Тема уроку: Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і
вольтметра.
Мета уроку.
Навчальна: навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра та вольтметра; удосконалювання практичних умінь застосовувати закон Ома для однорідної ділянки кола; складати eлектричні кола, користуватися електровимірювальними приладами.
Розвиваюча: розвивати в дітей логічне мислення та дослідницькі здібності учнів. Формувати вміння робити висновки і узагальнення на основі проведеного дослідження під час виконання лабораторної роботи
Виховна: виховувати свідоме прагнення до розвитку творчих здібностей та навички самостійної роботи.
Тип уроку: удосконалювання вмінь і навичок.
Обладнання: джерело струму, дротяний резистор, амперметр, вольтметр, реостат, ключ, з’єднувальні проводи.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Усне опитування учнів
1. Дайте означення сили струму.
2. За якою формулою визначають силу струму?
3. У яких одиницях вимірюють силу струму?
4. Яким приладом вимірюють силу струму?
5. Як амперметр під’єднується до електричного кола?
5. Дайте означення напруги.
6. За якою формулою визначають напругу?
8. У яких одиницях вимірюють напругу?
9. Яким приладом вимірюють напругу?
10. Як вольтметр під’єднується до електричного кола?
11.Дайте означення електричного опору.
12. За якою формулою визначають електричний опір?
13. У яких одиницях вимірюють електричний опір?
14. Від яких фізичних величин залежить електричний опір провідника?
15. Що таке реостат? Як його позначають на електричній схемі?
16. Яких потрібно дотримуватися правил при складанні електричного кола?
17. Яких правил техніки безпеки слід дотримуватися при виконанні лабораторної роботи?
ІІІ. Виконання лабораторної роботи.
Рефлексія діяльності. Обговорюється мета й план роботи.
Виконання завдання І. Ознайомлення зі шкалами амперметра і вольтметра.
Учні знайомляться з обладнанням для лабораторної роботи, визначення ціни поділки вимірювальних приладів (амперметра, вольтметра). Відповідні записи записують учні в зошит для лабораторних робіт (Наталія Струж Зошит для лабораторних робіт Фізика 8 клас Тернопіль. Видавництво «Підручники і посібники»).
Назва приладу |
Фізична величина, яку ним вимірюють |
Одиниця вимірювання |
Межі вимірювання |
Ціна поділки приладу |
|
нижня |
верхня |
||||
амперметр |
|
|
|
|
|
вольтметр |
|
|
|
|
|
Виконання завдання ІІ. Вимірювання опору провідника.
Учні складають електричне коло (набір приладів вказані в обладнанні до лабораторної роботи) та креслять схему та вказують напрям струму.
Переведенням реостата в положення з найбільшим опором, замикають коло і вимірюють силу струму в колі та напругу на кінцях резистора. Результати вимірювань записують учні в таблицю.
Поступово зменшуючи опір реостата, ще тричі знімають покази приладів.
Обчислення значення електричного опору в кожному досліді та знайти його середнє значення. Результати обчислень записуємо в таблицю.
№ |
І,А |
U,В |
R, Ом |
, Ом |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання завдання ІІІ. Побудова графіка залежності сили струму від напруги І(U) для даного резистора.
Учні оформляють звіт про виконану лабораторну роботу.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
Вправа «Закінчи фразу»
V. Домашнє завдання: повторити § 26 -30.
Розв’язати задачі