Конспект уроку з інформатики для 5 класу на тему: "Додавання зображень із файлу та їх форматування", презентація до уроку, практичне завдання та допоміжні матеріали до нього.
Конспект уроку інформатики для 5-го класу з теми :
«Додавання зображень із файлу та їх форматування»
Цілі:
навчальна: сформувати вміння вставляти графічні об’єкти у текстовий документ; формувати навички роботи з текстовими документами; узагальнити і систематизувати уявлення учнів про можливості комп'ютера з обробки текстової інформації.
виховна виховувати інтерес до вивчення предмету, виховувати свідомого громадянина, виховувати вміння міркувати, узагальнювати.
розвивальна: – розвивати вміння робити висновки, порівнювати та узагальнювати, розвивати логічне мислення та увагу, розвивати навички самостійної роботи на комп’ютері.
Обладнання та наочність: презентація на тему: «Додавання зображень із файлу та їх форматування», персональні комп’ютери з програмним забезпеченням MS Office 2007.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
Вставка малюнка |
Розташування, обтікання текстом |
Вміє вставляти зображення та форматувати його |
Форматування малюнка |
Розмір, повертання |
|
|
Наявність ефектів, стиль |
Основні етапи уроку:
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
— Під час вивчення теми «Опрацювання текстових даних» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.
— Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?
— Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.
— Чи доводилося вам вставляти зображення раніше? У якій програмі? (MS PowerPoint)
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі.
А тепер давайте згадаємо, які клавіші є на клавіатурі і для чого вони використовуються.
Граємо в гру «Розумна пташка»
Вчитель показує на клавішу. Учень, до якого прилетіла пташка розповідає, що це за клавіша і для чого вона потрібна. Повторюємо призначення букв, цифр та клавішів пробіл, крапка і кома, Enter, Shift, Caps Lock, Delete, Backspase.
Чудово, ви добре запам’ятали призначення клавіш.
Давайте пригадаємо чим редагування відрізняється від форматування
Демонструю учням два вікна (програми блокнот та програми MS Word 2010) з однаковим текстом, але різним форматуванням. Прошу знайти схожість та відмінності.
Чим текстовий редактор відрізняється від текстового процесора. Наведіть приклад кожного з них.
Отже, спільним у обох груп програм є можливість редагувати тексти.
Можливості складного форматування та використання різноманітних об’єктів є лише у текстових процесорах.
Основні об’єкти текстового документа
Отже що таке текстовий документ?
Це документ, який складається з текстових об’єктів (символів, слів, абзаців) та, можливо, інших об’єктів (графічних зображень, таблиць, діаграм, схем тощо).
A як можна вставити зображення в текстовий документ, ви дізнаєтеся під час вивчення теми уроку. На цьому уроці ми з’ясуємо,
Під час вивчення цієї теми ви дізнаєтесь:
Метою сьогоднішнього уроку є:
IV Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічка Вставлення
V. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
VI. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу
Завдання 1. Відновіть пошкоджений алгоритм
( на дошці написано 3 пункти алгоритму ).
- За яким алгоритмом вставляються графічні зображення в текстові документи?
Знайдіть на Стрічці групу Зображення.
Виберіть у вікні потрібне зображення.
Відкрийте вкладку Вставлення.
Завдання 2 (Планування практичної роботи)
(на дошці написано 3 визначення треба визначити, що їх об’єднує та чого не вистачає на дошці)
1. Роздивіться визначення.
2. Зробить відповідний напис
3. Додайте малюнок до кожного з написів
VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
2)Інструктаж учителя.
Практичне завдання «ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ»
3) Вправи для очей.
Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.
Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.
В іншу сторону по колу політав — і до вікна.
Хай літає він на волі. До уроку нам пора!
VІІI. Підбиття підсумків уроку
Закінчіть речення.
— Сьогодні я дізнався…
— Сьогодні я навчився…
— Було цікаво…
— Я виконував завдання…
— Тепер я вмію…
— У мене не вийшло…
IX. Домашнє завдання
В зошиті сторінка 74-75
ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРАПОР УКРАЇНИ – має дві горизонтальні смуги з двох кольорів: синьої та жовтої. Угорі синя смужка, неначе небо над нашою рідною землею, а внизу – жовта, як золоті пшеничні поля, якими багата Україна.
ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ УКРАЇНИ - золотий тризуб князя київського Володимира на синьому полі. У ньому відображена триєдність життя. Це батько—мати—дитина, які символізують собою силу, мудрість, любов.
ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ - це урочиста пісня на честь держави - «Ще не вмерала України ні Слава, ні Воля» (слова П. Чубинського, музика М. Вербицького). Під звуки Гімну всі підводяться.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ – основний закон держави України. На пам'ять про прийняття Конституції в Україні (28 червня 1996 р.) щорічно святкується державне свято — День Конституції України.