ДАТА:
КЛАС: 10
ТЕМА: Узагальнюючий контроль із тем: «Загальна характеристика Азії»,
«Країни Азії», «Австралія», «Мікронезія, Меланезія, Полінезія».
Мета: систематизувати, узагальнити та оцінити знання учнів; встановлювати причино-наслідкових зв’язки, вдосконалювати вміння в процесі роботи користуватися різними джерелами географічної інформації, розвивати інтерес до пізнання життя країн Азії, відновити в пам’яті учнів опрацьоване (повторити і закріпити вивчене), залучаючи широкий матеріал, сприяти розвиткові креативності, системного та логічного мислення: порівняння.
Учні мають навчитися: аналізувати інформацію (ЕГП, ПРП, демографічні показники, секторальну модель економіки) за картами атласу та підручником, пояснювати опрацьований матеріал усно та за допомогою скетчів.
Обладнання: атласи, підручники, ватмани, картки з завданнями, маркери, скетч-картки.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизування знань (розвитку компетентностей).
Форма уроку: Урок-подорож до розділу (віртуальна подорож).
Форма організації навчання: робота в малих групах.
Компетентності: спілкування державною мовою, уміння вчитись протягом життя, соціальні і громадські, картографічна(просторова), обізнаність та самовираження у сфері культури.
Література: Географія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед.
Освіти / Г. Д. Довгань, О. Г. Стадник. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018. — 240 с., іл.
Перебіг уроку
І. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів (8 хв).
1. Перевірка готовності класу до уроку
Доброго дня шановні учні, сідайте будь-ласка!
2. Повідомлення теми, завдань уроку
Наш урок присвячено узагальненню знань з тем: «Країни Азії», «Австралія та океанія».
Сьогодні на уроці ми здійсниму віртуальну подорож до країн Азії та Австралії, а результатом ваших досліджень стане створення візитних карток країн.
Гра „Асоціативна павутинка” (кожному учневі потрібно назвати по одному слову, з яким у нього асоціюється поняття Азія, Австралія. Починає, або закінчує гру вчитель).
3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Дана подорож детальніше ознайомить вас з різними демографічними, геологічними, економічними, культурними особливостями країн.
Можливо ця віртуальна подорож когось зацікавить, ви особисто забажаєте відвідати країну в реальному часі, а хтось здійснивши дослідження визначиться з вибором своєї майбутньої професії.
4. Ознайомлення учнів з формами проведення уроку й критеріями оцінювання їхньої навчально-пізнавальної діяльності
Методичні прийоми: інструктаж, пояснення.
Отже, наш урок пройде у вигляді віртуальної подорожі.
Подорож ваша не звичайна, а з чітко окресленою метою, вам потрібно дослідити окремі країни за планом (додаток А), та скласти візитну картку країни. А результати досліджень оформити у скетч-карти за допомогою скрайбінг методу.
Нагадую для створення яскравої скетч-карти залучаються різноманітні типи зображень – малюнки, піктограми, символи, окремі ключові слова (написи, гасла), схеми, діаграми тощо. Ви можете використовувати власні скрайб-зображення, а також готові, які я вам надам.
Робота кожного туриста буде оцінена, відповідно до результатів подорожі!
Для пошуку інформації у нагоді вам стануть ваші путівники: підручники та атласи.
ІІ. Узагальнення, поглиблення й систематизація знань і вмінь (20 хв.).
Методи: частково-пошуковий, дослідницький.
Методичний прийом: скрайбінг.
1. Творче застосування знань і вмінь учнів у нових умовах з метою здобуття нових знань (творчі вправи)
Отже вирушаємо у путь. Подорожувати ми будемо 3 групами:
1 група вирушає в подорож до Японії;
2 – до Китаю;
3 – до Австралії.
Отримайте будь-ласка квитки та матеріали необхідні для вашого дослідження.
При створенні візитної карти будьте уважні! Адже по прильоту в Україну вам потрібно буде презентувати та пояснити результати своїх досліджень.
Пам’ятайте в ідеалі, дивлячись на скрайб-візуалізацію, слухач повинен відтворити в пам'яті почуту розповідь хоча б у загальних рисах.
ІII. Оцінювання навчально-пізнавальної діяльності й навчальних досягнень учнів (10 хв.)
Звіт учнів про результати виконаної роботи.
Вітаю вас з завершенням подорожі, настав час продемонструвати результати ваших досліджень.
Отже 1 група туристів презентую свою візитну картку, 2 – група, 3 – група (аналіз виконаних учнями завдань).
ІV. Коментоване пояснення домашнього завдання (5 хв.).
Повторити параграфи 17-28
Я вам пропоную виконання творчого завдання, за результатами сьогоднішньої подорожі.
Завдання виконати потрібно за допомого методичного прийому кроссенс.
Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл, тож кросенс – перехрестя значень, понять) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд».
Створити кроссенс за темами (додаток Б, В, Г): 1 група – Австралія, 2 – Японія, 3 – Китай.
V. Підбиття підсумків уроку (2 хв).
Інтерактивна вправа мікрофон
Співвідносимо реальні результати з очікуваними, тобто повертаємося до навчальних цілей, роблячи акцент на досягнутих результатах («Сьогодні на уроці я навчився...»).
Додаток А
Візитна картка країни
1. Географічне положення (ГП):
а) вигідне чи ні?, розміри території, столиця;
б) державний устрій (унітарна чи федеративна, республіка чи монархія);
в) вихід до моря (моря океани, що омивають), держави-сусіди (сухопутні кордони, кількість сусідів).
2. Природно-ресурсний потенціал (ПРП):
а) мінеральні ресурси (корисні копалини);
б) великі річки, тип клімату;
в) грунти (родючі?), лісистість.
3. Населення:
а) кількість населення, його природний приріст (ПП);
б) розміщення населення, густота, урбанізація (питома вага міського населення у %);
в) статево-віковий (хто переважає Ж чи Ч?), релігійний склад (домінуюча релігія) населення;
д) зайнятість населення країни (сільське господарство - ...%, промисловість - …%, сфера послуг…%?).
4. Господарство (економіка):
а) заг. хара-ка: розміри і структура ВВП (схема, діаграма); в які світові організації входить країна;
б) промисловість (2 сектор): провідні галузі; найбільші промислові центри;
в) сільське (1 сектор) господарство (спеціалізація с/г): структура галузі: співвідношення рослинництва і тваринництва; лідируючі галузі сільського господарства.
г) третинний сектор (найрозвинутіші види послуг)
д) транспорт: яким видам транспорту належить головна роль (+порти).
є) зовнішньоекономічна діяльність країни (експорт, імпорт, міжнародні зв’язки з Україною).
Додаток Б
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток В
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток Г
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1