Конспект уроку узагальнення і систематизації знань розділу "Взаємодія тіл" І частина для 7 класу. У розробці використовуються різні форми і методи перевірки теоритичних і практичних знань.
Тема: Сили в природі. Подорож Країною Сил.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про види сил в природі; розвивати інтерес учнів до вивчення фізики шляхом активізації їхньої пізнавальної діяльності; розвивати увагу; формувати навички колективної праці.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Форма уроку: урок – подорож.
Обладнання: роздатковий матеріал, набір приладів для фронтального експерименту, мультимедійна дошка, проектор, чорний ящик з приладами.
Тим, хто вчить фізику,
Тим, хто любить фізику,
Тим, хто знає фізику,
Тим, хто ще не знає,
Що любить фізику,
Даний урок присвячується
ХІД УРОКУ
Ми граючи, перевіряємо,
що вміємо і що знаємо!”.
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Слово вчителя
Вітаю вас усіх на нашому уроці. Кожен урок для вас - це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Цей урок я хочу розпочати з легенди, що трапилася дуже давно в древній Греції:
Мудрець дав вичерпну відповідь.
Сьогодні ми спробуємо визначити коло ваших знань і хоч трішечки розширити його, щоб у вашій голові народжувалися нові запитання і з’явилось бажання знаходити відповіді на них.
На уроці ви матимете можливість зібрати ще декілька краплинок знань та удосконалити свої вміння, а також хочеться, щоб кожен з вас знайшов відповідь напитання, яке вас цікавить на сьогоднішньому уроці.
Тож прагнення до знань повинне бути сьогодні нашим маячком протягом усього уроку. Тож сьогоднішній урок ми проведемо у формі уроку-подорожі і будемо мандрувати великою країною СИЛ.
Ось маршрут, по якому ми з вами будемо мандрувати:
Станція «Кросвордист»
Станція «Теоретик»
Станція «Ерудит»
Станція «УНТ»
Станція «Дослідник»
Станція «МіФ»
Оскільки дистанція велика, у нас буде багато зупинок на кожній з яких ви будете отримувати бали. (додаток В) То ж побажаю вам щасливої дороги і досягнення мети. Ви готові.? Отож старт!.
І. Розпочинаємо нашу подорож. Перша зупинка – це станція «Кросвордист» (Робота в группах) Вчитель роздає завдання кросвордів і на виконання дається 5хв.(додаток А)
ІІ. Наступна станція «Теоретик».
Учням пропонується повторити навчальний теоретичний матеріал у ігровій формі. Гра «Чи знаєш ти формули і фізичні величини?» (5хв.)
Заповнити таблицю величинами, їх позначеннями та формулою для визначення даної величини (додаток Б). Таблиця має вигляд.
Назва фізичної величини |
Позначення фізичної величини |
Формула для визначення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ну що ж впоралися з завданням на відмінно. То ж можна подорожувати далі.
ІІІ. Наступною зупинкою «Ерудит». (5-7хв.)
Учням потрібно дати відповіді на запитання.
ІV. Наступною зупинкою подорожі є станція «УНТ» (5-7хв.)
Література, а зокрема усна народна творчість, на уроках фізики має не аби яку роль. Тож наступним кроком наших випробувань буде «Усна народна творчість». Ваше завдання якомога швидше дати відповідь, про яку силу йде мова. Кожен вислів зараховуємо в 1 бал.
V. Наступною зупинкою є станція «Дослідник». ( 7 хв.)
Фронтальний експеримент: Дослідити залежність сили тертя від тертьової поверхні.
Прилади і матеріали: дерев’яний брусок, динамометр, лист паперу, дерев’яна дошка, лист наждачного паперу, лист ковроліну
Взаємодіючі поверхні |
Вага тіла, Н |
Сила тертя, Н |
Коефіцієнт тертя |
Дерево по дереву |
|
|
|
Дерево по паперу |
|
|
|
Дерево по наждачному паперу |
|
|
|
Дерево по ковроліну |
|
|
|
Який висновок ми можемо зробити з експерименту?
VI. Остання наша зупинка станція «МіФ». (12 хв.)
На уроках фізики ми часто використовуємо математичні символи та дії.
То ж не дивно, що математику вважають мовою фізики. Станція «МіФ» - це станція «Математики і фізики».
Кожній команді роздаємо конверт з двома вже розв’язаними задачами. Але ці задачі записав та розв’язав учень з помилками. Ваше завдання знайти помилки та виправити їх.
3. ПІДСУМОК УРОКУ
Ми успішно завершили нашу подорож. Тож підрахуємо отримані бали за подорож.
А тепер давайте перевіримо чи досягли ви очікуваних результатів від сьогоднішньої подорожі виконавши деякі вправи:
А я говорю вам: «Дякую за плідну співпрацю».
4. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ ТА ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :
Повторити параграф 14-21. Підготуватися до контрольної роботи.
ДОДАТОК А
Команда №1
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
Команда №2
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Якщо ви все зробили правильно, то у виділених клітинках ви прочитаєте назву того, до чого може бути прикладена вага тіла.
Команда №3
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
Якщо ви все зробили правильно, то у виділених клітинках ви прочитаєте назву приладу для вимірювання сили рук (рис.9)
Команда №4
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Якщо ви все зробили правильно, то у виділених клітинках ви прочитаєте назву пристрою, що дозволяє значно зменшити силу тертя.
ДОДАТОК Б
Величини: Сила тертя
Сила тяжіння
Вага тіла
Сила пружності
Довжина
Густина
Сила реакції опори
Позначення: Fтер
Fтяж
N
P
m
ρ
Fпр
Формули для визначення: mg
kx
μN
mg
a·b·c
mg
mρ
ДОДАТОК В
Команда № ____
Склад команди: ____________________________________________________________________________________________________________________________________
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|