Конспект уроку на тему: "Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики в 9 класі на тему: "Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів".
Перегляд файлу

Тема: Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів.

Формування компетентностей: 

предметна компетентність:

  • навчальна: формувати уявлення про алгоритми побудови діаграм засобами мови програмування Object Pascal, вміння створювати масив елементів керування, будувати діаграми за значеннями елементів числового масиву, пояснювати структуру алгоритмів побудови діаграм;
  • розвивальна: розвивати логічне, структурне мислення, уміння самоорганізації навчальної діяльності;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів, акцентувати увагу учнів на прикладній ролі програмування;

ключові компетентності: 

  • спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної термінології; 
  • здатність спілкуватися іноземною мовою: формувати вміння правильної вимови та читання термінів англійською мовою;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях: формувати вміння застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій; планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;
  • підприємливість і фінансова грамотність: формувати вміння подавати, перетворювати, аналізувати, узагальнювати та систематизувати дані, необхідні для розв’язання життєвих задач;
  • уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи;
  • культурна компетентність: формувати вміння грамотно й логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, дотримуючись етики спілкування; враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (таблиць, діаграм, текстів тощо);
  • соціальна та громадянська компетентності: формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з встановленим відповідним програмним забезпеченням та підключені до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер, пакет офісних програм.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять:

1. Який спосіб подання інформації дає можливість людині запам’ятати найбільший об’єм інформації? (графічний)

2. Що дає можливість людині проаналізувати великий масив даних? (графічне зображення даних у вигляді графіків або діаграм, гістограм, інфографіки) Результат пошуку зображень за запитом "ВИДАТКИ ДЕРЖБЮДЖЕТУ НА 2017 РІК"https://media.slovoidilo.ua/media/infographics/12/114757/114757-1_uk_large.png

3. За допомогою яких фігур можна подати дані в діаграмі? (прямокутники, кола, відрізки тощо)

4. Який елемент керування в середовищі Lazarus дає нам можливість створити данні фігури? (налаштування властивостей компонента  Shape а також властивість форми Canvas)

5. За допомогою якої властивості (метода) елемента Shape можна задати колір фігури? (Brush.color)

Вправа:  - на відповідність компонента та його назви   

 

 

 

 

 

 

                                         

                                                               https://learningapps.org/watch?v=pkyh8xr4t21

 

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Діаграми є засобом наочного подання даних. Згадайте типи діаграм, з  якими ви  ознайомились у ході вивчення електронних таблиць, і  основні компоненти  діаграми (область побудови, осі, легенда тощо). А чи можна будувати діаграми використовуючи мову програмування? Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з  алгоритмами побудови діаграм у  середовищі Lazarus.                        

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються мультимедійна дошка та проектор)

Вправа: - властивості і методи елементів керування Lazarus

 

 

 

 

 

                                                                              https://learningapps.org/watch?v=p341gau1a21

 

 

Ми продовжуємо аналізувати результати роботи пасіки, а саме, необхідно показати співвідношення зібраного меду за сезон з кожного вулика.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання. Робота за комп’ютером.

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Побудувати діаграму, кожний елемент якої є прямокутник зі стороною рівною кількості кілограм зібраного меду з вулика та зафарбувати прямокутники відповідним кольором вулика. Зберегти проєкт у папці з іменем Вправа  6.3.1

 

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var a: array [1..8] of integer; i: integer;

begin

  for i := 1 to 8 do

  a[i] := StrToInt(Memo1.Lines[i-1]);

  Shape1.Height := a[1]; Shape1.Brush.color:=clRed;

  Shape2.Height := a[2];  Shape2.Brush.color:=clAqua;

  Shape3.Height := a[3]; Shape3.Brush.color:=clGreen;

  Shape4.Height := a[4]; Shape4.Brush.color:=clBlue;

  Shape5.Height := a[5]; Shape5.Brush.color:=clGray;

  Shape6.Height := a[6]; Shape6.Brush.color:=clMaroon;

  Shape7.Height := a[7]; Shape7.Brush.color:=clPurple;

  Shape8.Height := a[8]; Shape8.Brush.color:=clFuchsia;

end;                         

  1. Вправи для очей.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

VІІI. Домашнє завдання

Підручник: вчити § 6.3 ст. 174-175

ІХ Оцінювання роботи учнів (з елементами формувального оцінювання)

Прізвище учня

Код

 

К-1

 

Р-2

 

Е-3

 

А-4

 

Т-5

 

И-6

 

В-7

 

Н-8

 

О-9

 


Код учня

К-1

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

Код учня

Р-2

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

 

 

 

Код учня

Е-3

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

Код учня

А-4

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

 

 

 

 

Код учня

Т-5

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

Код учня

И-6

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

Код учня

В-7

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код учня

Н-8

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

Код учня

О-9

Вид діяльності

Бали

Відповіді на питання

 

Вправа 1

 

Вправа 2

 

Вправа 6.3.1

 

 

 

 

docx
Додано
4 липня 2022
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку