Конспект уроку "Підсумковий урок з теми "Електронні таблиці". Практична робота "Створення діаграм. Аналіз даних поданих на діаграмі" (7 клас)"

Про матеріал

Конспект уроку: Підсумковий урок з теми "Електронні таблиці". Практична робота "Створення діаграм. Аналіз даних поданих на діаграмі" (7 клас)" (підручник Й. Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько Інформатика 7 клас)

Матеріал містить розгорнутий конспект уроку з викнаними практичними завданнями.

Перегляд файлу

Підсумковий урок з теми «Табличний процесор». Практична робота «Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі»

Мета:

  • перевірити рівень теоретичних знань про табличний процесор та сформованість практичних навичок роботи у середовищі табличного процесора MS Excel;
  • розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу; показати практичне застосування електронних таблиць до розв’язування математичних задач;
  • сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи з комп’ютером; формувати навички зібраності, уважності, охайності при роботі з електронними таблицями.

Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: ПК, із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, дидактичні матеріали (тест).

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання, перевірка присутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Визначте, який тип діаграми краще використовувати для аналізу наступних даних:

  • чисельність населення України за останні 5 років (стовпчаста);
  • успішність учнів з окремих предметів (стовпчаста);
  • відсоток щомісячних витрат на електроенергію (секторна);
  • відсоткове співвідношення дівчат і хлопців у класі (секторна);
  • розподіл суші та води на Землі (секторна);

ІІІ. Контроль знань учнів.

Учні проходять перевірку вивченого матеріалу,  виконуючи тестові завдання в програмі Assist


?Перехрещення рядка та стовпчика у таблиці Excel має назву:

- таблиця;

- діапазон;

+ комірка;

- поле;

?У електронній таблиці виділена група комірок А2:С4. Із скількох комірок складає ця група?

- 6;

- 5;

+ 9;

- 3;

?У електронних таблицях адреса комірки утворюється:

- імені рядка;

- імені стовпчика;

+ імені стовпчика та рядка;

- довільно;

?Після введення числа у комірку спостерігається наступна картина: #######. Поясніть причину цієї ситуації.

+ недостатня ширина комірки для введення числа;

- під час введення числа зроблено помилку;

- число введене у захищену комірку;

?Який вираз буде міститись у комірці D3, якщо вона містить формулу: if (А3<0, A3^2,0), а у комірці А3 міститься число 7.

- 35;

+ 0;

- 7;

?Чи можна ввести дані до комірки за допомогою рядка формул?

- ні;

- так, але тільки формули;

- так, але тільки текст;

+ так;

?Чи можна встановити у різних комірках одного рядка різні формати даних (наприклад, текстовий та грошовий):

+ так;

- ні;

- так, але у стовпчику повинен бути такий самий формат;

?Що позначає знак $, який записаний поряд з адресою комірки

- грошовий формат комірки;

- фінансовий формат комірки;

+ абсолютну адресу комірки;

- відносну адресу комірки;

?Що відображається в комірці таблиці після введення до неї формули і натиснення клавіші Enter

- ім'я комірки;

+ результат обчислення цієї формули;

- позначка =, а потім результат обчислення;

- адреса комірки;

?З якого знака починається формула в електронній таблиці?

+ =;

- пробіл;

- (;

- :;

?Речення в електронній таблиці, що починається зі знака дорівнює і містить у собі оператори, посилання на комірки, функції, константи називається...

- функція;

- текст;

- макрос;

+ формула;

?Чи можна створити різні таблиці в одній робочій книзі

+ так;

- ні;

- так, якщо таблиці однакової теми;

- так, якщо таблиці однакової структури.

?Які формати чисел підтримує EXCEL

+ Загальний, дробовий, експоненціальний;

+ Загальний, грошовий, експоненціальний;

- місяць, дата, час, година;

?Як знищити інформацію в активній комірці?

+ Натиснути клавішу Del;

+ Натиснути клавішу Backspase;

- Правка/удалить;

- Правка/очистить/все;

?Як здійснити вихід з EXCEL?

- Натиснути Alt-X та Enter;

- Виконати команду Выход;

+ Натиснути Alt-F4;

?Що відобразиться в комірці А5, якщо до неї ввести: А2+А3-А4 (якщо А1=3, А2=4, А4=7)

- 0;

- 14;

+ А2+А3-А4;

?Чи можна виконати форматування комірок:

+ так;

- ні;

?Програма EXCEL відноситься до…

+ Прикладного програмного забезпечення загального призначення;

- Прикладного програмного забезпечення спеціального призначення;

- Операційних систем;

- Сервісні системи;

?Які типи діаграм існують?

+ Секторна;

- кубічна;

+ Стовпчаста;

?Якщо клацнути мишкою по комірці при введенні формул, то у формулі з’явиться:

+ адреса комірки;

- формула;

- дані комірки;

?Який формат використовується при введені за замовчуванням

- Числовий;

- Текстовий;

+ Загальний;

- Символьний;

?Як позначаються стовпці в EXCEL

+ Латинськими буквами;

- Числами і латинськими буквами;

- Українськими буквами;

- Числами;

?Яку формулу необхідно записати у клітинку А5, щоб обчислити суму чисел, які містяться в діапазоні клітинок А1:А4

- =А1+А2+А3+А4;

+ =SUM (А1:А4);

- А5=SUM (А1:А4);

- А1+А2+А3+А4=А5;

?У клітинку С1 введено формулу =А1*А2 і скопійовано в клітинку С2, яка формула буде міститися в клітинці С2

- =В1*В2;

- =А1*А2;

+ =А2*А3;

- =В2*В3;

?Який вигляд виразу 5(А2+C3):3(2В2-2D3) в електронній таблиці

- 5(А2+C3)/(2В2-2D3);

- 5*(А2+C3)/3*(2*В2-2*D3);

+ 5*(А2+C3)/(3*(2*В2-2*D3));

- 5*(А2+C3)/(3*(2В2-2D3))


ІV. Формування вмінь та навичок. Робота з комп’ютером.

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтесь правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

ст.. 137-138 Практична робота №8

 

Січень

Лютий

Березень

Квітень

Травень

Червень

Липень

Серпень

Вересень

Жовтень

Листопад

Грудень

витрачено (кВт)

203

251

201

149

212

85

80

133

265

268

301

270

оплачено (грн.)

34,51

42,67

34,17

25,33

36,04

14,45

13,6

22,61

45,05

45,56

51,17

45,9

Побудувати діаграми за зразком та проаналізувати побудовані діаграми

 

 

Додаткове завдання*

У навчальному закладі було проведене тестування, в якому взяло участь 70 семикласників. Під час тестування вони давали відповіді на наступні запитання:

  • На якому рівні ви володієте комп’ютером?

Результати опитування:

початковий 11, середній 18, достатній –32, високий 9;

 

  • Чи допомагає вам комп’ютер у підготовці до уроків?

Результати опитування:

Українська мова та література

Історія

Іноземна мова

Фізика, хімія

Біологія, географія

Художня культура

Алгебра, геометрія

56

65

48

59

44

61

42

 

  • Як ви використовуєте комп’ютер у підготовці до уроків?

 Результати опитування:

Переклад текстів

Написанння рефератів, повідомлень

Побудова графіків функцій

Підготовка ДЗ

Перевірка правопису

Підготока презентацій

Читання електронних підручників

58

69

42

54

48

63

47

 

Зробіть аналіз результатів опитування та побудуйте діаграми, які найточніше відображають подані результати.

Фізкультхвилинка

Учні виконують вправи для очей, рук і корпуса, рекомендовані під час роботи з комп’ютером.

 

VІІ. Домашнє завдання. Повторити п. 4.1-4.6

Практичне завдання. У поданій нижче таблиці обчисліть дохід працівника. Дохід залежить від кількості робочих днів. Визначте дохід працівника

Код працівника

ПІП

Оклад за день

Кількість робочих днів

Дохід

1001

Іванов В.

181,2

21

 

1002

Сидоров В.

160,7

19

 

1006

Петров К.

191,3

24

 

1007

Степанков Л.

210,5

20

 

1011

Дорошенко П.

197,4

18

 

Побудуйте діаграми, які допоможуть порівняти дохід кожного працівника (із доходом усіх) та визначити хто з працівників відпрацював найбільшу кількість днів.

VІІІ. Підсумок уроку.

Отже, на цьому уроці ми перевірили рівень теоретичних знань про табличний процесор та сформували практичні навички при роботі з діаграмами. Оцінювання учнів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Копищик Оксана Ігорівна
    Дякую за крутезний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
11543
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку