Конспект уроку "Діти об’єднують Україну"

Про матеріал

Формувати почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Перегляд файлу

Тема: « Діти об’єднують Україну»

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Обладнання:

Форма проведення: урок- написання книги.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, мої любі діти!

Ви підросли й змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися вже 2 клас.

Я сьогодні вас щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім‘ї І міцного здоров‘я бажаю

Щастя й радості, любі мої.

Діти, поверніться один до одного й усміхніться, а тепер візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам. Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній урок.

1. Гра «Так чи ні, я чи не я»


- Усі за літо відпочили?

- А набралися ви сили?

- У школу всі із вас хотіли?

- А на сонці загоріли?

- Хто улітку грався?

 -Ну, а хто купався?

- У таборі хто із вас був?

- А хто букви всі забув?

- Хто з вас їздив до бабусі?

- Хто допомагав матусі?

- Хто книжку нову прочитав?

- А хто лише в м’яча ганяв?..


 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Очікування.

Давайте дамо рекламу уроку.

Урок буде: Ми будемо:

цікавим, добрим, дисципліновані, продуктивним, повчальним,              творчі, уважні, зібрані, творчим, чарівним.              активні, працьовиті.

  1. Інтерактивна вправа «Вузлик». Розсипались «слова-камінчики». Складіть девіз уроку із розсипаних слів: навчати, Добре, знати. хто, хоче, все, того (Добре того навчати, хто хоче все знати.)

А ви хочете все знати?

Я рада, що в мене так багато розумників, які хочуть все знати.

Сьогодні у нас незвичайний урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок,


В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову.

1 учень.

Увага! Увага! Скінчилося літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!!

Поїздки до моря, веселі походи,

Ігри та сонце, дарунки природи.

2 учень.

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання вставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

3 учень.

Щиро дзвоник шкільний співає,

Закінчилася літня гра.

Світлий вересень всіх зустрічає –

Нам до школи вже  йти пора.

4 учень.

І від квітів повсюди барвисто,

Гарне ж свято сьогодні для всіх!

Ще лунають слова урочисті

І дитячий веселий сміх.

5 учень.

Зайчик сонячний в класі стрибає,

Незабаром почнеться урок.

Школа щиро дітей зустрічає –

Ми до знань робимо крок.

6 учень.

На радість всім ми підросли

У нашу школу йшли щасливі,

Щоб з неї ми знання несли.

Дай, Боже, нам здоров’я й сили.

7 учень.

Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку їй:

Вчитись так, щоб набуті знання

Знадобились Вітчизні моїй.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  1. Інтерактивна вправа «Дешифрувальник» (7461451 Україна).
  2. Інтерактивна вправа «Впізнай словечко»:

У –  рожайна;

К –  алинова;

Р – ідна;

А – ртистична;

І – ніціативна;

Н – аймиліша;

А – ктивна.

  1. Робота з анаграмою: т ь к і в Б а н а щ и (Батьківщина). Діти, а що таке Батьківщина?

(Діти складають пазли із написом: «Батьківщина – це Україна».

Перевірка завдання.

8 учень.

Моя Батьківщина – це край неозорий,

Мамина пісня, і стежка до школи.

Ласкаве проміння, що кидає сонце,                Калина квітуча якраз під віконцем.

9 учень.

Ліси і поля, річки і моря,

              Це все – Україна квітуча моя.

              Тут батько і мати мене колихали,

               І кращого краю я в світі не знаю!

Як називається наша Батьківщина? (Україна).

 Тема сьогоднішнього уроку «Діти об’єднують Україну»

ІV. Опрацювання теми уроку

- І зараз, діти, ми з вами напишемо власну книгу цікаву і  захоплюючу, яка називається „УКРАЇНА”.

1. Сторінка перша. Історична. 

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність i красу, угорці — любов до господарювання, німці — дисципліну i порядок, росіяни — владність, поляки — здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону i раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.

Хто ти? Чого плачеш? — запитав Господь.

Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.

— Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це — пісня.

Узяла дівчина — Україна дарунок i міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому i з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.


Україна

10 учень. На білому світі є різні країни,

А в них – і ліси, і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

11 учень. Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину я маю,

Її Україною звуть.

12 учень. Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.


                  2.Сторінка друга. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» скласти «павутинку» до слова Україна 

- А що для кожного з вас, діти, означає слово Україна?. (Діти висловлюють свої думки).

(Слова прикріпляються на дошці навколо плаката «Україна»,  будується «Асоціативний кущ»).

 

2016-02-24_06-24-46 (1)     родина

  

                                       


 

3.Сторінка третя « Державні символи України»

4. Сторінка четверта «Пісенна»

5. Сторінка п’ята  «Обереги рідної землі»

  1. Вправа «Відгадай назву»
  • Відгадайте назву оберегу за його описом.
  • Вишита сорочка. (Вишиванка)
  • Квіти,  листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (Вінок)
  • Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)
  • Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)
  • Кущова рослина з білими невеликими квіточками  та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. (Калина)
  • Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. (Верба)

Результат пошуку зображень за запитом "картинка лелека" 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка вишиванка" 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинка рушник" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Сторінка шоста Гра «Конверт запитань»

На  столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта листи із запитаннями, відповідають

  1. В якій країні ми живемо?
  2. Столиця нашої країни?
  3. Як називається головна річка України?
  4. Які гори є в Україні?
  5. Як називається наш рідний край?
  6. Які країни Європи є сусідами України?

         7. Які ви знаєте народні символи України?

         8.  Назвіть державні символи України.

         9.  Якого кольору прапор України?

         10. Що таке Державний Гімн?

         11. Як виглядає герб України ?

         12. Продовжіть синонімічний ряд: Батьківщина -…

13. Що означає кожен колір прапора?

14. Як треба поводитися, коли чуємо гімн України?

7. Сторінка сьома. Складання пазлів «Області моєї держави»

(На кожній парті пазл із зображенням однієї з областей України, де розміщено фото дитини.  Діти повинні відшукати певну область – пазл та розмістити на карті.)

Учитель. Діти, громадянами якої держави ми є?

Діти. Ми – громадяни України!

13  учень. Всі ми – діти українські, Український славний рід.

Дбаймо, щоб про нас маленьких

Добра слава йшла у світ!

14 учень. У всьому світі кожен зна:

Є батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна єдина –

Це наша славна Україна.

15 учень. Нам наймиліша і єдина

            Вітчизна за усі світи!

            Чарівна, рідна Україна,

            Ми – українці, я і ти!

ІV. Підсумок уроку

          Після важкої праці та робочих днів люди влаштовували відпочинки, це були різні свята зі своїми традиціями, звичаями та обрядами, що супроводжувалися піснями і танцями. Ми з вами теж вже багато попрацювали і втомилися, тому пропоную відпочити за допомогою таночка.

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня 2018
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку