Конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему: "Додавання зображень із файлу та їх форматування"

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему: "Додавання зображень із файлу та їх форматування", презентація до уроку, практичне завдання та допоміжні матеріали до нього.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас. Додавання зображень із файлу та їх форматування

Номер слайду 2

з’ясуєте, призначення графічних зображень;дізнаєтесь, як графічні зображення можна вставляти;навчитеся вставляти та форматувати графічні зображення. Сьогодні на уроці:

Номер слайду 3

Знайдіть відмінності12редакторпроцесор

Номер слайду 4

Підручники також неможливо уявити без малюнків, схем тощо. Вони допомагають краще зрозуміти навчальний матеріал. Малюнки, які супроводжують текст, пояснюють його зміст, називають ілюстраціями. Ілюстрації розповідають про героїв не менше, ніж сам текст, дозволяють краще уявити зовнішність та характер героїв, події, які відбуваються.

Номер слайду 5

Під час створення документа іноді виникає потреба вставити зображення, яке ілюструє зміст тексту. До текстового документа можна вставити:зображення, що збережені в окремих файлах (малюнки, фотографії, відскановані рисунки);кліпи з колекції Microsoft Office;об’єкти, створені засобами Microsoft Office (фігури, схеми, діаграми тощо).

Номер слайду 6

Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічки Вставлення.

Номер слайду 7

1. Перейти на вкладку Вставлення2. Вибрати команду Зображення3. Вибрати файл зображення. Щоб додати зображення потрібно:4. Натиснути кнопку Вставити. Вікно вставлення зображення. Область відтворення змісту обраної папки. Вибрати папку. Кнопка вставити

Номер слайду 8

За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка можна змінити властивості виділеного зображення. Одна з них — спосіб обтікання текстом — визначає взаємне розміщення зображення і тексту на сторінці, інша розташування відносно тексту.

Номер слайду 9

Змінити властивості малюнка можна на Вкладці Формат. Стиль. Ефекти. Розмір

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка. Всі піднесли руки –раз!На носках стоїть весь клас,Два – присіли, руки вниз,На сусіда подивись. Раз! – і вгору,Два! – і вниз,На сусіда не дивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз – присіли, два – піднялись. Хто старався присідати,Може вже відпочивати.

Номер слайду 11

Правила

Номер слайду 12

Практичне завдання «ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ»Відкрий власну папку, встав в неї папку з номером 1. Переглянь вміст цієї папки. Знайди в папці 1 документ «Заготовка», перейменуй його «Символи України». Встав в документ «Символи України» картинки, які відповідають змісту тексту. За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка змініть властивості зображення. Переконайтеся, що ваш документ схожий картинку «Приклад». Збережіть зміни. Закрийте всі додатки, що використовувалися під час роботи. Повідомте вчителя про виконане завдання.

Номер слайду 13

Гімнастика для очей. Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз. Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс. В іншу сторону по колу політав — і до вікна. Хай літає він на волі. До уроку нам пора!rrrrr

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики для 5-го класу з теми :

«Додавання зображень із файлу та їх форматування»

Цілі:

навчальна: сформувати вміння вставляти графічні об’єкти у текстовий документ; формувати навички роботи з текстовими документами; узагальнити і систематизувати уявлення учнів про можливості комп'ютера з обробки текстової інформації.

виховна виховувати інтерес до вивчення предмету, виховувати свідомого громадянина,  виховувати вміння  міркувати,  узагальнювати.

розвивальна:   розвивати вміння робити висновки, порівнювати та узагальнювати, розвивати логічне мислення та увагу,  розвивати навички самостійної роботи на комп’ютері.

Обладнання та наочність: презентація на тему: «Додавання зображень із файлу та їх форматування», персональні комп’ютери з програмним забезпеченням MS Office 2007.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Вставка малюнка

Розташування, обтікання текстом

 

Вміє вставляти зображення та форматувати його

Форматування малюнка

Розмір, повертання

 

Наявність ефектів, стиль

 

Основні етапи уроку:

  1. Організаційний момент. (1 хв.)
  2. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)
  3. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі. (7 хв)
  4. Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань  (7 хв.)
  5. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу (4 хв)
  6. Фізкультхвилинка. (2 хв.)
  7. Засвоєння нових знань, формування вмінь (15 хв)
  8. Підбиття підсумків уроку (5 хв)
  9. Домашнє завдання. (2 хв.)

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

— Під час вивчення теми «Опрацювання текстових даних» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.

— Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?

— Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.

— Чи доводилося вам вставляти зображення раніше? У якій програмі? (MS PowerPoint)

ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі.

А тепер давайте згадаємо, які клавіші є на клавіатурі і для чого вони використовуються.

Граємо в гру «Розумна пташка»

Вчитель показує на клавішу. Учень, до якого прилетіла пташка розповідає, що це за клавіша і для чого вона потрібна. Повторюємо призначення букв, цифр та клавішів пробіл, крапка і кома, Enter, Shift, Caps Lock, Delete, Backspase.

Чудово, ви добре запам’ятали призначення клавіш.

Давайте пригадаємо чим редагування відрізняється від форматування

  • Редагування – це додавання і видалення символів, а також виправлення помилок.
  • Форматування — це процес оформлення зовнішнього вигляду тексту документа.

Демонструю учням два вікна (програми блокнот та програми MS Word 2010) з однаковим текстом, але різним форматуванням. Прошу знайти схожість та відмінності.

Чим текстовий редактор відрізняється від текстового процесора. Наведіть приклад кожного з них.

  • Текстовий редактори – це програми, що дозволяють створювати тексти з простим форматуванням. (блокнот, Notepad++)
  • Текстові процесори – це програми, що дозволяють створювати тексти зі складним форматуванням. (MS Word 2010, LibreOffice Writer, OpenOffice, WordPad).

Отже, спільним у обох груп програм є можливість редагувати тексти.

Можливості складного форматування та використання різноманітних об’єктів є лише у текстових процесорах.

Основні об’єкти текстового документа

  • Символ – мінімальна одиниця текстової інформації;
  • Слово – довільна послідовність символів, що з обох боків обмежена службовими символами (пробіл, кома, крапка, знак оклику тощо).
  • Строка – довільна послідовність символів, що знаходяться між лівою та правою границею документу.
  • Абзац – довільна послідовність символів, що обмежені спеціальними символами кінця абзацу. Щоб почати новий абзац необхідно натиснути клавішу Enter. Допускається використання пустих абзаців.
  • Фрагмент – довільна послідовність символів. Фрагментом може бути слово, частина слова, частина абзацу, або увесь текст. 

Отже що таке текстовий документ?

Це документ, який складається з текстових об’єктів (символів, слів, абзаців) та, можливо, інших об’єктів (графічних зображень, таблиць, діаграм, схем тощо).

A  як можна вставити зображення в текстовий документ, ви дізнаєтеся під час вивчення теми уроку. На цьому уроці ми з’ясуємо,

 Під час вивчення цієї теми ви дізнаєтесь:

  • Чому так важливо вміти додавати малюнки.
  • Як додавати малюнки до тексту документа;
  • Дізнаємося про основні параметри розміщення малюнків у тексті;
  • Навчимося здійснювати форматування малюнків.

Метою сьогоднішнього уроку є:

  • Згадати правила редагування та форматування тексту.
  • Навчитися додавання зображення із файлу.
  • Навчитися форматувати малюнки

 IV  Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічка Вставлення

  1. Зображення. Вставлення → Зображення →Виберіть у вікні потрібне зображення, вказавши його місце розташування на дисках комп’ютера.
  2. Графіка. Вставлення → Графіка (кліпи з колекції Microsoft Office)
  3. Діаграми. Вставлення →Діаграма. ( Використовується як ілюстрації до статичних даних)
  4. Організаційні діаграми SmartArt. Вставлення→ SmartArt
  5. Автофігури (малюнки на основі прямих і кривих ліній, прямокутників, еліпсів…) Фігури, вибрати необхідний об’єкт

V. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
 Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

VI. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу

Завдання 1. Відновіть пошкоджений алгоритм 
( на дошці написано 3  пункти  алгоритму ).
- За яким алгоритмом вставляються графічні зображення в текстові документи?
Знайдіть на Стрічці групу Зображення.
Виберіть у вікні потрібне зображення.
Відкрийте вкладку Вставлення. 

Завдання 2  (Планування практичної роботи) 
(на дошці написано 3 визначення треба визначити, що їх об’єднує та чого не вистачає на дошці)

1. Роздивіться визначення.
2. Зробить відповідний напис

3. Додайте малюнок до кожного з написів

I. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)Інструктаж учителя.

Практичне завдання «ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ»

  1. Відкрий власну папку, встав в неї папку з номером 1. Переглянь вміст цієї папки.
  2. Знайди в папці 1 документ «Заготовка», перейменуй його «Символи України».
  3. Встав в документ «Символи України» картинки, які відповідають змісту тексту.
  4. За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка змініть властивості зображення.
  5. Переконайтеся, що ваш документ схожий картинку «Приклад».
  6. Збережіть зміни.
  7. Закрийте всі додатки, що використовувалися під час роботи.
  8. Повідомте вчителя про виконане завдання.

3) Вправи для очей.

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В іншу сторону по колу політав — і до вікна.

Хай літає він на волі. До уроку нам пора!

VІІI. Підбиття підсумків уроку

Закінчіть речення.

— Сьогодні я дізнався…

— Сьогодні я навчився…

— Було цікаво…

— Я виконував завдання…

— Тепер я вмію…

— У мене не вийшло…

IX. Домашнє завдання

В зошиті сторінка 74-75

Перегляд файлу

ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ПРАПОР УКРАЇНИ – має дві горизонтальні смуги з двох кольорів: синьої та жовтої. Угорі синя смужка, неначе небо над нашою рідною землею, а внизу – жовта, як золоті пшеничні поля, якими багата Україна.

ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ УКРАЇНИ - золотий тризуб князя київського Володимира на синьому полі. У ньому відображена триєдність життя. Це батько—мати—дитина, які символізують собою силу, мудрість, любов.

ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ  - це урочиста пісня на честь держави -  «Ще не вмерала України ні Слава, ні Воля» (слова П. Чубинського, музика М.  Вербицького).  Під звуки Гімну всі підводяться.

КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ – основний закон держави України. На пам'ять про прийняття Конституції в Україні  (28 червня 1996 р.) щорічно святкується державне свято — День Конституції України.

 

.jpg
.png
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Шинкарюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Конончук Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Стельмашук Світлана Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кадецький Дмитро Андрійович
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 1 відгук
zip
Додано
12 жовтня 2018
Переглядів
12249
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку