Тема: Уведення, редагування та форматування тексту. Конспект уроку інформатики для 5 класу за новою програмою. На допомогу вчителям інформатики у підготовці до уроку
Тема: Уведення, редагування та форматування тексту
Мета: Ознайомити учнів з правилами уведення і редагування тексту; сформувати вміння вводити і редагувати текст. Закріпити навички роботи з клавіатурою. Розвивати пізнавальну активність, увагу, практичні навички роботи з текстовим процесором. Виховувати інтерес до вивчення інформатики, іноземної мови й нових інформаційних технологій, потребу практичного застосування іноземної мови.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, англійська мова.
Обладнання та наочність: комп’ютери, картки-завдання, пам’ятки
Хід уроку
І. Організаційна частина (1 хв)
Вітання з учнями. Перевірка відсутніх учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань (3 хв)
Учні виконують вправи 1-2 та відповідають на запитання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети та завдань уроку (1 хв)
Як ви вже знаєте, текстовий процесор — це одна з найважливіших комп'ютерних програм, якою має володіти кожна освічена людина. Для цього ви маєте опанувати основні навички роботи з текстовими документами та знати правила введення тексту.
ІV. Вивчення нового матеріалу (14 хв)
Розповідь вчителя
Уведення тексту з клавіатури.
Зазвичай введення тексту (набір тексту) здійснюється з клавіатури. Учні повинні знати, що, набираючи, слід дотримуватись певних правил. Учні отримують пам'ятки.
Введення спеціальних символів.
Текстовий процесор надає можливість ввести в текст документа символи, яких немає на клавіатурі. Наприклад, це можуть бути математичні знаки, літери грецького алфавіту, інші символи (параграф §, тире —, стрілочки ->, <-> та інші), які називають спеціальними. Ввести їх можна за допомогою вкладки Вставка — Символ. З'явиться вікно, у якому можна вибрати символ. Якщо потрібного символа там немає, то потрібно вибрати пункт Інші символи. На екрані з'явиться діалогове вікно Символ. Для зручності символи об'єднані в групи «Основна латиниця», «Позначення валюти», «Знаки пунктуації» тощо. Потрібно обрати символ, його шрифт, натиснути кнопку Вставити та Закрити.
Перевірка правопису.
Текстовий процесор може допомогти користувачеві виконати перевірку правопису тексту документа, який написаний будь-якою мовою. Наприклад, у словнику MS Word міститься понад 200 мов та діалектів народів світу, серед яких є українська, російська, англійська та багато інших. Перш ніж здійснити перевірку правопису в документі, рекомендовано спочатку виділити весь текст документа та вказати мову, якою він написаний. Призначити мову можна, виконавши команду Рецензування — Вибрати мову.
Перевірку правопису можна виконати, скориставшись діалоговим вікном Правопис — назва мови. Це діалогове вікно містить два робочих поля. У верхньому демонструється текст, у якому знайдено помилку, у нижньому — варіанти правильного написання слова або короткий опис граматичної помилки.
V. Фізкультхвилинка (1 хв)
Виконуємо з учнями фізичні вправи.
VI. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі (1 хв)
Закінчіть речення.
VII. Робота за комп’ютером (20 хв)
Учні отримують картки-завдання та виконують практичні завдання на комп’ютері.
Вчитель перевіряє виконання завдань.
VIII. Релаксація (1 хв)
Звучить музика.
Закрийте очі.
Квітує луг. Прокидається природа. Ви скидаєте взуття. Біжите по шовковій траві, високо піднімаючи ноги. Руки швидко розставили, начебто хочете обійняти усю цю красу. Ось і озерце. Як легко дихається! Ви заплющуєте очі, і не розумієте, що гойдає вас: хвилі трави, озерна вода, а, може, свіжий вітерець… Повільно розплющуйте очі. Ви відпочили.
IX. Підсумок уроку (2 хв)
X. Домашнє завдання (1 хв)
Опрацювати § 15
Правила використання допоміжних клавіш:
|
|
|
|
1 – ___, 2 – ___, 3 – ___, 4 – ___, 5 – ___, 6 – ___,7 – ___
menu, click, mobile phone, text file, icon |
________ – 1, ________ – 2, ________ – 3, ________ – 4, ________ – 5
From: Jane [jane@yahoo.com]
To: Friend [school@gmail.com]
Subject: Hi from UK
Hello!
I’m Jane. I’m from London. London is the capital of the UK. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated in Europe. My native city is beautiful. It is full of cinemas, theatres, museums and art galleries. Tourists come here to visit Buckingham Palace, St. Paul’s Cathedral, Tower Bridge and many other places of interest.
Please write me soon and tell me about your country.
Best wishes,
Jane
Read Jane’s email. Write a similar email to your English-speaking friend. Put the sentences in the right order.
Thank you for your email.
_____________
(Your name)