Конспект уроку з фізики "Тиск рідин і газів. Закон Паскаля"

Про матеріал

Конспект другого уроку розділу "Тиск твердих тіл, рідин і газів" ("Взаємодія тіл" ІІ частина) для 7 класу. Під час вивчення нового навчального матеріалу використовуються різні форми і методи навчання.

Перегляд файлу

Урок 2

 Тема уроку  «Тиск рідин і газів. Закон Паскаля»

Мета уроку:

  • розширити і поглибити знання учнів з теми "Тиск";
  • обґрунтовувати існування тиску в рідинах і газах на основі молекулярно-кінетичних уявленнях;
  • узагальнити знання основних положень теорії тиску в твердих тілах, рідинах і газах;
  • закріпити навички самостійності мислення учнів щодо застосуванню знань з певної теми в різних ситуаціях;
  • розвивати вміння робити висновки зі спостережень;
  • формувати інтерес до вивчення предмету фізика;
  • виховати вміння працювати самостійно і в групі.

Обладнання:  куля Паскаля, повітряні кулі, пакет з водою,  скляна трубка з фіксованим клапаном та посудина з гарячою водою.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ти перевір, на парті все

Те що потрібне над усе.

Тоді сьогодні разом ми

Рушаємо в непізнані  світи.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Із зазначених букв складіть слова, які найчастіше зустрічалися на попередньому уроці:

К,И,С,Т

Л,И,С,А

С,П,Ь,А,Л,К,А

  1. А зараз  давайте занесемо ще одні фізичні значення до «Книги рекордів 8 класу».   Заносимо до книги прізвища тих  учнів, які отримали найбільші та найменші  числові значення під час виконання домашнього завдання (учні визначали силу тиску, площу та тиск стоп на підлогу).
  2.  

 

Сила тиску,  F

Площа стопи, S

Тиск, р

Найбільше значення

 

 

 

Найменше значення

 

 

 

 

Вийшов бичок на дорогу,

Наступив мурахі він на ногу.

І вічливо сказав він йому:

«Можешь і ти наступити на мою»     Чи однаковий побачимо результат?

  1.  «Запитання-відповідь»

1. Що відбудеться, якщо кульки в кулькових ручках будуть робити меншого розміру? Чому?

 2. Чи може людині на кам'яному ліжку бути так само комфортно, як і на пуховій перині?

3.  Згадайте  казку" Принцеса на горошині", чому  вона відчувала дискомфорт, лежачи на перині, під  якими були  горошини?

4. Чому буря, яка літом валит живі дерева, часто не може звалити сухе дерево без листьев, яке стоїть поряд? Звичайно якщо воно не подгнило?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчити треба не пасивно,
а гуртом, і інтенсивно!
Я навчаю всіх у класі,

і знання у вас всіх класні!

Пропоную виконати та пояснити експериментальні завдання.

Бажаючі надувають повітряні кульки.

  •              Чому кулька збільшується в об’ємі?
  •              Чи можна надути квадратну чи трикутну кульку?
  •              Пригадайте властивості газів, як вони поводяться? А рідини?

 

 

IV. Виклад нового матеріалу

Молекули газів не перебувають у спокої, а хаотично (безладно) рухаються. При цьому вони, звичайно, стикаються зі стінками посудини. Цей дуже частий «барабанний дріб» ударів молекул газу і виявляє себе як постійна сила тиску на стінки посудини.

Повернемося до завдання з кулькою. Який висновок можна зробити?

Робимо підсумок : Тиск на стінки кульки в усіх напрямках однаковий.

А чи вдасться нам стиснути воду?  Проведемо наступний експеримент із  пакетом з водою.

05c-i1

 

Робимо підсумок:  Рідини нестискаються, порівняно з газами. Натискаючи на одну частину рідини, тиск передається всім іншим частинам.

Отже, тиск, який спричиняємо на рідину або газ, передається без зміни в кожну точку об’єму рідини чи газу. Це твердження називається законом Паскаля. (записуємо в зошити)

Давайте розрахуємо тиск, що спричиняє  напій «Живчик»  в пляшці?

 

Від яких величин залежить тиск рідини?

Давайте переконаємося в цьому провівши експеримент №3

 

V.Закріплення вивченого матеріалу

Запитання якісного рівня

  1. Ми надуваємо мильні бульбашки. Чому вони набувають форми кулі?
  2. Чому  вибух  динаміту  під водою згубний  для живих організмів в воді?
  3. 3. Чому у глубоководних риб, при        витягуванні їх на поверхню, пузир видно із рота?

     Розрахункові задачі  (дидактичні матеріали)

Задача 1:  Площа озера Ханка. - 400 км. Мінімальний тиск на дно – 10 кПа, а максимальний  – 30кПа. Визначити найменшу та найбільшу глибину озера.

Задача 2:  Вовк з мультфільму “Ну, постривай!”   занурився на глибину 5м в море. Який тиск спричиняє морська вода на вовка?

VI.Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— На уроці ми вивчили...

— Гідростатичний тиск рідини залежить від...

— Мені найбільше сподобалося...

— Мені сьогодні не сподобалося...

 

VII. Домашнє завдання

  1. Вивчити параграфи  §
  2. Визначити   який тиск спричиняє на вас вода, коли ви занурюєтесь в ванну під час купання.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
5152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку