КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
"НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ ОБ"ЄДНАННЯ
"ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІІ СТУПЕНІВ №16-ДИТЯЧИЙ ЮНАЦЬКИЙ ЦЕНТР "ЛІДЕР"
КІРОВОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ"
КОНСПЕКТ УРОКУ
з інформатики
«Типи алгоритмів»
5-А клас
Учитель інформатики
Слободянюк Н.В.
м. Кропивницький
2022 р.
ТЕМА: Типи алгоритмів.
Мета:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, зошити, навчальна презентація.
Міжпредметні зв’язки: зарубіжна та українська література, образотворче мистецтво
Програмне забезпечення: браузер, програмне середовище Scratch 2.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго ранку шановні діти та гості.
От і ранок вже настав,
Місяць він уже сховав,
Світить сонечко ясне,
Хай і вас не омине.
Включіть настрій, посміхніться,
На невдачі не дивиться.
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
В казку вирушим всі разом, перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати, із собою не візьмем.
Бажаю Всім гарного настрою, успіхів, активної роботи, а головне – не хвилюватися.
Урок я хочу розпочати з притчі. (слайд №3)
Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.
Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:
– Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий? Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить. Та, якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так все і сталось. Чоловік прийшов у місто і спитав у мудреця:
– Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:
– Все в твоїх руках!
Бувають моменти в житті, коли руки опускаються і здається, що нічого не вийде. Тоді згадайте слова мудреця «Все в твоїх руках…» Нехай ці слова стануть епіграфом нашого уроку.
Сьогодні на уроці я сподіваюсь у Вас все вийде.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте подивимося на нашу хмару слів. Чи знайомі вам ці слова та словосполучення? Звідки? (слайд №6)
Щоб перевірити на скільки ви пам’ятаєте деякі визначення, проведемо експрес тест «Перевір себе». Вставте пропущене слово у визначення.(слайд №7)
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Отримуючи знання з уроку в урок, «МИ НАВЧАЄМОСЬ НЕ ДЛЯ ШКОЛИ, А ДЛЯ ЖИТТЯ».
Дома вам треба було опрацювати самостійно презентацію на тему «Типи алгоритмів» («перевернутий клас») (мета уроку)
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Тема нашого уроку «Типи алгоритмів» (запис у зошиті). Сьогодні ми спробуємо застосувати здобуті вами знання на практиці. (слайд №8)
У програмах усі команди можуть об'єднуватися по-різному, залежно від задачі, для розв'язування якої створюється програма. Для цього спочатку описують алгоритм, у якому можуть використовуватись алгоритмічні структури:
Алгоритмічна структура |
Алгоритм (назва) |
Ключові слова |
Записати у зошиті
З дитинства ми всі любимо і пам’ятаємо казки. Саме вони нам допоможуть у вивченні нової теми.
(слайд №9) (слайд №10)
Заповнюємо нашу таблицю Наведіть свої приклади.
(слайд №11) (слайд №12)
Заповнюємо нашу таблицю Наведіть свої приклади.
(слайд №13) (слайд №14)
(слайд №15) (слайд №16)
Наведіть свої приклади. Та перевіримо нашу таблицю.
V. Гімнастика для очей
Перегляд відео «Гімнастика для очей» (слайд №17-18)
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
1. Інтерактивні вправи «Типи алгоритмів» (слайд №19)
Вправа 2 Учні виконують вправи за комп’ютером, а один біля дошки.
2. Вправа «Команди рудого кота» (слайд №20)
Учні дають відповіді з місця, а вчитель виконує на дошці.
VIІ. Практична робота
Завдання. Створи в середовищі Скретч проєкт, за яким виконавець рухається на 100 кроків вперед, говорить “Привіт”, змінює розмір на 40, а потім колір на 45. Додай до скрипту команду, яка «надуває» щоки виконавцю на 55. Перевір створений проєкт. Чи отримався в тебе такий результат? (слайд №21)
VІІІ. Фізкультхвилинка
Перегляд відео і виконання вправ (слайд №22-23)
ІХ. Підсумки уроку
Робота з віртуальною дошкою jamboard (слайд №24)
1. Хмара слів написати одне слово з яким асоціюється урок
2. Самооцінка (10 балів)
Х. Домашнє завдання (слайд №25)
1. Повторити теоретичний матеріал в ClassRoom та підготуватися до тестування з теми «Типи алгоритмів»
2. Виконайте інтерактивні вправи за посиланням:
http://learningapps.org/watch?v=py8us1ckn15 http://learningapps.org/watch?v=pn8s5d6dt01
ХІ. Мій настрій після уроку (слайд №26)