Конспект уроку: “Рахуємо продукти .Граматика. Злічувальні та незлічувальні іменники. Some, any, a few, all, both, a lot of\lots of "

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: повторити та закріпити ЛО теми; удосконалювати навички читання ; повторити правила вживання злічувальних та незлічуваних іменників; формувати навички аудіювання; розвивати навички письма; розвивальна:розвивати навички усного мовлення: монологічного та діалогічного; розвивати ерудицію учнів; виховна: виховувати ціннісне ставлення та усвідомлення важливості правильного харчування. Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для групової та самостійної роботи, картки «Їжа та напої», інтерактивні вправи Тип уроку: урок-розвиток граматичних навичок
Перегляд файлу

УРОК

Клас: 6

Тема уроку: “Рахуємо продукти .Граматика. Злічувальні та незлічувальні іменники. Some, any, a few, all, both, a lot of\lots of "        

Мета уроку: навчальна: повторити та закріпити ЛО теми; удосконалювати  

           навички читання ; повторити правила вживання злічувальних та

 незлічуваних іменників; формувати навички аудіювання;

                       розвивати навички письма;

                     розвивальна:розвивати навички усного мовлення: монологічного та

        діалогічного; розвивати ерудицію учнів;

                     виховна: виховувати ціннісне ставлення та усвідомлення важливості

 правильного харчування.                  

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної та самостійної

           роботи, картки «Їжа та напої»,

Тип уроку: урок-розвиток граматичних навичок

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Привітання (Pupils sing song) https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

- Good morning, children!

- Good morning, teacher!

2. Повідомлення теми та мети уроку.

- Good afternoon boys and girls. I’m very glad to see you. we’ll try to make our lesson useful and interesting.

  -Today our lesson unusual because we’ll play different games on topic “We count products” .You will do many exercises and practise your reading and speaking skills. You will practise Countable nouns and Uncountable nouns.

3. Перевірка домашнього завдання

Let’s start with checking on your homework. You must write about your favourite healthy food.

4. Введення в іншомовну атмосферу.

Гра « Different Food»  https://www.youtube.com/watch?v=pr2GSnDicDI

Pupils divide into three teams. T plays ‘Food song’ video and each teams gets HO1 materials. Ss try to put the lines of the song into the correct order

C:\Users\User\Desktop\зображення_viber_2024-01-23_21-36-00-446.jpg

 

II. Основна частина урокy

  1. Відпрацювання граматичного матеріалу.

Ex. 1 p. 81  Read the words and say if they are countable or uncountable

 Гра  “Snowball game”. Split the class into pairs and give out HO2 cards. Ask them to write the nouns in the correct columns.

C:\Users\User\Desktop\зображення_viber_2024-01-23_21-36-00-446.jpg

Ex. 2 p. 81 Read the sentences and fill the gaps with some or any.

  1. Grammar.

C:\Users\User\Desktop\зображення_viber_2024-01-23_21-45-20-619.jpg

 

3. Розвиток навичок усного мовлення.

  Work in pairs.  (Робота в парах)

Ex.4p. 81 Get Ss to make up pairs and practise asking and answering questions about the food in the fridge.

Work in groups. Game “Guess it”

  1. It’s long and orange. Rabbits like it. (Carrot)
  2. It’s green and we usually eat it in salads. (Cabbage)
  3. It’s brown and we can make chips out of it. (Potatoe)
  4. It’s long and green. It has a lot of water and it grows in summer. (Cucumber)
  5. It’s round and we cry when we cut it. (Onion)
  6. It can be red, yellow or green. It grows in summer. (Apple)
  7. It’s red. We make ketchup out of it. (Tomato)
  8. It’s yellow and we make cornflakes out of it. (Corn)
  9. It looks like an umbrella and usually grows in a forest. (Mushroom)
  10. It’s a long tropical fruit with a yellow skin. Monkeys and children like it. (Banana)
  11. It’s a frozen sweet food made of milk, cream, and sugar with fruit, nuts or chocolate. It’s my favourite food. (Ice-cream)
  12.  It’s grey or white. It’s not very pleasant to eat or smell. (Garlic)

 

Do the online exercises.

 https://test-english.com/grammar-points/b1/all-both/

https://first-english.org/english_learning/english_beginners/a_lot_of_lots_of/01_a_lot_of_exercises_learning.htm

Фізкультхвилинка

Game “Who is the fastest?”

Dialogues.

- You have shits of papers. The sentences are mixed. Your task is to put them in right order.

A) Red or green?

B) Hello, Mr Benn.

C) Two, please.

D) Here you are.

E) How many do you want?

F) Hello, Sue!

G) I want some apples, please.

H) Thank you.

I) Red please.

1-B, 2-F, 3- G, 4- A, 5- I, 6 –E, 7- C, 8– D, 9-H)

Present this dialogue in class.

III. Заключна частина уроку

  1. Домашнє завдання

Ex3p.81 Fill in all, both, a few, a lot of/lots of

https://wordwall.net/resource/55603644/some-any

  1. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Today, you’ve worked very hard; many of you have been very active. Now I want you to sum up the lesson:

I revised ….(grammar : some/any all, both, a few, a lot of/a lots of).

I understood … (listening).

I liked … (relaxing.)

I had difficulties with … (speaking, listening).

I changed my attitude to … (English).

  1. Оцінювання знань учнів

The lesson is over. Your marks… . Thank you. Good bye!

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
23 січня
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку