Урок № 5. Види теплообміну
Мета уроку:
Навчальна: Ознайомити з поняттям «внутрішня енергія» , навчитися визначати причини та способи зміни внутрішньої енергії тіл.
Розвиваюча: розширити кругозір учнів, розвивати логічне мислення.
Виховна: виховувати культуру наукового мислення.
Тип уроку: комбінований.
Матеріали для роботи з учнями: відеофрагмент – теплопередача в природі, побуті та техніці.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Запитання для фронтального опитування:
ІV. Вивчення нового матеріалу.
План вивчення нової теми:
Опорний конспект
Теплообмін Q (робота А=0)
Теплообмін- це процес передачі внутрішньої енергії від нагрітого тіла до холодного, без виконання ними або над ними механічної роботи.
Вид теплообміну:
Теплопровідність Конвекція Випромінювання
Теплопровідність : передача тепла від більш нагрітої частинки тіла до менш нагрітої, внаслідок теплового руху частинок.
Конвекція: процес перенесення енергії струменями рідини або газу.
Нагріваючи воду можна побачити, що гаряча вода піднімається угору а холодна падає на дно посудини.
Випромінювання: це вид теплообміну,який може відбуватися без проміжного середовища між тілами і зумовлений випусканням і поглинанням ними теплового промення.
Тіла з темною поверхнею краще випромінюють і поглинають теплове проміння.
Тіла, які мають світлу та блискучу поверхню , випромінюють і поглинають енергію рідше, ніж темні.
V. Закріплення нових знань і вмінь.
Запитання:
Задачник (видавництво Ранок, І.М. Гельфгат, І.Ю. Ненашев):
№ 4.26- 4.29 (відповіді на запитання)
VІ. Підбиття підсумків уроку.
Оцінювання учнів.
VІІ. Коментар до домашнього завдання.
Домашнє завдання