12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Конспект уроку узагальнення з географії для 10 класу на тему: «Країни Азії. Австралія».

Про матеріал
Узагальнюючий контроль із тем: «Загальна характеристика Азії», «Країни Азії», «Австралія», «Мікронезія, Меланезія, Полінезія». Учні мають навчитися: аналізувати інформацію (ЕГП, ПРП, демографічні пока-зники, секторальну модель економіки) за картами атласу та підручником, пояснювати опрацьований матеріал усно та за допомогою скетчів. Тип уроку. Урок узагальнення і систематизування знань (розвитку компетентно-стей). Форма уроку: Урок-подорож до розділу (віртуальна подорож). Форма організації навчання: робота в малих групах. Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитись протягом життя, соціальні і громадські, картографічна(просторова), обізнаність та самовираження у сфері культури.
Перегляд файлу

ДАТА:

КЛАС: 10

ТЕМА: Узагальнюючий контроль із тем: «Загальна характеристика Азії»,

«Країни Азії», «Австралія», «Мікронезія, Меланезія, Полінезія».

Мета: систематизувати, узагальнити та оцінити знання учнів; встановлювати причино-наслідкових зв’язки, вдосконалювати вміння в процесі роботи користуватися різними джерелами географічної інформації, розвивати інтерес до пізнання життя країн Азії, відновити в пам’яті учнів опрацьоване (повторити і закріпити вивчене), залучаючи широкий матеріал, сприяти розвиткові креативності, системного та логічного мислення: порівняння.

Учні мають навчитися: аналізувати інформацію (ЕГП, ПРП, демографічні показники, секторальну модель економіки) за картами атласу та підручником, пояснювати опрацьований матеріал усно та за допомогою скетчів.

Обладнання: атласи, підручники, ватмани, картки з завданнями, маркери, скетч-картки.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизування знань (розвитку компетентностей).

Форма уроку: Урок-подорож до розділу (віртуальна подорож).

Форма організації навчання: робота в малих групах.

Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитись протягом життя, соціальні і громадські, картографічна(просторова), обізнаність та самовираження у сфері культури.

Література: Географія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед.

Освіти / Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. — 240 с., іл.

 

Перебіг уроку

І. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів (8 хв).

1. Перевірка готовності класу до уроку

Доброго дня шановні учні, сідайте будь-ласка!

2. Повідомлення теми, завдань уроку

Наш урок присвячено узагальненню знань з тем:  «Країни Азії», «Австралія та океанія».

Сьогодні на уроці ми здійсниму віртуальну подорож до країн Азії та Австралії, а результатом ваших досліджень стане створення візитних карток країн.

Гра „Асоціативна павутинка” (кожному учневі потрібно назвати по одному слову, з яким у нього асоціюється поняття Азія, Австралія. Починає, або закінчує гру вчитель).

3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Дана подорож детальніше ознайомить вас з різними демографічними, геологічними, економічними, культурними особливостями країн.

Можливо ця віртуальна подорож когось зацікавить, ви особисто забажаєте відвідати країну в реальному часі, а хтось здійснивши дослідження визначиться з вибором своєї майбутньої професії.

4. Ознайомлення учнів з формами проведення уроку й критеріями оцінювання їхньої навчально-пізнавальної діяльності

Методичні прийоми: інструктаж, пояснення.

Отже, наш урок пройде у вигляді віртуальної подорожі.

Подорож ваша не звичайна, а з чітко окресленою метою, вам потрібно дослідити окремі країни за планом (додаток А), та скласти візитну картку країни. А результати досліджень оформити у скетч-карти за допомогою скрайбінг методу.

Нагадую для створення яскравої скетч-карти залучаються різноманітні типи зображень – малюнки, піктограми, символи, окремі ключові слова (написи, гасла), схеми, діаграми тощо. Ви можете використовувати власні скрайб-зображення, а також готові, які я вам надам.

Робота кожного туриста буде оцінена, відповідно до результатів подорожі!

Для пошуку інформації у нагоді вам стануть ваші путівники: підручники та атласи.

ІІ. Узагальнення, поглиблення й систематизація знань і вмінь (20 хв.).

Методи: частково-пошуковий, дослідницький. 

Методичний прийом: скрайбінг.

1. Творче застосування знань і вмінь учнів у нових умовах з метою здобуття нових знань (творчі вправи)

Отже вирушаємо у путь. Подорожувати ми будемо 3 групами:

1 група вирушає в подорож до Японії;

2 – до Китаю;

3 – до Австралії.

Отримайте будь-ласка квитки та матеріали необхідні для вашого дослідження.

При створенні візитної карти будьте уважні! Адже по прильоту в Україну вам потрібно буде презентувати та пояснити результати своїх досліджень. 

Пам’ятайте в ідеалі, дивлячись на скрайб-візуалізацію, слухач повинен відтворити в пам'яті почуту розповідь хоча б у загальних рисах.

ІII. Оцінювання навчально-пізнавальної діяльності й навчальних досягнень учнів (10 хв.)

Звіт учнів про результати виконаної роботи.

Вітаю вас з завершенням подорожі, настав час продемонструвати результати ваших досліджень.

Отже 1 група туристів презентую свою візитну картку, 2 – група, 3 – група  (аналіз виконаних учнями завдань).

ІV. Коментоване пояснення домашнього завдання (5 хв.).

Повторити параграфи 17-28

Я вам пропоную виконання творчого завдання, за результатами сьогоднішньої подорожі.

Завдання виконати потрібно за допомого методичного прийому кроссенс.

Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кросенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».

Створити кроссенс за темами (додаток Б, В, Г): 1 група – Австралія, 2 – Японія, 3 – Китай.

V. Підбиття підсумків уроку (2 хв).

Інтерактивна вправа мікрофон

Співвідносимо реальні результати з очікуваними, тобто повертаємося до навчальних цілей, роблячи акцент на досягнутих результатах («Сьогодні на уроці я навчився...»).


Додаток А

Візитна картка країни

1. Географічне положення (ГП):

а) вигідне чи ні?, розміри території, столиця;

б) державний устрій (унітарна чи федеративна, республіка чи монархія);

в) вихід до моря (моря океани, що омивають), держави-сусіди (сухопутні кордони, кількість сусідів).

2. Природно-ресурсний потенціал (ПРП):

а) мінеральні ресурси (корисні копалини);

б) великі річки, тип клімату;

в) грунти (родючі?), лісистість.

3. Населення:

а) кількість населення, його природний приріст (ПП);

б) розміщення населення, густота, урбанізація (питома вага міського населення у %);

в) статево-віковий (хто переважає Ж чи Ч?), релігійний склад (домінуюча релігія) населення;

д) зайнятість населення країни (сільське господарство - ...%, промисловість - …%, сфера послуг…%?).

4. Господарство (економіка):

а) заг. хара-ка: розміри і структура ВВП (схема, діаграма); в які світові організації входить країна;

б) промисловість (2 сектор): провідні галузі; найбільші промислові центри;

в) сільське (1 сектор) господарство (спеціалізація с/г): структура галузі: співвідношення рослинництва і тваринництва; лідируючі галузі сільського господарства.

г) третинний сектор (найрозвинутіші види послуг)

д) транспорт: яким видам транспорту належить головна роль (+порти).

є) зовнішньоекономічна діяльність країни (експорт, імпорт, міжнародні зв’язки з Україною).

 

 


Додаток Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
28 березня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку