Тема: Способи опису алгоритму. Лінійні алгоритми.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, сідайте.
Пролунав дзвінок –
Починається урок.
Попрацюємо старанно,
Щоб урок пройшов немарно.
І прийшли ми всі сюди,
Щоб учитись і рости.
Тож, шановні учні, сподіваюсь на плідну співпрацю і нехай урок принесе вам радість спілкування і позитивні емоції.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Домашнє завдання перевіримо, виконавши самостійно вправу «Вірю – Не вірю».
Оцінки я вам повідомлю на наступний урок, а хто буде активним протягом уроку отримає плюс один бал до роботи.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Для вивчення нової теми згадаємо терміни. Розгадаємо кросворд.
1. Алгоритм для виконавця, записаний за допомогою комп’ютера. (Програма)
2. Виконавець програм. (Комп’ютер)
3. Комп’ютерна програма виконання алгоритму, в якій ми працюємо. (Скретч)
4. Виконавець в Скретч. (Спрайт)
5. Вказівки для виконавця. (Команда)
6. Синонім слова алгоритм. (План)
7. Одна дія в алгоритмі. (Крок)
8. Чітка послідовність дій для досягнення конкретної мети. (Алгоритм
9. Вказівки для виконання будь-якої роботи. (Інструкція)
10. Група команд в Скретч для переміщення виконавця по сцені. (Рух)
11. Група команд в Скретч для малювання. (Перо)
Слова які ми розгадали до якої теми відносяться? (Алгоритми. Середовище складання та виконання програм Scratch 2 )
IV. Мотивація навчальної діяльності
Зараз ми переглянемо фрагмент мультфільму «Вовка в тридев'ятому царстві».
https://www.youtube.com/watch?v=PGuit-6XCFc
Чи коректно головний герой дає вказівки виконавцям?
Головний герой некоректно дає вказівки виконавцям («Замісити» і «Нарубати»). Колективне обговорення фрагмента мультфільму.
Допоможіть Вовці правильно скласти алгоритм для виконавців.
Початок - наколоти дрова - затопити піч - замісити тісто - зліпити пиріжки - поставити пиріжки в піч - дістати пиріжки з печі – кінець.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
Сьогодні на уроці ми знову зануримося в чудовий світ програмування. Відкриваємо зошити і записуємо число і тему уроку «Способи опису алгоритму. Лінійні алгоритми».
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації.
Ви вже знаєте, що команди виконавцям можуть подаватися різними способами: спонукальними реченнями, звуковими або світловими сигналами, жестами, вибором команд меню або кнопки вікна та іншими. Відповідно до цього алгоритми також можуть бути подані різними способами: словесним, графічним, послідовністю сигналів (звукових, світлових тощо) та іншими. Розглянутий алгоритм з мультфільму ми подали словесними способом.
Наведемо приклад алгоритму, поданного послідовністю світлових сигналів світлофора. (1. Червоне світло – стій; 2. Жовте світло – готуйся до переходу; 3. Зелене світло – готуйся до переходу)
Одним із видів графічного способу подання є подання алгоритму у вигляді блок-схеми.
У блок-схемі алгоритму кожна команда записується в геометричній фігурі (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднуються між собою стрілками, що вказують, яку команду алгоритму потрібно виконати наступною.
Алгоритм, кожна команда якого обов’язково виконується і лише один раз, називають лінійним.
Розглянемо алгоритм приготування каші, який подано: за допомогою малюнків, у словесному вигляді, за допомогою блок-схеми.
Блок-схема алгоритму до мультфільму «Вовка в тридев'ятому царстві».
Складемо алгоритм для обчислення виразу .
Пояснення вчителя з елементами демонстрації на інтерактивній дошці.
V. Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка «Райдуга»
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Повторимо правила безпечної поведінки при роботі з комп’ютером.
Гра «Так – ні»
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Відстань від очей до монітора повинна бути маленькою, щоб краще бачити і
не псувати зір.
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо фрукти.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;
- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.
А зараз працюємо з комп’ютером, завдання у підручнику на ст. 174-175.
VIІ. Узагальнення та систематизація знань
Бесіда з елементами опитування
VIІI. Домашнє завдання
Запишіть до щоденників завдання з дошки.
Підручник § 4.2 ст. 169-177, впр.6 ст. 176
ІX. Підсумки уроку
Продовж речення (Мікрофон)
– Сьогодні на уроці я навчився …
– Сьогодні на уроці я дізнався …
– Сьогодні на уроці мені біло цікаво …, тому що …
– Сьогодні на уроці мені біло важко …
– Мені ще потрібно попрацювати над …
Сьогодні на уроці ми розглянули способи опису алгоритму, зупинилися на лінійних алгоритмах.