Тема: Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів.
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з встановленим відповідним програмним забезпеченням та підключені до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер, пакет офісних програм.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять:
1. Який спосіб подання інформації дає можливість людині запам’ятати найбільший об’єм інформації? (графічний)
2. Що дає можливість людині проаналізувати великий масив даних? (графічне зображення даних у вигляді графіків або діаграм, гістограм, інфографіки)
3. За допомогою яких фігур можна подати дані в діаграмі? (прямокутники, кола, відрізки тощо)
4. Який елемент керування в середовищі Lazarus дає нам можливість створити данні фігури? (налаштування властивостей компонента Shape а також властивість форми Canvas)
5. За допомогою якої властивості (метода) елемента Shape можна задати колір фігури? (Brush.color)
Вправа: - на відповідність компонента та його назви
https://learningapps.org/watch?v=pkyh8xr4t21
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Діаграми є засобом наочного подання даних. Згадайте типи діаграм, з якими ви ознайомились у ході вивчення електронних таблиць, і основні компоненти діаграми (область побудови, осі, легенда тощо). А чи можна будувати діаграми використовуючи мову програмування? Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з алгоритмами побудови діаграм у середовищі Lazarus.
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються мультимедійна дошка та проектор)
Вправа: - властивості і методи елементів керування Lazarus
https://learningapps.org/watch?v=p341gau1a21
Ми продовжуємо аналізувати результати роботи пасіки, а саме, необхідно показати співвідношення зібраного меду за сезон з кожного вулика.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання. Робота за комп’ютером.
Побудувати діаграму, кожний елемент якої є прямокутник зі стороною рівною кількості кілограм зібраного меду з вулика та зафарбувати прямокутники відповідним кольором вулика. Зберегти проєкт у папці з іменем Вправа 6.3.1
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var a: array [1..8] of integer; i: integer;
begin
for i := 1 to 8 do
a[i] := StrToInt(Memo1.Lines[i-1]);
Shape1.Height := a[1]; Shape1.Brush.color:=clRed;
Shape2.Height := a[2]; Shape2.Brush.color:=clAqua;
Shape3.Height := a[3]; Shape3.Brush.color:=clGreen;
Shape4.Height := a[4]; Shape4.Brush.color:=clBlue;
Shape5.Height := a[5]; Shape5.Brush.color:=clGray;
Shape6.Height := a[6]; Shape6.Brush.color:=clMaroon;
Shape7.Height := a[7]; Shape7.Brush.color:=clPurple;
Shape8.Height := a[8]; Shape8.Brush.color:=clFuchsia;
end;
VIІ. Підбиття підсумків уроку
VІІI. Домашнє завдання
Підручник: вчити § 6.3 ст. 174-175
ІХ Оцінювання роботи учнів (з елементами формувального оцінювання)
Прізвище учня |
Код |
|
К-1 |
|
Р-2 |
|
Е-3 |
|
А-4 |
|
Т-5 |
|
И-6 |
|
В-7 |
|
Н-8 |
|
О-9 |
Код учня |
К-1 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
Р-2 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
Е-3 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
А-4 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
Т-5 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
И-6 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
В-7 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
Н-8 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|
Код учня |
О-9 |
Вид діяльності |
Бали |
Відповіді на питання |
|
Вправа 1 |
|
Вправа 2 |
|
Вправа 6.3.1 |
|
|
|
|