Конспект уроку "Типи алгоритмів"

Про матеріал
Розробка уроку з інформатики 5 клас з теми "Типи алгоритмів". Розроблений на допомогу вчителям інформатики, які викладають в 5 класі
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

"НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ ОБ"ЄДНАННЯ

"ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІІ СТУПЕНІВ №16-ДИТЯЧИЙ ЮНАЦЬКИЙ ЦЕНТР "ЛІДЕР"

КІРОВОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

з інформатики

 

«Типи алгоритмів»

 

5-А клас

 

 

 

 

 

 

Учитель інформатики

Слободянюк Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кропивницький

2022 р.

 

ТЕМА: Типи алгоритмів.

Мета:

  • навчальна: актуалізувати вивчені раніше поняття: виконавець, команда, алгоритм, програма, програмне середовище; повторити основні способи опису алгоритмів; сформувати знання про типи алгоритмів; навчити застосовувати здобуті знання на практиці;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, логічне мислення, креативність, виіння працювати разом і самостійно;
  • виховна: виховувати відповідальність, інформаційну культуру, акуратність у роботі, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, зошити, навчальна презентація.

Міжпредметні зв’язки: зарубіжна та українська література, образотворче мистецтво

Програмне забезпечення: браузер, програмне середовище Scratch 2.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •   привітання (слайд №1-2)

Доброго ранку шановні діти та гості.

От і ранок вже настав,
Місяць він уже сховав,

Світить сонечко ясне,
Хай і вас не омине.

Включіть настрій, посміхніться,
На невдачі не дивиться.

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

В казку вирушим всі разом, перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати, із собою не візьмем.

Бажаю Всім гарного настрою, успіхів, активної роботи, а головне – не хвилюватися.

  •   перевірка присутніх
  •   перевірка готовності учнів до уроку

Урок я хочу розпочати з притчі. (слайд №3)

Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.

Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:

Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий?  Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить.  Та, якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так все і сталось. Чоловік прийшов у місто і спитав у мудреця:

Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:

Все в твоїх руках!

Бувають моменти в житті, коли руки опускаються і здається, що нічого не вийде. Тоді згадайте слова мудреця «Все в твоїх руках…» Нехай ці слова стануть епіграфом нашого уроку.

Сьогодні на уроці я сподіваюсь у Вас все вийде.

  •   повторення правил з техніки безпеки (слайд №4-5)

ІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте подивимося на нашу хмару слів. Чи знайомі вам ці слова та словосполучення? Звідки? (слайд №6)

Щоб перевірити на скільки ви пам’ятаєте деякі визначення, проведемо експрес тест «Перевір себе».  Вставте пропущене слово у визначення.(слайд №7)

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Отримуючи знання з уроку в урок, «МИ НАВЧАЄМОСЬ НЕ ДЛЯ ШКОЛИ, А ДЛЯ ЖИТТЯ».

Дома вам треба було опрацювати самостійно презентацію на тему «Типи алгоритмів» («перевернутий клас») (мета уроку)

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Тема нашого уроку «Типи алгоритмів» (запис у зошиті). Сьогодні ми спробуємо застосувати здобуті вами знання на практиці. (слайд №8)

У програмах усі команди можуть об'єднуватися по-різному, залежно від задачі, для розв'язування якої створюється програма. Для цього спочатку описують алгоритм, у якому можуть використовуватись алгоритмічні структури:

 

 

 

 

Алгоритмічна структура

Алгоритм

(назва)

Ключові слова

Записати у зошиті

 З дитинства ми всі любимо і пам’ятаємо казки. Саме вони нам допоможуть у вивченні нової теми.

(слайд №9)                                                                                                (слайд №10)

Заповнюємо нашу таблицю Наведіть свої приклади.

(слайд №11)                                                                                                (слайд №12)

Заповнюємо нашу таблицю Наведіть свої приклади.

(слайд №13)                                                                                                (слайд №14)

(слайд №15)                                                                                                (слайд №16)

Наведіть свої приклади. Та перевіримо нашу таблицю.

V. Гімнастика для очей

Перегляд відео «Гімнастика для очей» (слайд №17-18)

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

1. Інтерактивні вправи «Типи алгоритмів» (слайд №19)

Вправа 1

Вправа 2        Учні виконують вправи за комп’ютером, а один біля дошки.

2. Вправа «Команди рудого кота» (слайд №20)

Учні дають відповіді з місця, а вчитель виконує на дошці.

VIІ. Практична робота

Завдання. Створи в середовищі Скретч проєкт, за яким виконавець рухається на 100 кроків вперед, говорить “Привіт”, змінює розмір на 40, а потім колір на 45. Додай до скрипту команду, яка «надуває» щоки виконавцю на 55. Перевір створений проєкт. Чи отримався в тебе такий результат?  (слайд №21)

VІІІ. Фізкультхвилинка

Перегляд відео і виконання вправ (слайд №22-23)

ІХ. Підсумки уроку

Робота з віртуальною дошкою jamboard (слайд №24)

1. Хмара слів написати одне слово з яким асоціюється урок

2. Самооцінка (10 балів)

Х. Домашнє завдання (слайд №25)

1. Повторити теоретичний матеріал в ClassRoom та підготуватися до тестування з теми «Типи  алгоритмів»

2. Виконайте інтерактивні вправи за посиланням:

http://learningapps.org/watch?v=py8us1ckn15              http://learningapps.org/watch?v=pn8s5d6dt01

ХІ. Мій настрій після уроку (слайд №26)

 

 

 

 

doc
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку