Конспект уроку з інформатики для 10-го класу на тему: "Робота з електронною поштою з використанням веб-інтерфейсу."

Про матеріал

МЕТА УРОКУ:

Навчальна. Надання учням навичок створення, відправлення та одержання електронного повідомлення.

Розвиваюча. Розвивати практичні навички роботи з ПК, уміння працювати з електронною поштою, адресною книгою та програмами для роботи з поштою, пам'ять. Розвивати культуру спілкування в Інтернеті.

Виховна. Виховувати вольові риси характеру. Орієнтувати у виборі майбутньої професії.

Здоров'язберігаюча. Виховувати культуру здорового способу життя.

Перегляд файлу

        «___»___________20__р.

УРОК   №___   Робота з електронною поштою з використанням веб-інтерфейсу. Практична робота №8 «Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу»

МЕТА  УРОКУ:

Навчальна. Надання учням навичок створення, відправлення та одержання електронного повідомлення. 

Розвиваюча. Розвивати практичні навички роботи з ПК, уміння працювати з електронною поштою, адресною книгою та програмами для роботи з поштою, пам’ять. Розвивати культуру спілкування в Інтернеті.

Виховна. Виховувати вольові риси характеру. Орієнтувати у виборі майбутньої професії.

Здоровязберігаюча. Виховувати культуру здорового способу життя.

ТИП  УРОКУ: комбінований.

ХІД  УРОКУ.

І. Вступна частина.

1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.

2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

VІ. Інструктаж учнів з техніки безпеки.

VІІ. Закріплення вивченого. Практична робота №8 «Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу»

Хід роботи:

  1. Надішліть на адресу вчителя інформатики електронний лист з темою Народні свята:
  1. У текст листа включіть опис традицій, пов'язаних із вашим улюбленим святом. Відповідний матеріал знайдіть в Інтернеті та скопіюйте до тексту вашого листа.
  2. Знайдіть в Інтернеті та збережіть у вашій папці зображення, пов’язане з описаним святом. Прикріпіть знайдене зображення до вашого листа.
  3. Розробіть або змініть власний підпис так, щоб він містив привітання зі святом. Підпишіть ваш лист.
  1.  Створіть в адресній книзі групу Мій клас, уключіть до групи три контакти – вчителя інформатики та двох однокласників. Надішліть усім членам групи лист з темою Група, у тексті листа повідомте склад групи Мій клас.
  2.  Відкрийте лист, отриманий вами від учителя інформатики. Збережіть у вашій папці файл, прикріплений до листа. Створіть і надішліть відповідь на лист, включіть до тексту листа-відповіді одне речення з отриманого листа, додайте номер і дату проведення практичної роботи.
  3.  Перешліть на адресу вчителя один з отриманих вами листів.
  4.  Скласти звіт по роботі.

Електронна пошта (Electronic Mail, e-mail) – мережева служба; що дозволяє користувачам обмінюватися повідомленнями або документами без використання паперових носіїв. На сьогоднішній день це основний засіб спрощення в мережі Інтернет.

Електронна пошта переважно використовується для спілкування між приватними особами і організаціями. Сьогодні практично будь-який бізнес в деякій мірі прив'язаний до електронної пошти. Наприклад, прайс-листи на продукцію практично на 100% пересилаються саме за допомогою Інтернета. Частіше співробітники однієї і тієї ж організації використовують для спілкування електронну пошту, особливо коли вони розташовуються в різних офісах.

По-перше, це економія на витратних матеріалах, оскільки немає нужди роздруковувати прайс-листи, різні текстові і графічні файли. Таким чином, можна вести тривалу розробку одного проекту, обмінюватися зразками і тому подібне.

По-друге, це можливість здобуття безкоштовної преси в електронному вигляді і навіть замовлення різних файлів, наприклад, драйверів. Це дуже зручно, оскільки зв'язок з провайдером зазвичай виявляється на порядок швидкий і стійкий, чим з сервером, на якому знаходиться файл, що цікавить вас.

В порівнянні із звичайною поштою, електронна пошта має переваги, наприклад, швидкість.

Що потрібне для роботи з електронною поштою ?

Для роботи з електронною поштою потрібно мати, в першу чергу, електронну адресу, зареєстровану на ваше ім'я. Саме використовуючи цю адресу можна писати вам електронні листи. Як правило, реєстрація електронної адреси входить в послуги, що надаються провайдером, хоча ви можете створити електронний ящик і на таких незалежних поштових серверах, як Gmail.com. Для діставання доступу до електронних повідомлень необхідно знати ім'я користувача і безпосередньо пароль доступу, без якого неможливо навіть прочитати повідомлення. Ця ж адреса зазвичай вказується в кожному листі, щоб адресат міг вам відповісти.

Електронна адреса має наступний формат – NAME@SERVER, де NAME – це ім'я користувача, зазвичай воно відповідає імені, вказаному у вікні запиту пароля доступу до електронного ящика. Слово SERVER – це назва поштового сервера, на якому зареєстрована ваша електронна адреса (там знаходяться всі адресовані вам повідомлення). Знак <@> зазвичай називається "собакою" і служить для розділення імені користувача і назви поштового сервера.

Варто відзначити, що як назва поштового сервера може вказуватися як його IP-адрес, так і його доменне ім'я. Ім'я користувача ніяк не може повторюватися в межах одного поштового сервера. Для управління електронними повідомленнями потрібно встановити на комп'ютері спеціальну програму (поштовий клієнт), яка дозволить як писати нові, так і переглядати отримані, написані раніше або відправленні повідомлення. Серед найчастіше використовуваних програм можна відзначити Outlook Express і The Bat!. Перша з них встановлюється разом з операційною системою Windows, а друга є непоганим конкурентом, рядом розширених функцій, що володіє.

Здобуття і відправка електронних повідомлень здійснюється за допомогою сервера, на якому зареєстрована ваша електронна адреса, хоча ви можете використовувати, наприклад, для відправки повідомлень будь-який інший поштовий сервер, який, на ваш погляд, працює швидше, хоча тут є ряд нюансів. Наприклад, деякі з провайдерів дозволяють користуватися послугами свого поштового сервера лише тим користувачам, які користуються його послугами, тоді як останні запити будуть просто – напросто ігноруватися.

Здобуття електронної пошти

Для прийому електронні повідомлення досить знати три речі: електронну адресу, ім'я користувача і пароль доступу. Назва поштового сервера, як правило, відповідає другій частині назви електронної адреси.

При здобутті електронної пошти поштова програма зв'язується з РОР-сервером (від Post Office Protocol Server), в процесі чого звіряється пароль доступу до каталогу з повідомленнями. При копіюванні повідомлень на локальний комп'ютер користувача можна як видаляти їх оригінали в каталозі сервера, так і залишати їх на випадок повторного здобуття, наприклад, з іншого комп'ютера.

Відправка електронної пошти

Для відправки електронні повідомлення досить знати дві речі: електронна адреса адресата і назва поштового сервера, який дозволив би відправити ваше послання. Частіше всього досить скористатися сервером провайдера, який надає вам доступ в Інтернет. У такому разі в графі "SMTP-сервер" слід вказати ім'я сервера (його можна уточнити у провайдера) при первинному налаштуванні поштового клієнта.

Варто відзначити, що в тілі електронного повідомлення окрім самого тексту зазвичай міститься ряд службової інформації. Це дата написання і відправки, назва програми, за допомогою якої створено повідомлення, IP-адрес відправника і самого SMTP-сервера і так далі.

Якщо електронної адреси, по якій ви намагаєтеся відправити повідомлення, не існує, тоді SMTP-сервер за допомогою утиліти Mailer-Daemon відправить його назад за вашою електронною адресою, яка автоматично додається до тіла кожного повідомлення. При цьому утиліта вказує причину, по якій його передача виявилася неможливою, наприклад, розмір ящика адресата виявився перевищений або ж сервер, на якому повинен рас вважатися потрібний ящик, тимчасово недоступний. Тут можливі два вари анта. Або електронної адреси дійсно не існує, або почтовий сервер, на якому зареєстрована ця адреса, тимчасово недоступний. У другому випадку варто спробувати відіслати повідомлення повторно.

Безпечна робота з електронною поштою

Електронна пошта не лише дозволяє значно спростити ведення бізнесу, але і представляє велику небезпеку для нього. Річ у тому, що Інтернет інколи використовується для передачі конфіденційної інформації. Тим більше що ніхто не заважає одному із співробітників саме вашої організації посилати секретні дані про розробки новітнього рецепту самогону на електронну адресу вашого конкурента. Звідси правило номер один – для забезпечення безпеки потрібно "фільтрувати" не лише вхідну, але і вихідну пошту.

Дві інші проблеми пов'язані з електронною поштою – це спам і віруси. Про них ми поговоримо трохи пізніше. Для більшої безпеки ніколи не налаштовуйте програми читання електронної пошти на автоматичний перегляд файлів. Уважно стежте за типом приєднаних файлів. Не забувайте, що під розширення відведено цілі 255 символів (у Windows), тому можна не звертати уваги на розширення файлу: наприклад photo.jpg 200 пробелов ехе. З вигляду файл є зображенням, а насправді це файл, що запускається, і, швидше за все, він заражений вірусом.

VІ. Аналіз та підсумки уроку.

Підводяться підсумки та робиться аналіз вивченого матеріалу.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ст.186-193, п.3.1., ст. 193-207, п.3.2., звіт по роботі

docx
Додано
19 грудня 2017
Переглядів
4365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку