Конспект уроку узагальнення з географії для 10 класу на тему: «Країни Азії. Австралія».

Про матеріал
Узагальнюючий контроль із тем: «Загальна характеристика Азії», «Країни Азії», «Австралія», «Мікронезія, Меланезія, Полінезія». Учні мають навчитися: аналізувати інформацію (ЕГП, ПРП, демографічні пока-зники, секторальну модель економіки) за картами атласу та підручником, пояснювати опрацьований матеріал усно та за допомогою скетчів. Тип уроку. Урок узагальнення і систематизування знань (розвитку компетентно-стей). Форма уроку: Урок-подорож до розділу (віртуальна подорож). Форма організації навчання: робота в малих групах. Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитись протягом життя, соціальні і громадські, картографічна(просторова), обізнаність та самовираження у сфері культури.
Перегляд файлу

ДАТА:

КЛАС: 10

ТЕМА: Узагальнюючий контроль із тем: «Загальна характеристика Азії»,

«Країни Азії», «Австралія», «Мікронезія, Меланезія, Полінезія».

Мета: систематизувати, узагальнити та оцінити знання учнів; встановлювати причино-наслідкових зв’язки, вдосконалювати вміння в процесі роботи користуватися різними джерелами географічної інформації, розвивати інтерес до пізнання життя країн Азії, відновити в пам’яті учнів опрацьоване (повторити і закріпити вивчене), залучаючи широкий матеріал, сприяти розвиткові креативності, системного та логічного мислення: порівняння.

Учні мають навчитися: аналізувати інформацію (ЕГП, ПРП, демографічні показники, секторальну модель економіки) за картами атласу та підручником, пояснювати опрацьований матеріал усно та за допомогою скетчів.

Обладнання: атласи, підручники, ватмани, картки з завданнями, маркери, скетч-картки.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизування знань (розвитку компетентностей).

Форма уроку: Урок-подорож до розділу (віртуальна подорож).

Форма організації навчання: робота в малих групах.

Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитись протягом життя, соціальні і громадські, картографічна(просторова), обізнаність та самовираження у сфері культури.

Література: Географія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед.

Освіти / Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. — 240 с., іл.

 

Перебіг уроку

І. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів (8 хв).

1. Перевірка готовності класу до уроку

Доброго дня шановні учні, сідайте будь-ласка!

2. Повідомлення теми, завдань уроку

Наш урок присвячено узагальненню знань з тем:  «Країни Азії», «Австралія та океанія».

Сьогодні на уроці ми здійсниму віртуальну подорож до країн Азії та Австралії, а результатом ваших досліджень стане створення візитних карток країн.

Гра „Асоціативна павутинка” (кожному учневі потрібно назвати по одному слову, з яким у нього асоціюється поняття Азія, Австралія. Починає, або закінчує гру вчитель).

3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Дана подорож детальніше ознайомить вас з різними демографічними, геологічними, економічними, культурними особливостями країн.

Можливо ця віртуальна подорож когось зацікавить, ви особисто забажаєте відвідати країну в реальному часі, а хтось здійснивши дослідження визначиться з вибором своєї майбутньої професії.

4. Ознайомлення учнів з формами проведення уроку й критеріями оцінювання їхньої навчально-пізнавальної діяльності

Методичні прийоми: інструктаж, пояснення.

Отже, наш урок пройде у вигляді віртуальної подорожі.

Подорож ваша не звичайна, а з чітко окресленою метою, вам потрібно дослідити окремі країни за планом (додаток А), та скласти візитну картку країни. А результати досліджень оформити у скетч-карти за допомогою скрайбінг методу.

Нагадую для створення яскравої скетч-карти залучаються різноманітні типи зображень – малюнки, піктограми, символи, окремі ключові слова (написи, гасла), схеми, діаграми тощо. Ви можете використовувати власні скрайб-зображення, а також готові, які я вам надам.

Робота кожного туриста буде оцінена, відповідно до результатів подорожі!

Для пошуку інформації у нагоді вам стануть ваші путівники: підручники та атласи.

ІІ. Узагальнення, поглиблення й систематизація знань і вмінь (20 хв.).

Методи: частково-пошуковий, дослідницький. 

Методичний прийом: скрайбінг.

1. Творче застосування знань і вмінь учнів у нових умовах з метою здобуття нових знань (творчі вправи)

Отже вирушаємо у путь. Подорожувати ми будемо 3 групами:

1 група вирушає в подорож до Японії;

2 – до Китаю;

3 – до Австралії.

Отримайте будь-ласка квитки та матеріали необхідні для вашого дослідження.

При створенні візитної карти будьте уважні! Адже по прильоту в Україну вам потрібно буде презентувати та пояснити результати своїх досліджень. 

Пам’ятайте в ідеалі, дивлячись на скрайб-візуалізацію, слухач повинен відтворити в пам'яті почуту розповідь хоча б у загальних рисах.

ІII. Оцінювання навчально-пізнавальної діяльності й навчальних досягнень учнів (10 хв.)

Звіт учнів про результати виконаної роботи.

Вітаю вас з завершенням подорожі, настав час продемонструвати результати ваших досліджень.

Отже 1 група туристів презентую свою візитну картку, 2 – група, 3 – група  (аналіз виконаних учнями завдань).

ІV. Коментоване пояснення домашнього завдання (5 хв.).

Повторити параграфи 17-28

Я вам пропоную виконання творчого завдання, за результатами сьогоднішньої подорожі.

Завдання виконати потрібно за допомого методичного прийому кроссенс.

Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кросенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».

Створити кроссенс за темами (додаток Б, В, Г): 1 група – Австралія, 2 – Японія, 3 – Китай.

V. Підбиття підсумків уроку (2 хв).

Інтерактивна вправа мікрофон

Співвідносимо реальні результати з очікуваними, тобто повертаємося до навчальних цілей, роблячи акцент на досягнутих результатах («Сьогодні на уроці я навчився...»).


Додаток А

Візитна картка країни

1. Географічне положення (ГП):

а) вигідне чи ні?, розміри території, столиця;

б) державний устрій (унітарна чи федеративна, республіка чи монархія);

в) вихід до моря (моря океани, що омивають), держави-сусіди (сухопутні кордони, кількість сусідів).

2. Природно-ресурсний потенціал (ПРП):

а) мінеральні ресурси (корисні копалини);

б) великі річки, тип клімату;

в) грунти (родючі?), лісистість.

3. Населення:

а) кількість населення, його природний приріст (ПП);

б) розміщення населення, густота, урбанізація (питома вага міського населення у %);

в) статево-віковий (хто переважає Ж чи Ч?), релігійний склад (домінуюча релігія) населення;

д) зайнятість населення країни (сільське господарство - ...%, промисловість - …%, сфера послуг…%?).

4. Господарство (економіка):

а) заг. хара-ка: розміри і структура ВВП (схема, діаграма); в які світові організації входить країна;

б) промисловість (2 сектор): провідні галузі; найбільші промислові центри;

в) сільське (1 сектор) господарство (спеціалізація с/г): структура галузі: співвідношення рослинництва і тваринництва; лідируючі галузі сільського господарства.

г) третинний сектор (найрозвинутіші види послуг)

д) транспорт: яким видам транспорту належить головна роль (+порти).

є) зовнішньоекономічна діяльність країни (експорт, імпорт, міжнародні зв’язки з Україною).

 

 


Додаток Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Копайгора Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
2273
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку