичайний

 

 

 

  1. Морські огірки (голотурії) живляться органічними рештками, тому за способом живлення це...

А мікофаги Б фітофаги В зоофаги Г сапрофаги

  1. Таргани й терміти співіснують з джгутиковими твариноподібними, які живуть у їхньому кишечнику
    й живляться речовинами їхньоїїжі, тому таке живлення називають...

З міксотрофним И сапротрофним І симбіотрофним І автотрофним

  1.    Вкажіть тварин, які в дорослому віці живляться автотрофно:

Ш тридакна велетенська, наутілуси Щ риба-клоун, жук-гнойовик

Ю аскарида людська, гострики Я елізія зеленовуха, вестиментифери

Завдання на самостійне перенесення знань


  1. На сьогоднішній день Роберт Бейтман (1930) є найбільш визнаним і відомим ху-
    дожником, який зображує живу природу. Як називається птах, зображений на
    його картині?

 

                                _ _ _ _ _ _ _

 

Завдання на уміння здобувати знання

  1. Який із науковців випадає з даного ряду:

О. Ковалевський, І. Павлов, А. Ейнштейн, Ч. Дарвін, Ж.-Б. Ламарк, К. Лінней.


 

 

 

Мотивація навчальної діяльності

Мотивація навчальної діяльності

Завдання з опорою на життєвий досвід учнів.

Як ви розумієте порівняння травлення з конвеєрним виробництвом?

Повідомлення теми та завдань уроку

1. Основні етапи травлення у тварин, та завдань

2. Типи травлення у тварин.

       3. Будова та функції травної системи тварин.

ІІ. Основна частина уроку

 РЕПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ (сприйняття - осмислення - запам'ятовування)

  1. Які основні етапи травлення? 

Пояснення на конкретному прикладі тва­рин, що відбувається з їжею в організмі тварин.

            Результат діяльності: учень формулює. Визначення «ТРАВЛЕННЯ ТВАРИН», називає основні етапи травлення та пояснює значення травлення для організму тварини.

  1. ­Які є типи травлення?

Бесіда вчителя з використанням схем підручника та робочого зошита про типи травлення тварин.

Результат діяльності: учень формує уміння описувати типи травлення тварин.

  1. Які основні відділи та функції травної системи тварин?

Розповідь з ілюструванням. Вчитель характеризує травну систему тварин (наприкладі планарії й кролика) за планом: 1) визначення; 2) будова; 3) основні типи; 4)функції.

             Результат діяльності: учень формує уміння характеризувати будову, різноманітність, функції травної системи тварин.

ПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ І


ПРОДУКТИВНИЙ РІВЕНЬ ДІЯЛЬНОСТІ (закріплення - ФОРМУВАННЯ - застосування - узагальнення)

Самостійна робота з ілюстраціями. Вчитель організовує роботу з ілюстраціями миші й слона та ставить проблемне запитання про те, хто більше їсть відносно розмірів тіла і чому?

Результат діяльності: учень формує уміння пояснювати значення травлення для конкретних видів тварин.

Творче зіставлення. Вчитель пропонує завдання на зіставлення і пропонує сформулювати висновок про напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.

Результат діяльності: учень формує світоглядні уявлення про взаємо­зв'язок функцій й будови тварин, визначаючи основні напрямки еволюції травної системи хребетних тварин.

ПІ. Завершальна частина уроку

Перевірка та оцінювання досягнень Формулювання основного поняття та ключових термінів уроку

C:\Users\9234~1\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image5.jpegТест-ілюстрація «БУДОВА ТРАВНОЇ СИСТЕМИ НА
ПРИКЛАДІ ССАВЦІВ»

Елементи будови

А Товста кишка          В1 Рот                  В2 Тонка кишка       

К Шлунок                   М Глотка            Н1 Сліпа кишка                            

Н2 Пряма кишка         О Стравохід       С Ротова порожнина

Т Печінка                    Я Анус                У Підшлункова залоза

   У випадку правильного визначення і заповнення таблиці ви отримаєте у її нижньому рядку назву  транспорту речовин з травного каналу  у кров та лімфу.

  Таблиця відповідей:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку Висновок про рівень діяльності на уроці. Виставлення оцінок.

Домашнє завдання § 35. Повторити § 34.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
4941
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку