28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект уроку з фінансової грамотності для 5 класу на тему "Потреби та їх види"

Про матеріал

Матеріали даного уроку можуть використовуватися на усіх етапах вивчення теми про потреби та їх види як на уроках фінансової грамотності та економіки також можуть бути інтегровані з предметами природничо - математичного циклу.

Перегляд файлу

Тема: Економічні потреби та їх види

Урок фінансової грамотності у 5 класі

 

Мета: сприяти розширенню  знань учнів про потреби, умінню охарактеризувати «економічні потреби, розрізняти першочергові та другорядні потреби; створювати ситуації для розвитку навичок критичного мислення стосовно отриманої інформації та визначати можливості для задоволення різних видів потреб; сприяти усвідомленню понять «хочу» і «можу» та відповідність задоволення потреб можливостям родини

Обладнання: геометричні фігури(картон),пісочний годинник (2-3 хв),  мультимедійний проектор або дошка.

Методи і техніки: мозковий штурм, гра, робота в групах

Хід уроку

Дайте людині все, що вона бажає,

і тієї самої миті вона відчує,

що все це не є все. (Е. Кант)

  1. Організаційний момент

Привітання та обговорення вислову Емануїла Канта

  1. Мотивація навчальної діяльності

Спробуйте замінити одним словом вислів «бажання, щось мати»

Що таке потреби?

  1. Оголошення теми і мети уроку
  2. Робота над новим матеріалом
  1. Інтерактивна гра «Потреби» (це завдання можна інтегрувати з будь-яким навчальним предметом, ми використовуємо тему «Корисні копалини»). Для гри потрібні фігурки 3 кольорів (можна вирізати з картону)

Клас ділиться на 3 команди (відповідно до ряду). Вчитель оголошує, що учні першого  ряду мають потребу добути кам’яне вугілля (чорний чотирикутник), другого ряду – газ (голубий чотирикутник), третього ряду – кам’яне вугілля (коричневий чотирикутник)

Гра проводиться у 3 етапи, тривалість кожного етапу 2-3 хв. Вчитель розкидає по класу геометричні фігурки і оголошує про початок І етапу гри, по закінченні відведеного часу вчитель говорить слово «стоп». Учасники гри починають рахувати кількість зібраних ресурсів. Результати кожного етапу гри записуються на дошці. Гра триває ІІІ етапи,  підраховуються результати. (доцільно брати різну кількість ресурсів відповідно до того скільки їх є у природі). По закінченні гри вчитель ставить запитання:

  • На якому етапі гри було найлегше знаходити відповідний ресурс? Чому?
  • Що ви відчували, коли ресурсу було мало, або важко було його знайти?

Разом з дітьми приходимо до висновку про те, що усі учасники гри мали потребу отримати відповідний ресурс. Коли ресурсу ставало менше або і зовсім не було з’являється відчуття незадоволення. Задоволення потреби залежить від можливостей (в даному випадку наявності тих чи інших ресурсів. Звертаємо увагу на те, що газу насправді було менше, а кам’яного вугілля найбільше, а тому дякуємо всім за участь, а не вітаємо переможця)

  1. Відповіді на запитання:
  • Чи завжди родини може придбати все, що їй потрібно?
  • Чому батьки вам іноді відмовляють придбати те, що ви просите?
  1. Закріплення вивченого
  1. Перегляд мультфільму «Азбука тітоньки сови» 7 серія https://innagyndich.blogspot.com/ конспекти
  2. Робота в групах

Діти отримують картки із зображенням піраміди потреб за Маслоу

Картинки по запросу піраміда потреб за маслоу

 

 Піраміда потреб Абрагама Маслоу — ієрархічна система потреб людини, складена американським психологом Абрагамом Маслоу

 

Використовуючи дану піраміду запишіть, які потреби задовольняли:

  • Вінні – пух, який так небайдуже ставився до меду;
  • Чебурашка, який ховався у будці, кіт Леопольд, який усім все вибачав;
  • Ослик І-А, який хотів мати друзів;

Пригадайте інші мультики і наведіть приклади потреб

  1. Робота в зошитах

Записати текст,  вставивши пропущені слова

Потреба - це відчуття ________  чогось, що потрібне для підтримання життєдіяльності й розвитку організму, людської особистості, суспільства.

Тільки в далекому минулому люди задовольняли свої потреби ________ благами природи. Нині абсолютну більшість товарів і послуг люди виробляють. Такі блага називають ________ благами.

Слова для довідок: економічними, нестачі, даровими.

  1. Підсумок уроку

Закінчіть речення

На цьому уроці я дізнався, що…

  1. Домашнє завдання на випередження

Порахуйте з батьками скільки ваша сім’я витрачає на задоволення ваших індивідуальних потреб.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку