Конспект уроку: Ти особливий. Миособливі. Про почуття і співчуття (5 кллас)
Мета: дати учням змогу розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення, ціннісного ставлення до самого себе, а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями. Розвивати життєві навички толерантності, протидії дискримінації, уміння працювати в команді, поважати особисті якості інших людей.
Основи здоров’я 5 клас УРОК 09 вчитель Коток О. В
Тема: Ти особливий. Ми особливі
Мета: дати учням змогу розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення, ціннісного ставлення до самого себе, а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями. Розвивати життєві навички толерантності, протидії дискримінації, уміння працювати в команді, поважати особисті якості інших людей.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ноутбук, проектор, папір формату А5, плакати: «Вчимося жити разом», «Дерево очікувань»; стікери у формі яблучок, підручники, зошити з друкованою основою, атрибути для ситуацій.
Поняття та терміни: дискримінація, толерантність, самооцінка
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Які правила допомагають нам відчувати повагу до себе?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На цьому уроці ми вчитимемося шанувати (цінувати) самих себе та інших людей.
Очікування: Учні обирають що вони очікують від сьогоднішнього уроку і прикріплюють яблучко на плакат «Дерево очікувань».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Повага до себе та інших.
Підніміть руку ті, хто вважає себе доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. А тепер ті, хто не визначився. Те, що ви зробили, — це ваша самооцінка.
Давайте сформулюємо визначення:
Самооцінка – це ставлення людини до самої себе.
Поясніть, чому людям важливо мати позитивну самооцінку?
Ті з вас, хто сумнівається у тому, чи хороша він людина, має занижену самооцінку. А даремно. У кожного з вас є багато доброго, і за це ви повинні себе любити і поважати.
Термін „самооцінка” прирівнюють до терміну „самоповага”. Самооцінка показує, як людина оцінює себе щодо окремої властивості, а самоповага – загальна оцінка.
Цікаво, що під самоповагою багато хто розуміє: “За що я себе поважаю?”
Повага інших – «За що я поважаю інших людей?»
Повага до інших починається з самоповаги. Поважаючи себе, я поважаю інших. Поважаючи себе, я поважаю навколишній світ.
Самоповага має дві форми: ставлення до свого тіла і особистості.
Виконайте вправу «Форми самоповаги». Відскануйте цей код мобільним пристроєм і перейдіть до вправи. (https://learningapps.org/watch?v=p1i6zcum520)
Як проявляється повага до інших людей:
Мозковий штурм «Які вади мають люди?»:
1. Які вади мають люди? Продовжіть перелік: фізичні вади, хвороби, певні риси характеру, ...?
2. Що з цього люди можуть змінити, а що ні?
3. Чи повинні люди ненавидіти себе за свої вади?
4. Чи є на світі люди, які не мають недоліків?
5. Як ми повинні ставитися до вад інших людей (коли
другові не дається математика, якщо бабуся недочуває, ...)?
Кожен з вас є доброю людиною. Але не досконалою. На початку уроку дехто себе недооцінив. Давайте подумаємо, які вади мають люди». Назвіть якомога більше можливих вад. Підкресліть одним кольором те, що можна змінити, іншим — те, що змінити не можна.
Перегляд відеоролика соціальної реклами
https://www.youtube.com/watch?time_continue=59&v=V9NH5g2PK3U&feature=emb_logo
Запитання для обговорення:
Підсумок: «Ідеальних людей не буває. Важливо терпляче ставитися до недоліків інших людей, яких вони не можуть позбутися»
Дискримінація - це порушення чи позбавлення людини прав за расовою, національною, статевою, релігійною чи іншою ознаками.
Толерантність — це здатність поважати погляди й уподобання інших людей незалежно від того, чи збігаються вони з твоїми.
Разом із сусідом по парті знайдіть п’ять ваших відмінностей і п’ять спільних рис, про які можна було б поговорити, замість того, щоб сперечатися про відмінності
Прочитай байку Крилова про лебедя, рака і щуку, які тягли воза в різні боки. Це і є приклад неефективної групи, яку не можна назвати командою.
1. Чи можна назвати командою родину, де мати виконує всю хатню роботу, їй ніхто не допомагає?
2. Чи можна назвати командою клас, у якому ніхто не хоче брати участь у підготовці до свята?
3. Чи можна назвати командою друзів, які увесь час сваряться?
V. Закріплення знань учнів.
«Підніміть руку ті, хто себе вважає доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. Є інші думки? От і добре.
А тепер за допомогою жестів оцініть урок.
Дяку за увагу!
VІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати § 11-12