Конспект уроку мистецтва для 4 класу "Ми діти твої, Україно! Активна мульттерапія як артпедагогічний виховний інструмент".

Про матеріал
В матеріалі представлені можливості мульттерапії як артпедагогічного засобу виховання ненасильства та інших якостей у дітей. Мульттерапія може бути пасивною (перегляд) та активною (створення анімаційного фільму). Описані етапи роботи з дітьми у процесі створення анімаційного мультфільму.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Ми діти твої, Україно!». Активна мульттерапія як артпедагогічний виховний інструмент.

Цілі уроку: формування та розвиток ціннісного ставлення до спільної навчально-пізнавальної діяльності через оволодіння навичками поводження з пристроями ІКТ, створення зображень, звуків та їх обробка у процесі створення мультиплікаційного фільму на основі дитячого сценарію.

Формуються ІКТ-компетентності:

Поводження з пристроями ІКТ; фіксація, запис зображень та звуків, їх обробка; використання можливостей ІКТ у творчій діяльності, пов'язаній із мистецтвом.

Завдання:

- набуття досвіду створення художнього образу;

- створення композиції на задану тему на комп'ютері;

- набуття досвіду роботи різними художніми матеріалами та у різних техніках у різних видах візуально-просторових мистецтв, у специфічних формах художньої діяльності, у тому числі на ІКТ, що базуються (відеозапис, комп'ютерна графіка, мультиплікація та анімація);

- розуміти та аналізувати розкадрування;

 - аналізувати та висловлювати судження про свою творчу роботу та роботу однокласників;

Устаткування: телевізор для презентації, мультимедійний проектор, аудіосистема, мікрофон, ноутбук із програмою для створення фільмів (PowerDirector), смартфони з навушниками (3 шт.), штатив, смартфон із встановленою програмою Stop Motion, настільна лампа, фонові листи паперу А2 (2 -3 шт.), фарби, маркери, додаткові художні матеріали, фліпчарт, чек-листи для вибору музичного супроводу, інструкції для кожної групи, картки для вибору спеціалізації, повітряні кулі, дзвіночок.

 

Хід уроку:

1. Орг. момент.

Вправа з повітряними кулями: вчитель просить дітей підписати своє ім'я та прізвище на кульці, потім асистент вчителя збирає всі кулі та виносить у коридор. Вчитель просить за 30 секунд знайти свою кульку в коридорі. Після невдалої спроби вчитель просить дітей взяти будь-яку кульку і віддати її тій людині, чиє ім'я написане на кульці. Діти виконують досить швидко.

  -Чому нам вдалося впоратися з таким складним завданням? Кульки – це як щастя. Ніхто не знайде його, якщо він шукає лише для себе. А якщо всі дбають один про одного, можна знайти його набагато швидше. Сьогодні ми маємо знайти спільне для всіх щастя – щастя творчості. Ми будемо працювати в одній великій дружній команді, щоб отримати один на всіх результат – власний мультфільм!

 

2. Постановка мети та розподіл ролей.

- Друзі, давайте подумаємо, для чого нам може стати в нагоді в житті навичка ось такої діяльності, створення мультфільму?

(Відповіді дітей).

- Які завдання ми собі поставимо сьогодні?

(1.Розвивати графічні вміння та навички. 2. Розвивати образну виставу, фантазію. 3. Створити умови для емоційної розрядки. 4. Виховувати колективістські якості, взаємну ввічливість).

- Як ми зможемо зрозуміти, що у нас все вийшло на найвищому рівні? А якщо щось не вийде, як нам реагувати? Давайте визначимося, за якими критеріями ми сьогодні оцінимо нашу роботу (записують на дошці). Добре, тоді я трохи розповім про цей вид мистецтва докладніше.

 

Презентація.

 

- Мультиплікація – вид мистецтва, в основі якого лежить оживлений кінематографічним способом малюнок або скульптурне зображення (лялька). Мультиплікація – дитя ХХ століття.

Слово «мультфільм» походить від латинського слова: множення, мульти – значить багато (перші художники саме тим і займалися, що розмножували зроблені заздалегідь малюнки). Щоб оживити персонаж у мультфільмі, щоб він просто ворухнувся чи моргнув, треба виготовити кілька десятків малюнків. Це тільки на одну мить. Для десятихвилинного фільму треба намалювати близько 115 тис. малюнків.

Мультфільми завжди приносили і, як і раніше, приносять радість у наше життя.

 

- Чому нас навчають мультфільми? (Добру, дружбі, любові, покажуть вихід з непростої ситуації, в них глядач завжди знайде підтвердження, що зло буде покарано, а добро завжди переможе. Ми дивимося і переживаємо разом з героями мультфільму. Тобто мультфільми виховують нас).

 

- Як ви думаєте з чого починається, створення будь-якого мультфільму? (Відповіді дітей.)

- Так, зі звичайного чистого аркуша паперу, який бере в руки сценарист, кладе перед собою і починає писати сценарії. Далі сценарій потрапляє до найголовнішої людини у студії… Як ви думаєте до кого? Правильно, до режисера. Він читає готовий сценарій, уявляє, яким буде мультфільм. Але щоб створити головних героїв, режисер звертається... так, до художників. І ось збираються всі разом: сценарист, режисер, художники, звукооператори, монтажери і починають творити. (Під час презентації помічник розміщує на дошці зображення-піктограми професій)

 

- У вас на столах є картки із зображенням різних професій мистецтва анімації. Виберіть собі ту, яким видом діяльності вам хотілося б сьогодні займатися (вибирають).

- Розділимо процес створення мультфільму на основні етапи:

1. Сценарій, розкадрування.

2. Виготовлення фонів та персонажів.

3. Зйомка.

4. Озвучування.

5. Монтаж, титри.

6. Демонстрація.

– Це буде наш план. Працюватимемо ми в іншому приміщенні, там кожна група отримає свої інструкції. Забираємо з собою наш план, мобільні телефони (вони нам знадобляться) та кульки, щоб відсвяткувати потім нашу прем'єру.

 

3. Інструктаж

В аудиторії, де відбуватимуться зйомки мультфільму, заздалегідь розподілено локації з табличками та обладнанням для різного виду роботи. Вчитель зачитує сценарій фільму (сценарій написаний та одобрений самими учнями заздалегідь) та представляє сценариста (автор переможного сценарію), який контролюватиме всі етапи. На фліпчарті розписує загальний план, промовляє коротко інструкції кожної групи і націлює на певний таймінг.

 

4. Творчий процес.

Асистент пересилає звукооператорам на вайбер бібліотеку мелодій, обговорює з ними інструкцію, потім надає наставницьку допомогу монтажерам зі створення титулу та титрів до фільму. Вчитель у ролі коуча бере участь в організації створення декорацій та зйомки.

 

5. Демонстрація.

Перед початком демонстрації діти з відеозв'язку телефонують до батьків, запрошуючи їх дистанційно відвідати прем'єру. Відбувається прем’єра на великому екрані.

 

6. Рефлексія.

Згадуємо критерії, запропоновані дітьми на початку уроку, оцінюємо продукт, діти висловлюють побажання на майбутнє щодо такої діяльності. Фото

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
27 травня 2023
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку