Конспект уроку "Використання обчислень в електронних таблицях".

Про матеріал
Продовження вивчення теми "Електронні таблиці" в 7 - му класі. Конспект уроку "Використання обчислень в електронних таблицях" з використанням елементів технології критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема уроку: Використання обчислень у електронних таблицях.

 Мета уроку:

  1.     Продовжувати вивчати правила роботи в середовищі табличного процесора; основні операції над даними, що містяться в електронних таблицях; правила опрацювання інформації, що зберігається  електронних таблицях; вводити числову інформацію, виконувати над нею обчислення за допомогою формул, використовувати  посилання на клітинки у формулах.
  2.     Розвивати вміння логічно мислити та ставити запитання шляхом впровадження елементів технології критичного мислення; вдосконалювати практичні вміння з використання програми.
  3.     Виховувати ініціативність.

Тип уроку: комбінований урок.

Основні терміни та поняття: діапазон, формула електронної таблиці, посилання на комірку.

Обладнання: Мультимедійне, табличний процесор Ms Excel, практичне завдання до уроку.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент:  Вітання з учнями перевірка наявності зошитів щоденників, підручників.

ІІ. Актуалізація опорних знань і перевірка домашнього завдання.

(бліц опитування)

1.У яких форматах можна подати числові дані?

2. За допомогою якої групи на вкладці Основне встановлюється формат числових даних?

3. За допомогою якої групи на вкладці Основне здійснюється форматування текстових даних?

4. Яку можливість зміни значень даних у комірці дозволяє група Вирівнювання вкладки Основне?

5. Як можна змінити спосіб розташування тексту у комірці?

6. За допомогою якого інструменту можна здійснити об’єднання комірок, та розміщення в них даних по центру?

7. Які властивості має електронна таблиця, як об’єкт?

8. Назвати послідовність команд, яка встановлює значення властивостей електронної таблиці?

9. Що таке стилі  комірок і як вибрати один із стилів списку?

10. Як здійснити очищення всіх форматів?

ІІІ. Пояснення нового матеріалу, визначення теми уроку. 

Ключові слова: (робота з інформаційним вісником) формула, посилання на комірку, імена комірок,копіювання та переміщення  формул.

 

Учні працюють з таблицею(ЗХД), заповнюють організатор «Хочу дізнатися» термінами і поняттями, яких вони ще не вчили ,а навіть і не чули про них.

 

Формула - це вираз який задає операції над даними в комірках та порядок їх виконання.

Введення формул здійснюється:

  1. Безпосередньо в комірку з клавіатури;
  2. З використанням миші для визначення комірок, що входять у формулу.

Правила введення формул:

  1. Формула починається зі знака «=»;
  2. У формулі не повинне бути пробілів, крім текстових;
  3. Якщо у формулах використовуються тексти, то вони беруться в лапки;
  4. Формула може містити: оператори, посилання на комірки, значення, функції й імена.

Приклад:  

                 =(D4+F7)/(E3 – 0,15*E4)

 

 Сума      Ділення      Множення та віднімання

         

Пріоритет дій збігається з математичним, за винятком:

Знаходження протилежного числа – має вищий пріоритет ніж операція піднесення до степеня.

Виконання формули:

Для виконання формули натисніть клавішу Enter або «галочку» біля рядка формули.

Для виконання однотипних обчислень у сусідніх комірках краще використати Автозаповнювач.

Для редагування формули виділіть потрібну комірку і відредагуйте формулу в рядку формул.

При зміні даних, які використовуються у формулах, результати змінюються автоматично.

Помилки у формулах:

#####-- результат не помістився в комірці

#ДЕЛ/0!- спроба ділення на нуль

#Н/Д-- посилання на порожню комірку

#ИМЯ?-- невідоме ім'я

#ПУСТО!-- задано перетинання 2 непересічних областей

#ЧИСЛО!-- некоректні дані

#ССЫЛКА!-- формула неправильно посилається на комірку

#ЗНАЧ!-- неприпустимий тип аргументу.

Якщо у формулах використовуються посилання на комірки. То під час змінення даних у цих комірках відбувається автоматичне переобчислення значень за всіма формулами, які містять такі посилання. Але щоб уникнути помилок під час уведення у формулу посилань на комірку, потрібно комірки вибирати вказівником.

Типи посилань та їх використання. Формула може містити посилання, тобто адреси комірок, уміст яких використовується в обчисленнях. Це означає, що результат обчислення формули залежить від числа, що знаходиться в іншій комірці.

Посилання можна задавати різними способами:

 По-перше, адресу комірки можна ввести вручну;

 по-друге — можна клацнути мишею на відповідній комірці чи вибрати діапазон комірок.

 Для редагування формули слід двічі клацнути мишею на відповідній комірці. При цьому комірки (діапазони), від яких залежить значення формули, виділяються на робочому аркуші рамками різного кольору, а посилання відображаються в комірці і в рядку формул тим самим кольором. Це полегшує редагування і перевірку формул. Отже, крім чисел, у формулах можна використовувати посилання — адреси інших комірок.

Наприклад, =А4/А5+10 чи =В8+Е9.

У формулах електронної таблиці використовуються два типи адреси: 1.Абсолютна адреса — не змінюється під час копіювання формул, наприклад, $F$1, знак $ фіксує букву стовпця і цифру рядка.

 2.Відносна адреса — адреса, яка під час копіювання формул коригується (змінюється автоматично).

 В основному посилання на комірки є відносними — під час копіювання формули адреси в посиланнях автоматично змінюються відповідно до відносного розташування вихідної комірки і створюваної копії. Проте трапляються випадки, коли адреси деяких комірок не треба змінювати під час копіювання формул. Тоді використовуються абсолютні посилання.

Під час копіювання формул відбувається їх модифікація за таким правилом: номери стовпців( рядків) в адресах комірок змінюються на різницю номерів кінцевого і початкового стовпців(рядків).

Для автоматизації обчислень у роботі з електронними таблицями використовують автозаповнення формулами. Ця операція виконується так: у правому нижньому куті рамки активної комірки є чорний квадратик (маркер автозаповнення). У разі наведення на нього вказівник миші набуває форми чорного хрестика. Перетягування маркера заповнення розглядається як операція «розмноження» вмісту комірки в горизонтальному чи вертикальному напрямку. Під час автозаповнення формул до уваги береться характер посилань у формулах.

Швидкий спосіб обчислення суми в стовпцях і рядках Кнопка Автосума, яка розташована на панелі інструментів Стандартна, використовується для швидкого обчислення сум даних.

 Засіб Автосума можна використовувати в таких випадках:

  • для додавання значень одного стовпця чи рядка;
  • для додавання значень декількох стовпців і рядків;
  • для додавання значень декількох стовпців, декількох рядків і обчислення загальної суми..

 

ІІІ. Закріплення  вивченого матеріалу на уроці. Виконання практичного завдання. Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.

 

Практичне завдання

 

1. Підготувати комп’ютер до роботи. Завантажити Excel.

2.Створити таблицю за зразком.

 

 

      А                      В                       С                        D                 E                    F          

1

Призвіще

Дні

Тариф

Нараховано

Податок

До видачі

2

Вовтузенко

22

7,80

 

 

 

3

Головатий

23

7,80

 

 

 

4

Кирдяга

22

6,90

 

 

 

5

Печериця

21

7,50

 

 

 

6

Науменко

24

6,90

 

 

 

3. Оплата нараховується за відроблені  робочі дні відповідно до тарифної ставки(оплата одного робочого дня). Із заробітної плати вираховується прибутковий податок у розмірі 10 %.

В таблиці у рядку 2 використовуються формули:

  • У комірці D2               =B2*C2;
  • У комірці E2                =D2*10%;
  • У комірці F2                =D2 – E2.

 

4. Доповнити таблицю призвіщами власним та учителя заповнити для них стовпчики В і С, підрахувати значення комірок у стовпчиках D, E, F.

5. Змінити у стовпчиках В кількість днів, в С -  тариф, спостерігаючи зміни в стопчиках D, T, F.

6. Завершити роботу за комп’ютером, зберегти таблицю в папці зі своєю назвою. 

IV. Валеологічні вимоги до уроку (зняття зорової втоми).

V. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.

(Використання прийому прес)

  • Мені сподобалося…
  • Я зрозумів що…
  • Цікаво, а якщо…
  • Я дізнався…
  • А я знав що при цьому…

5. Домашнє завдання: вивчити відповідний параграф з підручника, завершити заповнення графічного організатора « Дізнався».

Випереджальне завдання: Скласти таблицю для обрахунків з назвою «Вартість підручників для 7 –го класу».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
2591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку