20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект уроку: "Робота і енергія. Узагальнюючий урок"

Про матеріал
Мета. Узагальнити й систематизувати знання з теми: «Робота і енергія». Розвивати навички розв’язування експериментальних, розрахункових, якісних задач; усну мову учнів. Виховувати загальнокультурні якості учнів.
Перегляд файлу

Тема.  Робота і енергія. Узагальнюючий урок.

 

Мета. Узагальнити й систематизувати знання з теми: «Робота і енергія». Розвивати навички розв’язування експериментальних, розрахункових, якісних задач; усну мову учнів. Виховувати загальнокультурні якості учнів.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

 

Очікувальні результати:  Після цього уроку учні зможуть:

1) правильно позначати, такі фізичні величини, як механічну роботу, потужність, кінетичну та потенціальну енергію, ККД і знати їх одиниці вимірювання;

 2) правильно записувати формули для їх обчислення;

3) формулювати означення певних фізичних величин;

4) оформлювати розв’язок задач;

 5) розв’язувати задачі.

 

 

 

Розум полягає не тільки в знаннях; але й у вмінні застосувати ці знання.

Арістотель

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1. Організаційний момент. Спочатку перевіримо ваші знання пам’ятаючи:

Набув знань – пристосуй до діла;

Знання без діла – тяжка ноша

 К. Ушинський

Знання – це найцінніша ноша.

2. Мотивація навчальної діяльності.

(перегляд фільму про будівництво єгипетських пірамід)

Чому сьогоднішній урок ми розпочали з цього фільму?

 До сьогоднішнього уроку ви готувалися протягом усього часу вивчення цієї теми, повторили фізичні величини, їх означення , формули, для того, щоб вірно розв’язувати задачі, а також...  Ми маємо узагальнити, повторити вивчення з теми «Робота і енергія.» 

Повідомлення теми, мети і очікуваних результатів. 

Я, вважаю, що, ви самі можете оголосити мету нашого уроку  КОРИСТУЮЧИСЬ МІКРОФОНОМ 

Метою нашого уроку є ... 

Очікувальні результати... 

Розкрили зошити записали число, класна робота, тема уроку.

Слайд №1.

3. Актуалізація опорних знань. 

Уявіть собі, що сьогодні ми вирушаємо у подорож.  Для цього кожний з вас отримує талон самоконтролю. По закінченню подорожі ви самі підрахуєте свої бали за урок.

  1. Вікторина: «Що? Де? Як? Чому?»

За вікторину  можна отримати по 1 балу.

Слайд№ 2

1. Що називають механічною роботою?

2. Що характеризує потужність?

3. Яку енергію називають: а) кінетичною; б) потенціальною; в) повною. 

4. Які ви знаєте види простих механізмів? Чи дають виграш у роботі? Для чого їх використовують? 

5. Як формулюється «золоте правило механіки»? 

6. Чому дорівнює ККД механізму? 

II. Вправа «Знайди помилки » 

Слайд№ 3.

За вірну відповідь  - 1 бал.

 

  1. А= Ft

 

 

  1. =

 

  1. = mgh

 

  1. η=

 

  1. F = mg

 

  1. m =ρV2

ІІІ. Тест - «хвилинка». Слайд№4.

 Кожна вірна відповідь оцінюється 1 балом.Всього за тести можна отримати 6 балів.

Варіант 1.                                                                   Варіант 2.

1.Виберіть та запишіть одиниці вимірювання потужності

Н, кг, Дж, Вт, Н/кг, Н·м,

  1. Виберіть та запишіть одиниці вимірювання роботи

Н, кг, Дж, Вт, Н/кг, Н·м,

  1. Чи виконується механічна робота, коли сила діє на нерухоме тіло?

А) Так;

Б) Ні;

В) Інколи.

2. Одне яблуко висить на гілці, друге – вільно падає, третє - лежить на Землі. Сила тяжіння виконує роботу у випадку…

А) Яблуко висить на гілці;

Б) Яблуко вільно падає;

В) Яблуко лежить на Землі.

3.Дві однакові кульки висять на нитках різної довжини. Яка з кульок має більшу потенціальну енергію відносно стелі?

А) Та кулька , довжина нитки, якої більша;

Б) Та кулька , довжина нитки, якої менша;

В)Кульки мають однакову потенціальну енергію.

  1. Дві однакові кульки висять на нитках різної довжини. Яка з кульок має більшу потенціальну енергію відносно підлоги?

А) Та кулька , довжина нитки, якої більша;

Б) Та кулька , довжина нитки, якої менша;

В)Кульки мають однакову потенціальну енергію.

  1. Камінь падає без початкової швидкості. Вважаючи, що опором повітря можна знехтувати, виберіть правильне твердження.

А А)Потенціальна енергія каменя збільшується;

 

Б Б)Кінетична енергія каменя зменшується;

В) Повна механічна енергія каменя при падінні не змінюється.

  1. Похила площина має такий нахил, що при переміщенні по ній вантажу вона дає дворазовий виграш у силі. Який виграш у роботі дає використання такої похилої площини при відсутності сил тертя?

А) Дворазовий  виграш;

  Б) Дворазовий програш;

В) Не дає ні виграшу, ні програшу.

 

 

5.Який з перерахованих нижче простих механізмів дає виграш у роботі?

А) важіль; Б) рухомий блок; В) Нерухомий блок; Г) жоден з простих механізмів не дає виграш у роботі.

5. Потужність – це скалярна фізична величина , яка …

А) характеризує швидкість виконання роботи;

Б) дорівнює добутку сили на переміщення тіла;

В) показує , яку частину від всієї виконаної роботи становить корисна робота.

6.Похила площина дає виграш у силі в 5 разів. При цьому у відстані…

А) програють у 5 разів;

Б) виграють у 5 разів;

В) немає ні виграшу, ні програшу.

 

6.Шуліка, помітивши здобич , стрімголов кидається  униз. У момент пікірування шуліка має…

А) тільки потенціальну енергію;

Б) тільки кінетичну енергію;

В) потенціальну і кінетичну енергію.


Відповіді до тесту «Хвилинка»

Слайд№5.

Варіант 1.

Варіант 2.

1

Вт

Дж

2

Б

Б

3

А

Б

4

В

В

5

Г

А

6

А

Б

 

4. Розв’язування задач. (Робота в групах)Слайд №6.

1 група  Слайд №7.

Порівняти потужності (більша, менша, однакова), які розвивають «персонажі», зображені на малюнку.

 


Відповідь: потужність екскаватора більша ніж потужність людини, так як за однакові проміжки часу виконує більшу роботу.

2 група Слайд№8

Яка з кульок, зображених на малюнку, має найменшу і яка найбільшу потенціальну енергію відносно поверхні Землі?


Відповідь: потенціальна енергія першої кульки Еп1=4∙2∙10=80 Дж; другої кульки Еп2=4∙3∙10=120 Дж; третьої Еп3=1∙6∙10=60 Дж. Отже, потенціальна енергія другої кульки найбільша, третьої – найменша.


3 група  Слайд№9.

Два однакові за розмірами дерев'яні бруски рухаються горизонтальною

поверхнею. Порівняти кінетичні енергії брусків (<,>,=).


Відповідь: ; . Отже, .

4 група  Слайд№10

Спортсмен підняв штангу масою 200 кг на висоту 2 м за 4 с. Визначити ηсередню потужність, яку розвивав спортсмен.

5 група  Слайд№11.

На яку висоту підніметься стріла, випущена з лука, маючи на поверхні Землі швидкість 40 м/с і кінетичну енергію 40 Дж? Яка маса стріли?

Розвязання.

V=40

Ек =40 Дж

Ек =   m= == 0,05кг

mgh;  =Ек, h=  = g = -= = 80м.

h=?

m=?

 

 

6 група  Слайд№12.

Вантаж масою 50 кг рівномірно тягнуть по похилій площині із силою 50 Н. Визначити ККД похилої площини, якщо її довжина 5 м., а висота 40 см. Чому дорівнює сила тертя при підніманні вантажу.

Розвязання.

m=50кг

F=50Н

l=5м

h=40см =0,4м

η 100%= 100%=100% =80%

= F- mg =F – mg =50 – = 10Н

η=?

Fтертя=?

 

 

  1. Підсумок уроку

Діти підраховують свої бали і здають талони.

Слайд №13.

Вправа «Незакінчене речення.»

Сьогодні на уроці ми...

  1. повторювали;
  2. розв'язували задачі на обчислення;
  3. знаходили помилки;
  4. відповідали на запитання вікторини «Що? Де? Як? Чому?»

Слайд№14.

Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

  1. Чи досягли очікуваних результатів?
  2. Чи вдалося відчути себе успішним на уроці?
  3. Над якими навичками і вміннями потрібно ще працювати.
  1. Домашнє завдання: Слайд№15.

Повторити § 17 -20. 

Вправи 24.12; 25.4 (1 і 2 групи);

вправи 24.23; 25.9 (3 і 4 групи);

вправи 24.34; 25.20 (5 і 6 групи)

docx
Додав(-ла)
Рицай Ярослава
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
9 березня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку