Конспект уроку з англійської мови для учнів 4 класу на тему "Пори року. Погода"

Про матеріал

Очікувані результати: учні активізують вивчену лексику за темою "Пори року. Погода.";вдосконалять навички аудіювання, письма; розвивають комунікативні навички; вміють працювати з картою; виховують любов до природи

Перегляд файлу

Тема:  Seasons and weather            4th form

Мета: активізувати лексичні навички з  теми «Погода та пори року»;  розвивати навички  аудіювання, говоріння;  навчити вести діалог у мовленнєвій ситуації “Talking about the weather”; розвивати культуру спілкування;  розвивати навички роботи з картою; виховувати любов до природи,  пізнавальний інтерес до навколишнього світу

Обладнання: малюнки, комп`ютер, картки, презентація

Хід уроку:

І. Oрганізаційний момент:

I) Introducton

T: Good morning, dear children! Glad to meet you. How are you today?

P: I’am very well. Thank you.

T: You are in a good mood and the weather is nice today.

2) Warming- up

T:  Look on the screen and say:

      What season is it?

      What are spring months?

      Do you like spring?   

      What season comes after spring? 

      What are summer months?

      Do you like summer? 

      What season comes after summer?

      Name autumn months.

      What season is it?

T: Every season has its weather. Listen to me and read after me:

       WEATHER

Whether the weather be fine

Or whether the weather be not;

Whether the weather be cold

Or whether the weather be hot;

         Will whether the weather,

Whether we like it or not!

 T: Find the words which are connected with our topic

ІІ Основна частина уроку

  1. Повідомлення теми  та мети уроку

 T: The topic of our lesson is “Seasons and weather”. Today we are going to speak about   weather, seasons, people’s activities and your favorite season.

  1. T: Look at the board and find the weather words

http://school.xvatit.com/images/5/50/55.angl.t99-vprava2.jpg

3. Put one extra word away and guess the season:

 Rain, foggy, yellow leaves, snow, cloudy;

 Warm, green leaves, May, New Year;

 Snow, frosty, flowers, cold, hockey;

Sunny, July, snowman, hot, flowers.

4. Listening

T: Now we`ll watch the film “What is the weather like today?” We have  three  groups.

1st group: Put the sentences in correct order:

It`s cold. It`s snowing. It`s sunny. It`s rainy. It`s windy.

2nd group : Write the sentences. Answer the question” What is the weather like today?

3d group: Give   the Ukrainian equivalents.

1 Cold               а) сонячний

2  rainy             в) холодний

3 sunny             с) сніжний

 4 snowing        d) вітряний

 5 windy               e) дощовий

 5) Speaking

T: What’s the weather like in our planet today? Look at the key and the map.

    Ask each other about the weather in different   countries of the world.

A: What’s the weather like in…………….today?

B: It’s ………………….and……………..

     The temperature is …………………..degrees above zero.

6)  Role game “Weather forecast”

    T: So, you’ve learnt what the weather is like in our planet today. Do you know what is  the weather like in our country today? Let’s listen to the weather forecast.

P: Hello, my name is…….. I want to tell you about the weather in Ukraine.

     In Lviv it’s……………..

     The temperature is …………….degrees above zero.

7) Complete the sentences:

1. My favorite season is………….

2. (Winter, spring, summer, autumn) months are……………

3. It is (rainy, snowy, foggy….) in

4. It is (cold, cool, warm, hot) in……

5. The days are ( long, short)the nights……..

6. I can in…………in…

7. I play ………….in…

8) Make up sentences answering the question:

What can we do in…? We canin

III. Заключна частина уроку

 Homework: Write a composition ” My favorite season”

Summing – up:  What season is the best? What weather is the best?

Read and translate the English proverb “Everything is good in its season”.

Знайдіть український еквівалент  (Всьому свій час)

Мотивація та виставлення оцінок: Thank you for your work.  So, your marks for today’s lesson are…. Our lesson is over. Goodbye!

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку