Конспект уроку для 8 класу :" Види теплообміну"

Про матеріал
У розробці уроку наведені основні пункти на які вчитель повинен звернути увагу та включити у активне мислення учнів.
Перегляд файлу

Урок № 5. Види теплообміну

Мета уроку:

Навчальна: Ознайомити з поняттям «внутрішня енергія» , навчитися визначати причини та способи зміни внутрішньої енергії тіл.

Розвиваюча: розширити кругозір учнів, розвивати логічне мислення.
Виховна: виховувати культуру наукового мислення.

Тип уроку: комбінований.

Матеріали для роботи з учнями: відеофрагмент – теплопередача в природі, побуті та техніці.

Хід уроку

І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Запитання для фронтального опитування:

  • Що називається внутрішньою енергією?
  • Від чого та як залежить внутрішня енергія?
  • Які способи зміни внутрішньої енергії вам відомі?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План вивчення нової теми:

  • Визначення теплообміну.
  • Визначення теплопровідності.
  • Визначення конвекції.
  • Визначення випромінювання.

Опорний конспект

Теплообмін Q (робота А=0)

 

Теплообмін- це процес передачі внутрішньої енергії від нагрітого тіла  до холодного, без виконання ними або над ними механічної роботи.

Вид теплообміну:

 

Теплопровідність                        Конвекція                       Випромінювання

 

Теплопровідність  :  передача тепла від більш нагрітої частинки тіла до менш нагрітої, внаслідок теплового руху частинок.

Конвекція: процес перенесення енергії струменями рідини або газу.

Нагріваючи воду можна побачити, що гаряча вода піднімається угору а холодна падає на дно посудини.

Випромінювання:  це вид теплообміну,який може відбуватися без проміжного середовища між тілами і зумовлений випусканням і поглинанням ними теплового промення.

Тіла з темною поверхнею краще випромінюють і поглинають теплове проміння.

Тіла, які мають світлу та блискучу поверхню , випромінюють і поглинають енергію рідше, ніж темні.

 

V. Закріплення нових знань і вмінь.

Запитання:

  • Чому бійці, які десантуються з гелікоптерів на канатах, обов’язково одівають рукавички?
  • Чому гази мають малу теплопровідність?
  • Чому дим від багаття в безвітряну погоду піднімається вертикально вгору?
  • Навіть у морозну погоду сніг може танути під сонячними променями. Який сніг танутиме швидше: чистий (за містом) чи брудний (у місті) ? Чому?
  • Які види теплообміну зведені до мінімуму в сучасних віконних системах? Поясніть, за рахунок чого отримують відповідні ефекти.

Задачник (видавництво Ранок, І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев):

№ 4.26- 4.29 (відповіді на запитання)

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Оцінювання учнів.

VІІ. Коментар до домашнього завдання.

Домашнє завдання

  • Опрацювати § 5, вивчити конспект.
  • Розв’язати вправу 5 № 4 письмово.
  • Розв’язати із задачника тест для самоперевірки п.4 «Внутрішня енергія.Кількість теплоти. Види теплообміну» (Ст. 18-19).

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 5. Теплопровідність
Додано
17 вересня 2019
Переглядів
3217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку