Конспект уроку "Узагальнення і систематизація знань з теми «Опрацювання текстових даних»"

Про матеріал

Урок складений у формі гри "Поле чудес". Гра складається з трьох турів і фіналу. Також передбачена гра для глядачів і рекламні паузи. Окрім того сланована практична робота. Завдання і текст для роботи є у додатках

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Опрацювання текстових даних»

Мета: узагальнити і систематизувати знання з теми «Опрацювання текстових даних», вчити застосовувати отримані знання на практиці та в нестандартних ситуаціях; розвивати навички самоконтролю, самостійної роботи на комп´ютері,логічне мислення; виховувати інтерес до пізнавальної діяльності , працелюбність.

Обладнання: проектор, інтерактивна дошка, комп´ютери, навчальна презентація

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Хід уроку

І. Організація класу

Створення психологічного настрою

Дітям перед початком уроку пропонується промовити такі слова:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Я – особистість творча, я думаю, аналізую, я висловлюю свої судження, я хочу знати.

 

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні

Розумні

Організовані

Кмітливі

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Асоціативний кущ»

 

 

текстовий  процесор

 

 

Сьогодні ми з вами повторимо все, що вивчали з теми «Текстовий процесор». Урок наш пройде незвичайно – у формі гри «Поле чудес». За результатами відбіркового туру будуть обрані 3 трійки  гравців.  Переможці перейдуть у фінал.

Правила гри:

Приз – 10 балів і ви залишаєте гру

Банкрот – всі ваші бали анулюються

Наступний – ви пропускаєте свій хід

Допомога – ви можете відкрити будь яку букву

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

1.Відбірковий тур

  1. Вкладка, завдяки якій здійснюється друк документа (Файл)
  2. Місце, де знаходиться назва розділу документа (верхній колонтитул)
  3. Інструмент у вкладці Розмітка сторінки, що містить варіанти «книжкова і альбомна (орієнтація)
  4. Послідовність абзаців, що мають спільну позначку (маркер або стиль нумерації ) (списки)
  5. Що може бути на початку абзацу у нумерованих списках
  6. Як вставити таблицю у текстовий документ
  7. Яка клавіша дозволяє переміщуватися по клітинках таблиці праворуч  (Tab)
  8. За допомогою якої вкладки до текстового документа  можна додати графічні об´єкти
  9. За допомогою чого можна змінювати розмір зображення (маркери)
  10.     Який інструмент використовують для вставлення в документ геометричних фігур (фігури)
  11.     Назвіть 4 об´єкта текстового документа
  12.     Якою клавішею здійснюється видалення символу, розміщеного справа від курсору (Del) 
  13.     Якою клавішею здійснюється видалення символу, розміщеного зліва від курсору  (Bs)
  14.     Клавіша, що переводить на початок рядка (Home)
  15.     Клавіша, що переводить на кінець  рядка (End)
  16.     Комбінації клавіш: копіювати, вирізати, вставити, виділити все, відмінити
  17.     Зміна зовнішнього вигляду тексту (форматування)
  18.     Внесення змін, виправлень та доповнень у текст (редагування)
  19.     Найменший об´єкт текстового документа
  20.     Чим текстовий редактор відрізняється від текстового процесора

2.Тур1

Основний об´єкт опрацювання у текстовому процесорі (документ)

3.Рекламна пауза 1

Пи́сар-людина, щоїї робота пов'язана з писанням, веденнямзаписів.

Очевидно, що перші писарі з'явились одразу після винайдення письма. Ще в стародавніх державах Близького Сходу, а також в Єгипті, писарі були важливою складовою військової й священницькоїієрархії, що керувала державою, належали до стану священиків, оскільки мистецтво письма вважалося священним. У руках писарівбуломайже все діловодство тих часів.

У стародавнійЄвропіписарівназивали графами (походить відгрецького графо — писати, так само як і слово грамота). Графибули дворянами — служилими людьми королівського двору. Згодом вони здобулиможливістьпередавативласну посаду і титулу спадок, що з часом перетворило слово «граф» на позначення одного із спадковихдворянськихтитулів.

У мусульманськихкраїнахписарівназиваликатібамивідарабського «катб»  писання.

В українських селах  староста і писар, цедвінайважливіші посади на селі. Писар читав і писав листи, складав і посвідчував угоди (тобтовиступав в ролісучасного нотаріуса) й ін.

4. Тур2

Властивості  абзацу, які визначають відстань рядків абзацу від межі лівого та правого полів сторінки (відступи)

5. Рекламна пауза 2

Приблизно у 1436 році стався великий порив в історії людства – був винайдений перший друкарський верстат. Його винахідником був німець Йоганн Гутенберг. Геніальний винахід Гутенберга полягав у тому, що він виготовляв з металу «рухливі» опуклі літери, відлиті в оберненому вигляді (у дзеркальному відображенні), набирав з них рядки та за допомогою спеціального ручного преса відтискував на папері.

Перший друкарський шрифт буввиготовлений таким чином: прес-форма булла викарбувана на м’якомуметалі (мідіабобронзі); потім в прес-форму бувзалитийсвинець, якийбув матрицею для літер.

У 1460 році він надрукував  першу книгу «Католікон» (латинська граматика з етимологічним словником), автором якої був Йоганн Бальба.

Біблія, яку надрукував Гутенберг, нині є найдорожчою книгою у світі.

В знак пам’яті у 1901 році в Майнці відкритий музей Гутенберга, присвячений знаменитому земляку та історії винайденої в Майнці друкарської техніки

6. Тур 3

Відстань між рядками (інтервал)

7. Фінал

Після створення колонтитулів на стрічці з´являється додаткова вкладка. Як вона називається? (конструктор)

IV.Практична робота

1.Інструктаж з правил безпечної роботи за комп´ютером

2.Інструктаж учителя

3.Практична робота (Додаток 1, Додаток 2)

4.Фізхвилинка для очей

 

V.Підсумок уроку

1.Гра із глядачами

Створення копії документа на папері (друкування)

Властивість абзацу, яка визначає спосіб розташування рядків абзацу відносно його меж (вирівнювання)

2.Бесіда

3. Вправа «Синквейн»

- Скласти 5-рядковий неримований віршований твір

Рядок 1 – Назва предмету, об’єкту

Рядок 2 – Кілька прикметників, що характеризують перший рядок

Рядок 3 – Дієслово (чи дієприкметник)

Рядок 4 – висловлювання суб’єктивного ставлення до теми

Рядок 5 – Одне слово, що є узагальненням, висновком.

(Слово учні обирають самостійно з вивченої теми).

4.Нагородження переможців

5. Рефлексія


Додаток 1

Польща. Офіційна назва – Республіка Польща, при цьому в офіційній назві країни використовується польське слово Rzeczpospolita (Річ Посполита) — держава в Східній Європі. Назва походить від етноніма народу — поляки. Столиця – Варшава.

Угорщина. Офіційна назва—Республіка Угорщина (угорськ. MagyarKoztarsasag; коротка назва — Magyarorszag, «Країна угорець», буквально — «Мадярська країна») — держава в Центральній Європі, що межує з Австрією, Словаччиною, Україною, Румунією, Сербією, Хорватією і Словенією. Країна названа по етноніму народу — угорці.Столиця – Будапешт.

Франція. ОфіційнаназваФранцузькаРеспубліка — держава в ЗахіднійЄвропі. Франціятакожмаєзаморськітериторії в Північній і ПівденнійАмериці, Вест-індії, Індійському і Тихому океані і в Антарктиді. Назвакраїни походить відетнонімунімецькогоплемені — франки.Столиця – Париж.

Чехія. ОфіційнаназваЧеськаРеспубліка — внутрішня держава в ЦентральнійЄвропі. Межує з Польщею на півночі, Німеччиною на північномузаході і заході, Австрією на півдні і Словаччиною на сході. Назвакраїни походить відетнонімаплемені — чехи. Столиця – Прага.

Італія. ОфіційнаназваІталійськаРеспубліка — держава на півдніЄвропи.Межує з Францією на північному заході, з Швейцарією і Австрією на півночі і із Словенією на північному сході. Назва країни походить від етноніму племені італіки.Столиця – Рим.


Додаток 2

1.Поміняй шрифт тексту на SeqoeScript. а розмір на  13. (Для цього виділи весь текст за допомогою комбінації клавіш Ctrl+ A і обери необхідні вказівки на вкладці Основне в групі інструментів Шрифт)

2.Зроби текст  кожного абзацу  різного кольору   ()

3. Зміни орієнтацію сторінки на альбомну (Скористайся вкладкою Макет)

4.Встанови поля сторінки за заданими параметрами:  Верхнє 1см,  Ліве 2см,  Нижнє 1см,  Праве 1см  (Скористайся                      )

5.Перетвори текст у нумерований список(Виділи весь текст і використай вказівку на вкладці Основне у групі інструментів Абзац)

6.Додай таблицю з розмірами 2Х5, де у першій колонці буде назва країни, а у другій – її столиця

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку