Конспект уроку на тему: "Гриби у біосфері та житті людини"

Про матеріал
Конспект уроку біології у 6 класі на тему: "Гриби у біосфері та житті людини". Мета: Сформувати в учнів уявлення про значення грибів для людини та роль в біосфері; виховувати культуру спілкування.  Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати власну думку; формувати вміння і навички застосовувати теоретичні знання на практиці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склероцій паразитичного гриба Ріжки пурпурові (Claviceps purpurea) на колосках жита

 

 

Тема уроку.

Гриби у біосфері та житті людини.

Навчально-виховна

 мета:

Сформувати в учнів уявлення про  значення грибів для людини та роль в біосфері; виховувати культуру спілкування. 

Розвиваюча мета:

Розвивати вміння порівнювати, аналізувати, висловлювати власну думку; формувати вміння і навички застосовувати теоретичні знання на практиці.

Тип уроку:

Комбінований урок.

Методи навчання:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: бесіда, повідомлення учнів. б) наочний: ілюстрація.

Література:

Біологія: 6 кл.: Підруч: для загальноосвіт. навч. закл. / І. Ю. Костіков. – К.: Грамота, 2014. – 296с.: іл.

Обладнання:

Ілюстрації і текст в підручнику.

Основні поняття і

терміни:

Гриби, їстівні, неїстівні, паразитичні, отруйні гриби.

Структура уроку

I   Організаційний етап………………………….1 хв

II  Актуалізація опорних знань………………....5 хв

III Мотивація навчальної діяльності…………....2 хв

IV Вивчення нового матеріалу……………........25 хв

V Узагальнення та систематизація знань…........10 хв

VI  Підведення підсумків уроку……………........2 хв

VII Повідомлення домашнього завдання….........1 хв

                                           Хід Уроку:

І  Організаційна частина

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класної кімнати та учнів до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда:

1. Чи вирощують гриби в культурі?

2. Чи бувають червивими отруйні гриби?

3.    Які характерні риси будови грибів?

4.    Які особливості будови шапинкових грибів?

5.    Яка будова цвілевих грибів?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Повідомити тему, мету та завдання уроку.

ІV  Пояснення нового матеріалу

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Гриби за способом живлення належать до групи гетеротрофи.

  • Гетеротрофи  - організми, які живляться готовими органічними речовинами.

Гриби паразити

Ці гриби використовують для живлення живі організми, поселяючись на інших грибах, водоростях, вищих рослинах, тварин, викликаючи їх хвороби. Вони висмоктують соки з живих клітин. Найпоширенішими грибами-паразитами є сажкові: ріжки та сажка. Вони заражають посіви злакових, що призводить до загибелі врожаю. Також на деревах паразитують гриби-трутовики.

Гриби симбіонти

Гриби частіше всього «оселяються» біля дерев і трав. Тому що міцелій зростається з корінням рослин. Їх співпраця взаємовигідна.

Ця співпраця називається симбіоз. Рослини дають грибам органічні речовини, а гриби в свою чергу дають рослинам воду і мінеральні речовини.

Мікориза - переплетення коренів рослин з гифами міцелію гриба.

Картинки по запросу мукорГриби відіграють важливу роль у житті лісу. Спільно з бактеріями і іншими мікроорганізмами вони розкладають і минералізуют відмерлі рештки, перетворюючи їх на речовини доступні для живлення рослин. Не було б грибів, щорічно опадаюче листя накопичувалися б у величезній кількості і перешкоджало поновленню лісу. У дану групу входять як макроскопічні, так і мікроскопічні. До мікроскопічним відносяться гриби роду мукор.

 

Фізкультхвилинка «По гриби.»       

Раз, два, три, чотири, п'ять

Ми йдемо гриби шукати.

Цей ось пальчик в ліс пішов,

Цей ось пальчик гриб знайшов,

Цей ось пальчик раду дав,

Цей ось пальчик зготував,

Цей ось пальчик гарно з ' їв

І від цього потовстів.

 

Гриби в житті людини

  •             C:\Users\Людмила\Desktop\загруженное (1).jpgГриби привернули увагу людей з незапам'ятних часів. Судячи з матеріалів археологічних розкопок, наскальних малюнків і стародавніх рукописів, наші далекі предки вже давно навчилися використовувати гриби в їжу, а також найдавніші виробництва, як хлібопечення і виноробство не могли існувати без участі мікроскопічних дріжджових грибів.

 

  •             C:\Users\Людмила\Desktop\загруженное (2).jpgШапинкові гриби почали застосовувати в медицині ще в 17 столітті. Білими грибами лікували обморожені частини тіла. Для цього гриби трохи підсушували, а потім отримували екстракт. Вживання в їжу білих грибів попереджає ракові захворювання. У цьому ж грибі містяться антибіотики, які згубні для палички Коха (збудника туберкульозу) і для кишкової палички.

 

  •             C:\Users\Людмила\Desktop\muhomor.jpgЗдавна в народі водну і спиртову настоянку мухоморів використовували для лікування ревматизму, радикуліту і ряду хвороб нервової системи. Лікарі застосовують препарати червоного мухомора в маленьких дозах при лікуванні захворювань нервової і серцево-судинної систем. Сік і мазь, приготовані з плодового тіла гриба, загоюють шкіру, уражену рентгенівським опроміненням.

 

  •             Вміст вітамінів у грибах різний. Вітаміну С в них мало, а вітаміну В у лисичках не менше, ані ж в дріжджах . У білому грибі виявлено вітамін А. Дуже багато в грибах вітаміну Р , майже стільки ж , скільки в печінці , а вітаміну Д нітрохи не менше , ніж у хорошому вершковому маслі. Гриби відрізняються високим вмістом води. Значно підвищує поживність і надають смак грибам глюкоза та інші цукри. Багато в грибах ароматичних речовин. Тому страви з грибів підвищують апетит , посилюють відділення шлункового соку , покращують травлення . Неповторний аромат надають грибам ефірні масла.

C:\Users\Людмила\Desktop\загруженное (3).jpg C:\Users\Людмила\Desktop\загруженное (4).jpg

Колонія паразитичного гриба мадурели сірої на поживному середовищі у чашці Петрі. Цей гриб оселяється в тріщинах шкіри людини.

 

 

 

 

 

Муха вражена паразитичним грибом ентомофторою муховою


Плазмодіокарп міксомікотових слизовиків може утворюватись на будь-якій поверхні, в тому числі і на бляшанці

Ферма з вирощування печериць в Угорщині

V  Узагальнення і систематизація знань

«Коло ідей». Спрогнозуйте можливі наслідки після уявного зникнення грибів.

Питання для бесіди:

1. Яке значення грибів у природі?

2. Яке значення грибів у житті людини?

3. Яке значення грибів для тварин?

4. Які гриби є симбіонтами?

5. Які вітаміни є  у грибах?

VІ   Підбиття підсумків уроку

Що найбільше сподобалося на уроці?

VІІ Повідомлення домашнього завдання

Підготувати повідомлення або презентацію «Будова та життєдіяльність організмів».

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
4520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку