Ознайомити учнів з принципами форматування символів та абзаців; удосконалювати навички роботи в текстовому редакторі, вміння змінювати шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлювати відступи абзацу, міжрядковий інтервал
Введення, редагування та форматування символів і абзаців
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Епіграф до уроку:
Немає нічого сильнішого за знання, воно завжди і в усьому переважає…
Платон.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Відгадай тему». Учні дають відповіді на запитання вчителя. Якщо відповіли вірно, то на слайді пропадає одне із зображень. Давши відповіді на всі питання на слайді, з’явиться тема уроку «Форматування символів і абзаців».
ІІІ. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
Отже, темою сьогоднішнього уроку є «Форматування символів та абзаців».
Вчитель: пояснює завдання до уроку:
Спосіб виділення |
Утримуючи натиснутою клавішу Ctrl, |
Двічі клацнути на об’єкті |
Двічі клацнути на полях зліва від об’єкта |
Протягуванням від початку до кінця при натиснутій лівій кнопці миші |
Натиснути сполучення клавіш Ctrl + A |
Клацнути на полях зліва від об’єкта |
Гра «Інфолото». Встановіть відповідність між фрагментом тексту та способом його виділення.
Фрагмент тексту |
Слово |
Речення |
Рядок |
Абзац |
Довільний фрагмент |
Весь документ |
IV. Мотивація навчальної діяльності
— Ви вивчили різні прийоми роботи з текстом та його фрагментами, але текст у нас поки що одного кольору, а літери однакового розміру!
На цьому уроці ми вивчатимемо форматування тексту, тобто зміну шрифту, розміру, накреслення, кольору тощо.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації.
Пояснення вчителя з елементами демонстрації презентації
Форматування символів
Форматування тексту – це зміна його зовнішнього вигляду
Для того, щоб відформатувати символи введеного тексту, їх потрібно виділити. Але якщо форматується одне слово, то текст можна не виділяти — достатньо зробити це слово поточним.
Якщо текст ще не вводили, то перед початком введення можна встановити потрібні значення властивостей, і тоді текст вводитиметься в потрібному форматі.
Як і в програмі PowerPoint, інструменти для форматування символів розміщено на вкладці Главная в групі Шрифт. При виділенні фрагмента тексту з’являється півпрозора міні-панель.
Спеціальні ефекти можна встановити за допомогою діалогового вікна Шрифт, у якому слід перейти на однойменну вкладку і поставити прапорці у групі Видозміна.
Форматування абзаців
Абзац як об'єкт текстового документа має такі властивості: вирівнювання, відступи, міжрядковий інтервал та інші. З деякими з них ви вже ознайомилися під час створення презентацій. Нагадаємо основні з них.
Вирівнювання абзацу визначає спосіб розташування рядків абзацу відносно його меж. Можна встановити вирівнювання ліворуч, праворуч, по центру, за шириною. Вирівнювання за шириною здійснюється за рахунок автоматичного збільшення інтервалів між словами. Найчастіше для абзаців основного тексту документа встановлюють вирівнювання за шириною, а для заголовків тексту — по центру.
Відступи характеризують відстань усіх рядків абзацу від межі лівого та правого поля сторінки, а також відступ першого рядка абзацу відносно його лівої межі. Для різних абзаців текстового документа можна встановлювати відступи різної величини.
Зазвичай для абзаців основного тексту документа встановлюють нульові відступи, а відступ першого рядка встановлюють у межах 1-1,5 см.
Міжрядковий інтервал визначає відстань між рядками тексту в абзаці, вимірюється в пунктах. Можна встановити такі значення міжрядкового інтервалу:
Форматування абзаців, як і форматування символів, здійснюється для виділених абзаців тексту. Якщо абзаци тексту не виділено, то форматування застосовується до того абзацу, у якому знаходиться курсор.
Для встановлення значень деяких властивостей абзацу можна використовувати інструменти групи Абзац вкладки Основне або міні-панелі або скористатися маркерами горизонтальної лінійки, перетягуючи їх.
Повний набір усіх інструментів форматування абзаців надається в діалоговому вікні Абзац, яке можна відкрити відповідною кнопкою цієї групи Стрічки.
VI. Усвідомлення і закріплення учнями вивченого матеріалу
Робота за комп’ютером (Додаток 1)
Підручник ст. 137-138
VIІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
Давайте, проаналізуємо чи справились ми із завданнями уроку.
Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки»
Вирушаючи в дорогу, ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо.
На слайді відображаються кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції; синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.
Виставлення оцінок та їх обґрунтування.
VIІI. Домашнє завдання.
Додаток 1
Завдання. У файлі Запрошення встанови параметри форматування символів та абзаців за зразком.
Зразок
1