В даній розробці підготовлено матеріал для перевірки знань учнів у формі тестів , наведено приклади розв'язування розрахункових задач,а також задач , які використовуюються для розвязування в групах . Експериментальні завдання. дають можливість формувати практичні навички учнів .
Урок фізики
8 клас
Тема уроку «Узагальнення та систематизація знань учнів . Підготовка до контрольної роботи».
Мета уроку Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми . Розвивати вміння розв’язувати теоретичні , розрахункові та експериментальні задачі. Виховувати акуратність та чіткість при записі умови та розв’язку задач та цілеспрямованість у досягненні результату.
В кінці уроку учні повинні
Знати :
Вміти :
Мотивація навчальної діяльності:
Знання отримані при вивченні даної теми пригодяться учням , як при написанні контрольної роботи , так і у повсякденному житті .
Тип уроку
Урок узагальнення і систематизації знань.
План уроку
І. Відповіді учнів на теоретичні запитання
ІІ. Розв’язування тестових завдань
Механічна робота ( Виберіть одну правильну відповідь )
а) хлопчик з’їжджає з гори на санчатах ;
б)штангіст піднімає штангу ;
в) трактор оре землю ;
г) учень розв’язує задачу.
а) А=F·s ; б) F=N·s ; в)N=F·s ; г) s=F·N .
а) 1 Дж ; б) 1 Вт ; в) 1 м ; г) 1 Н .
А) 1 Дж ; б) 1 кДЖ ; в) 1 МДж ; г)1гДж.
Потужність ( можливі дві правильні відповіді )
а) роботою ; б) потужністю ; в) силою ; г) ККД.
2. Одиниці вимірювання потужності :
а) 1Вт ; б) 1 Н ; в) 1 Дж; г) 1 кінська сила.
3. Найбільшу потужність розвиває :
а) кінь ; б автомобіль ; в) трактор ; г) космічний корабель.
Прості механізми (виберіть дві правильні відповіді )
а) дають виграш у силі ; б) дають виграш у роботі ; в) дають можливість змінити напрям дії сили ; г) не дають нічого .
2. До простих механізмів належать :
а) рухомий і нерухомий блок ; б) динамометр ; в) похила площина ; г) трос .
3. Важіль це :
а)криничний журавель ; б) важільні терези ; в) динамометр ; г)клин.
Коефіцієнт корисної дії (Виберіть одну правильну відповідь )
а) відношення повної роботи до корисної;
б) відношення корисної роботи до повної;
в) відношення роботи до потужності ;
г) відношення сили до роботи .
2. Коефіцієнт корисної дії завжди :
а) більший 100% ; б) менший 100% ; в) дорівнює 100% ; г) може бути будь–який.
Енергія . Потенціальна та кінетична енергія. ( Виберіть одну правильну відповідь )
а) механічна ; б) електрична; в)магнітна ; г)теплова .
2. Кінетичну енергію має :
а) літак , що летить ; б) яблуко , що висить на гілці ; в) стиснута пружина ; г)ліфт , що зупинився на 5 поверсі.
3. Потенціальну енергію має :
а) літак , що летить ; б) вода , що падає з греблі ; в) яблуко , що падає з яблуні ; г)ліфт , що зупинився на 5 поверсі.
Закон збереження і перетворення повної механічної енергії . ( Виберіть одну правильну відповідь )
а) тільки потенціальну ; б) тільки кінетичну ; в) і кінетичну і потенціальну ; г) внутрішню.
2. Якщо кінетична енергія збільшується , то повна механічна енергія :
а)зменшується ; б) збільшується ; в) не змінюється ; г) рівна 0 .
ІІІ Розв’язування розрахункових задач
Гра «Хто швидше »
Групи заповнюють таблицю переводу одиниць
Перша група Друга група
А) Зразок розв’язування задач
Задача
Скільки часу повинен працювати насос потужністю 50 кВт, щоб із шахти глибиною 200 м відкачати воду , об'єм якої 150 м²?
N=50 кВт=50000 Вт N=A/t t= 1000·150·10·200/50000=
s=200м t=A/N = 6000 (c) ≈ 1,7 (год).
V=150м³ A=Fs
ρ=1000кг/м³ F=mg
m=ρV
t=Fs/N
t - ? t= mgs /N
t= ρVgs/N
Б)Розв’язати задачі
Перша група
Друга група
Робота в парах
Робота в парах
В) Розв’язати експериментальні задачі
Перша група
Друга група
Підсумок уроку
Оцінювання знань учнів
Учні першої групи аналізують і оцінюють знання учнів другої групи і навпаки. Також визначають учнів , які найкраще працювали на уроці .
Загальний підсумок уроку