Конспект уроку фізики у 8 класі на тему: "Робота електричного струму"

Про матеріал
Урок "Робота електричного струму" сприяє формуванню природничо-наукових компетенцій здобувачів освіти, виховує в них бережливе ставлення до природних ресурсів. Додається презентація.
Перегляд файлу

ФІЗИКА  8кл

Тема: Робота електричного струму.

 

Мета:

 - Сформувати в учнів поняття про роботу електричного струму, як фізичну величину, що характеризує перетворення електричної енергії в інші види енергії; вміння визначати роботу електричного струму на ділянці кола та навчити застосовувати набуті знання до розв’язування задач.

-Виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.

-Розвивати вміння наукового підходу до вивчення навколишнього світу.

Обладнання: презентації, роздатковий матеріал, джерело струму, амперметр,вольтметр, лампа, секундомір

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

                    ПЛАН

І.Організаційний момент. Актуалізація опорних знань учнів.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ..Вивчення нового матеріалу.

ІV.Осмислення та закріплення

вивченого матеріалу.

V. Експериментальна задача.

V1. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

Очікувані результати навчання:

1.Переконатися,що будь-яке перетворення енергії з одного виду в інший характеризується виконанням роботи.

2. Вивчити поняття роботи електричного струму та одиниці  вимірювання даної фізичної величини.

3. Вивчити прилади, які використовуються для вимірювання роботи електричного струму

4. Застосувати набуті знання до розв’язування задач.

                      

                               Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Девіз уроку:

РОЗУМ ПОЛЯГАЄ НЕ ТІЛЬКИ В ЗНАННІ, АЛЕ Й В УМІННІ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗНАННЯ НА ДІЛІ.

                                             Аристотель.

НАБУВ ЗНАНЬ-ПРИСТОСУЙ ДО ДІЛА!  

 Продзвенів уже дзвінок,

Всі прийшли ми на урок.

Тому сіли всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Добрий настрій узяли,

Працювати почали!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Запитання командам. «Розминка».

-Чи зустрічалися ви у курсі фізики з поняттям роботи?

-Наведіть приклади, коли тіла виконують механічну роботу.

-Як визначають механічну роботу?

-Назвіть одиниці механічної роботи. ____________________________

-Що таке потужність? За якою формулою її визначають?____________
-Які є одиниці потужності? _____________________________________

- Що таке електричний струм? __________________________________

- Які одиниці сили струму?_____________________________________

- Яким приладом вимірюють силу струму?________________________

- Як підключається у схему прилад для вимірювання сили струму?______

- Як визначається сила струму? _________________________________

-Як визначається електрична напруга? ___________________________

- Які одиниці напруги?_________________________________________

- Яким приладом вимірюється електрична напруга?_________________

- Як підключається у схему прилад для вимірювання напруги?________

 

 

Оголошення теми, мети, завдань уроку.

 ІІ Мотивація навчальної діяльності.

Дія всіх відомих електроприладів відбувається за рахунок електричної енергії, яку постачає джерело електричного струму. В результаті цього одержуємо механічний рух, світло, теплоту, звук-тобто різні види енергії.

 

( Демонстрація роботи електроприладів. Перегляд презентації.)

 

ВИСНОВОК ПО ДЕМОНСТРАЦІЇ: будь-яке перетворення енергії з одного виду в інший характеризується виконанням роботи.

Як визначити роботу електричного струму?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.

 Напруга- це фізична величина, що характеризує електричне поле, яке переміщує вільні заряди, створюючи струм.

 Напруга на кінцях певної ділянки кола визначається відношенням роботи  А електричного струму на цій ділянці до електричного заряду, що пройшов по ній.

З наведеного співвідношення визначається формула для визначення роботи електричного струму на ділянці кола.

 

Щоб визначити роботу електричного струму на ділянці кола, треба напругу на кінцях цієї ділянки помножити на електричний заряд, що пройшов по ній.

 

Протягом часу t струм силою І переносить в колі електричний заряд q=Іt

 

Щоб визначити роботу електричного струму на ділянці кола, треба напругу на кінцях цієї ділянки помножити на силу струму в ній і час, протягом якого виконувалася робота.

Одиницею роботи електричного струму, як і механічної роботи є

1Дж= 1В А с

Використовують також кратні одиниці.

1кДж= 1000Дж

1 МДж=1000000Дж.

 Для вимірювання роботи електричного струму потрібно мати прилад, який би враховував напругу, силу струму і час його проходження.

На практиці роботу електричного струму вимірюють електричним лічильником.

Щоб характеризувати здатність електричних пристроїв виконувати роботу, користуються поняттям потужності. Р=А/t= UІt/ t=UІ

 

Потужність електричного струму – фізична величина, що характеризує здатність електричного струму виконувати певну роботу за одиницю часу.

Одиницею потужності є ват (Вт),   1Вт=1 Дж/с

Використовують також кратні одиниці.

1 кВт= 1000 Вт.

1 МВт= 1000000 Вт

ІV.Осмислення та закріплення

вивченого матеріалу.

Запишіть значення роботи та потужності електричного струму в зазначених одиницях.

А= 18 МДж= _____________ кДж=  ___________________Дж

Р=3000 Вт= _______________кВт= _________________МВт.

 

  1. Задача 269.
  2. Задача 275

 

Експериментальна задача: (в групах)

1.Визначити роботу електричного струму у електролампі, маючи вольтметр, амперметр і годинник.

2.Визначення роботи електричного струму за показами лічильника

Підсумок уроку.

 З якими новими поняттями ви ознайомились сьогодні на уроці?

Яких набули навичок?

З роботою яких приладів ознайомилися?

Чи досягли ви очікуваних результатів навчання?

Д/з  опрацювати с.143-144 підручника , задача 268,277.

 

 

 

 

(Учні отримують листи, які заповнюють в ході уроку)

Тема: Робота електричного струму.

Мета:

 - Сформувати  поняття про роботу електричного струму, як фізичну величину, що характеризує перетворення електричної енергії в інші види енергії; вміння визначати роботу електричного струму на ділянці кола та навчити застосовувати набуті знання до розв’язування задач.

-Виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.

-Розвивати вміння наукового підходу до вивчення навколишнього світу.

Девіз уроку:

РОЗУМ ПОЛЯГАЄ НЕ ТІЛЬКИ В ЗНАННІ, АЛЕ Й В УМІННІ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗНАННЯ НА ДІЛІ.

                                             Аристотель.

 

Прізвище учня_________________________________________________  ( І варіант)

Запитання командам. «Розминка».

І Варіант)    

 -Чи зустрічалися ви у курсі фізики з поняттям роботи?

-Як визначають механічну роботу?

-Назвіть одиниці механічної роботи. ____________________________

-Що таке потужність? За якою формулою її визначають?____________
-Які є одиниці потужності? _____________________________________

ІІ Вар.)- Що таке електричний струм? ________________________

- Які одиниці сили струму?_____________________________________

- Яким приладом вимірюють силу струму?________________________

- Як підключається у схему прилад для вимірювання сили струму?______

- Як визначається сила струму? _________________________________

ІІІ Варіант.

- Які одиниці електричної напруги?_______________________________

- Яким приладом вимірюється електрична напруга?_________________

- Як підключається у схему прилад для вимірювання напруги?________

Формулювання очікуваних результатів навчання на основі мети уроку:

1.

2.

3.

4.

Тези із слайду «Робота електричного струму» (презентація 1)

1.Які види енергії ви знаєте?_____________________________________________________

2.Які перетворення енергії відбуваються у відомих вам електроприладах?___________________________________________

_____________________________________________________________________________

3.Наведіть приклади .__________________________________________

_____________________________________________________________________________

4. Із означення електричної напруги випливає формула для визначення роботи електричного струму. ______________________________________

ВИСНОВОК: будь-яке перетворення енергії з одного виду в інший характеризується виконанням роботи.

Як визначити роботу електричного струму?___________________________

 

 

 

Презентація «Робота і потужність електричного струму»  (Відповіді на запитання презентації 2)

1.______________________________________________________________

2.______________________________________________________________

3.______________________________________________________________

4.______________________________________________________________

5.______________________________________________________________

6.______________________________________________________________

 

 

 

Щоб визначити роботу електричного струму на ділянці кола, треба …

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Одиницею роботи електричного струму, як і механічної роботи є_________________________________________________________________

 

Використовують також кратні одиниці.

1кДж= 1000Дж

1 МДж=1000000Дж.

Потужність електричного струму – фізична величина, що характеризує здатність електричного струму виконувати певну роботу за одиницю часу.

Одиницею потужності є ват (Вт),   1Вт=1 Дж/с

Використовують також кратні одиниці.

1 кВт= 1000 Вт.

1 МВт= 1000000 Вт

Запишіть значення роботи та потужності електричного струму в зазначених одиницях.

А= 18 МДж= _____________ кДж=  ___________________Дж

Р=3000 Вт= _______________кВт= _________________МВт.

ІV.Осмислення та закріплення

вивченого матеріалу.

1.Задача 269.

2.Задача 275

Експериментальна задача: (в групах)

3.Визначити роботу електричного струму у електролампі, маючи вольтметр, амперметр і годинник.

4.Визначення роботи електричного струму за показами лічильника.

5. Робота з тестами.

Підсумок уроку.

 З якими новими поняттями ви ознайомились сьогодні на уроці?

Яких набули навичок?

З роботою яких приладів ознайомилися?

Чи досягли ви очікуваних результатів навчання?

Д/з опрацювати с.143-144 підручника , задача 268,277.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проектна робота на тему: “Робота електричного струму” Виконав: Учень 8 класу Береза Олег

Номер слайду 2

Дія всіх відомих електричних приладів відбувається за рахунок електричної енергії, яку постачає джерело електричного струму.

Номер слайду 3

В даному приладі відбувається перетворення електричної енергії в механічну.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Ці електроприлади надійно ввійшли в наш побут.

Номер слайду 6

В даному приладі відбувається перетворення електричної енергії в теплову. Електричний струм виконує роботу, збільшуючи внутрішню енергію води.

Номер слайду 7

Електричний струм виконує роботу в промисловості. Плавлення металу.

Номер слайду 8

Електричний струм виконує роботу на залізниці

Номер слайду 9

Робота метрополітену неможлива без електричного струму

Номер слайду 10

Робота електричного струму використовується для перевезення пасажирів у міському транспорті. Двигун трамвая – електричний.

Номер слайду 11

Напруга – це фізична величина, що характеризує електричне поле, яке переміщує вільні заряди, створюючи струм.

Номер слайду 12

Нам відомо, що напруга на кінцях певної ділянки кола визначається відношенням роботи А електричного струму на цій ділянці до електричного заряду q, що пройшов по ній: U=A/q

Номер слайду 13

Роботу електричного струму вимірюють спеціальним приладом – електричним лічильником.

Номер слайду 14

Підведемо підсумки. 1.Які види енергії ви знаєте?_________________________________________ 2.Які перетворення енергії відбуваються у відомих вам електроприладах?____________________________________________________________________________________________________________ 3.Наведіть приклади. _______________________________________________________________________________________________________________________ 4. Із означення електричної напруги випливає формула для визначення роботи електричного струму. ______________________________________

zip
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
§ 33. РОБОТА ЕЛЕКТРИЧНОГО СТРУМУ
Додано
6 березня 2020
Переглядів
4906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку