Урок фізики в 7 класі "Узагальнення матеріалу при підготовці до контрольної роботи з теми "Механічна робота та енергія" "

Про матеріал

В даній розробці підготовлено матеріал для перевірки знань учнів у формі тестів , наведено приклади розв'язування розрахункових задач,а також задач , які використовуюються для розвязування в групах . Експериментальні завдання. дають можливість формувати практичні навички учнів .

Перегляд файлу

Урок фізики

8 клас

Тема уроку  «Узагальнення та систематизація знань учнів . Підготовка до контрольної роботи».

Мета уроку Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми . Розвивати вміння розв’язувати теоретичні , розрахункові та експериментальні задачі. Виховувати  акуратність та чіткість при записі умови та розв’язку задач та цілеспрямованість у досягненні результату.

В кінці уроку учні повинні

Знати :

  • Основні правила та визначення ;
  • Формули ;
  • Позначення фізичних величин та одиниці їх вимірювання.

Вміти :

  • Записувати умови та розв’язки задач;
  • Пояснювати фізичні процеси ;
  • Користуватися фізичними приладами  ;
  • Аналізувати розв’язки задач.

Мотивація навчальної діяльності:

Знання отримані при вивченні даної теми  пригодяться учням , як при написанні контрольної роботи , так і у повсякденному житті .

Тип уроку

Урок узагальнення і систематизації знань.

План уроку

І. Відповіді учнів на теоретичні запитання

  1. Які умови необхідні для виконання механічної роботи?
  2. Хто виконує більшу роботу за той же час : людина з лопатою чи трактор ?
  3. Що таке важіль ? Що таке плече важеля ?
  4. Сформулювати правило моментів .
  5. Сформулювати “ золоте правило механіки ”.
  6. Який з блоків дає виграш у силі ?
  7. Чому дверну ручку прикріплюють біля краю дверей , а не посередині?
  8. Які умови збільшення ККД механізму ?
  9. Чим відрізняються потенціальна і кінетична енергії ?
  10. Чи завжди виконується закон збереження повної механічної  енергії ?

ІІ. Розвязування тестових завдань

Механічна робота ( Виберіть одну правильну відповідь )

  • 1. У якому з випадків не виконується механічна робота ?

а) хлопчик з’їжджає з гори на санчатах ;

 б)штангіст піднімає штангу ; 

в) трактор оре землю  ;

г) учень розв’язує задачу.

  • 2. Формула за якою обчислюють механічну роботу має вигляд :

а) А=F·s  ;   б) F=N·s ; в)N=F·s ; г) s=F·N .

  • 3. Одиниці вимірювання роботи :

а) 1 Дж ;  б) 1 Вт  ; в) 1 м  ; г) 1 Н .

  • 4. Виберіть найбільшу одиницю :

А) 1 Дж  ; б) 1 кДЖ  ; в) 1 МДж ; г)1гДж.

  Потужність   ( можливі дві правильні відповіді )

  • 1. Швидкість виконання роботи називають :

 а) роботою ; б) потужністю ; в) силою ; г) ККД.

        2. Одиниці вимірювання потужності :

 а) 1Вт  ; б) 1 Н ;  в) 1 Дж;  г) 1 кінська сила.

   3. Найбільшу потужність розвиває :

  а) кінь ; б автомобіль ; в) трактор ; г) космічний корабель.

Прості механізми   (виберіть дві правильні відповіді )

  • 1.Прості механізми :

 а) дають виграш у силі ; б) дають виграш у роботі ; в) дають можливість змінити напрям дії сили ; г) не дають нічого .

        2. До простих механізмів належать :

 а) рухомий і нерухомий блок ;               б) динамометр ; в) похила площина ;           г) трос .

  3. Важіль це :

 а)криничний журавель ; б) важільні терези ; в) динамометр  ; г)клин.

 

 

Коефіцієнт корисної дії (Виберіть одну правильну відповідь )

  • 1. ККД це :

   а) відношення повної роботи до корисної;

б) відношення корисної роботи до повної;

   в) відношення роботи до потужності ;

   г) відношення сили до роботи .

   2. Коефіцієнт корисної дії завжди :

    а) більший 100% ; б) менший 100% ;          в) дорівнює 100% ; г) може бути будь–який.

Енергія . Потенціальна та кінетична енергія. ( Виберіть одну правильну відповідь )

  • 1. Енергія , яку ми вивчали в цій темі :

 а) механічна  ; б) електрична; в)магнітна ; г)теплова .

             2. Кінетичну енергію має :

   а) літак , що летить  ; б) яблуко , що висить на гілці ; в) стиснута пружина ; г)ліфт , що зупинився на 5 поверсі.

            3. Потенціальну енергію має :

   а) літак , що летить ; б) вода , що падає з греблі ; в) яблуко , що падає з яблуні ; г)ліфт , що зупинився на 5 поверсі.

Закон збереження і перетворення повної механічної енергії . ( Виберіть одну правильну відповідь )

  • 1. Яку енергію має птах , що летить :

   а) тільки потенціальну ; б) тільки кінетичну ; в) і кінетичну і потенціальну ; г) внутрішню.

   2. Якщо кінетична енергія збільшується , то повна механічна  енергія :

   а)зменшується ; б) збільшується ;    в) не змінюється ; г) рівна 0 .

ІІІ Розв’язування розрахункових  задач

Гра «Хто швидше »

Групи заповнюють таблицю переводу одиниць

Перша група                                                          Друга група

  • 1 кДж = ?                                                   1 мДж = ?
  • 1 МДж= ?                                                   1 гДж =?
  • 1 мВт= ?                                                    1 кВт =?
  • 1 МВт=?                                                    1 МДж =?

 

А) Зразок розв’язування задач

Задача

Скільки часу повинен працювати насос потужністю 50 кВт, щоб із шахти глибиною 200 м відкачати воду , об'єм якої 150 м²?

 

N=50 кВт=50000 Вт          N=A/t                 t= 1000·150·10·200/50000=

s=200м                               t=A/N                    = 6000 (c) ≈ 1,7 (год).

V=150м³                              A=Fs

ρ=1000кг/м³                    F=mg

                                          m=ρV

                                          t=Fs/N

     t - ?                               t= mgs /N

                                          t=  ρVgs/N                  

 

 

Б)Розв’язати задачі

Перша група

  • 1.Визначте роботу , виконану підйомним краном при рівномірному підйомі тіла масою 4 т на висоту 5 м .    ( А= 200 кДж)

Друга група

  • 2. Сила тяги трактора під час оранки дорівнює 10 кН, а його швидкість – 7 км/год. Яку роботу виконає трактор за 6 год?   ( А = 420 МДж )

Робота в парах

  • 1. Яку потужність розвиває штангіст , якщо штангу масою 125 кг він піднімає на висоту 150 см за 0,5 с ?       ( N = 2916,7 Вт )

Робота в парах

  • 2. Із греблі висотою 25 м за 10 хв падає 400 т води. Яка потужність розвивається при цьому ?      ( N =1,7 МВт )

 

 

 

 

 

В) Розв’язати експериментальні задачі

Перша група

  • За допомогою важеля визначити довжину короткого плеча, до якого прикладена сила 3 Н , якщо до більшого плеча прикладена сила 2 Н , а відстань до нього 12 см .

Друга група

  •      Визначити ККД похилої площини , нахил якої до горизонту становить 30°

Підсумок уроку

  1. Назвіть найцікавіші , на вашу думку , моменти уроку .
  2. Проаналізуйте , чи все із запланованого виконано на уроці.
  3. Чи вдалося вам систематизувати свої знання ?

Оцінювання знань учнів

Учні першої   групи аналізують і оцінюють знання учнів другої групи і навпаки. Також визначають учнів , які найкраще працювали на уроці .

Загальний підсумок уроку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Марчук Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чирук Микола Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Міщук Галина
    Дякую автору за розробку!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
4374
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку