Конспект уроку з інформатики для 7 класу на тему "Адресація. Формули"

Про матеріал

Цікавий, насичений урок з елементами STEM-освіти, дає змогу ефективно досягти мети уроку.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

 

Кабінет математики

 

Довжина

8,65 м

Ширина

7,6 м

 

Кабінет фізики

 

Довжина

11,82 м

Ширина

5,9 м

 

Кабінет хімії

 

Довжина

11,73 м

Ширина

5,82 м

 

Кабінет біології

 

Довжина

11,8 м

Ширина

5,9 м

 

Кабінет інформатики

 

Довжина

8,62 м

Ширина

6,7 м

 

 

 

 

Кабінет математики

 

Довжина

8,65 м

Ширина

7,6 м

 

Кабінет фізики

 

Довжина

11,82 м

Ширина

5,9 м

 

Кабінет хімії

 

Довжина

11,73 м

Ширина

5,82 м

 

Кабінет біології

 

Довжина

11,8 м

Ширина

5,9 м

 

Кабінет інформатики

 

Довжина

8,62 м

Ширина

6,7 м

 

Перегляд файлу

інформатика                                                                                                                                     7 клас

Дата:

 

Тема:

Адресація. Формули

Мета:

  • дослідити правила запису формул у табличному процесорі та можливість адресації на дані, навчитися виконувати обчислення за допомогою табличного процесора;
  • розвивати логічне мислення, формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати і робити висновки;
  • виховувати людину з науковим світоглядом.

Тип уроку:

комбінований.

Обладнання:

мультимедійна дошка, мультимедійний проектор, презентація, скрайбінг-презентація «Що я знаю про ЕТ?», файл «Табличний диктант», зошити-конспекти з інформатики, комп’ютери, роздатковий матеріал, сигнальні картки.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент (1 хв.)

Добрий день. Сідайте. Розпочинаємо урок. (Презентація).

Запрошую усіх до віртуальної лабораторії.

Наша лабораторія складається з кабінетів, у кожному з яких знаходяться завдання. Перейти в наступну кімнату можна лише після виконання вказаних задач.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)

Скрайбінг-опитування «Що я знаю про ЕТ?»

  1. Файл створений у програмі  Excel  має розширення - .xls, .xlsx.
  2. Файл створений у програмі  ExcelКнига.
  3. Книга складається з -  аркушів.
  4. Скільки аркушів містить книга – 3 (за замовчуванням).
  5. Скільки аркушів може містити книга -  скільки створить користувач.
  6. Що собою являє аркуш – таблицю.
  7. Таблиця складається з – стовпчиків та рядків.
  8. Стовпчики позначаються – англійськими літерами.
  9. Рядки позначаються – числами.
  10. Основний елемент таблиці – клітинка (комірка).
  11. Клітинка утворюється - на перетині стовпчика та рядка.
  12. Адреса клітинки утворюється  - з назви стовпчика та номера рядка.
  13. Клітинка називається поточною – коли з нею працює користувач.
  14. Клітинка може містити – число, формулу, текст.
  15. Данні вводяться - в поточну клітинку.
  16. Данні можна вводити в  - рядок формул.
  17. Вміст клітинок можна – редагувати, форматувати.
  18. Редагування вмісту клітинки – внесення змін до даних, що містяться в клітинках.
  19. Форматування вмісту клітинок – зміна формату даних.
  20. Які команди відносяться до редагування таблиці – додавання/вилучення рядків, стовпчиків, клітинок.
  21. Які команди відносяться до форматування таблиці – встановлення меж, заливка клітинок, форматування даних таблиці.
  22. Декілька об’єднаних комірок утворюють  - діапазон клітинок.
  23. Діапазон клітинок позначається  - адресою верхньої  лівої та правої нижньої клітинок, записані через «:».

IIІ. Перевірка домашнього завдання (10 хв.)

Учитель на дошці висвітлює завдання, учні на аркуші Табличний диктант (книга Табличний_диктант) виконують завдання.

Табличний диктант

За вказівкою учителя, діти міняються місцями. Спочатку заливають блакитним кольором діапазон О2:Р7. Потім навпроти номера завдання, даного діапазону, із випадаючого списку ставлять кількість балів за кожне завдання окремо. Правильно виконане завдання – 1 бал, частково – 0,5 бала.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу(15 хв.)

Отже, сьогодні 26 листопада, 40 років тому було створено першу ЕТ. Ми вивчили дану тему лише на 10%. У нас сьогодні 12 урок. Тема уроку «Адресація. Формули».

Оголошення теми й мети уроку. (Презентація, )

 

 

Учні під керівництвом учителя починають досліджувати правила запису формул в табличному процесорі.

За допомогою аркуша Арифметичні операції, дізнаються як в ЕТ вводяться знаки операцій, самостійно ввівши їх.

На аркуші Завдання, діти розв’язують задачі по формулах. Спочатку пишуть =, потім вписують числа, операції. Якщо дії виконано правильно – з’являються повідомлення. Таким чином, дані  завдання є інтерактивними.

На аркуші Площа кабінетів, учитель запитує: «Яку формулу потрібно ввести в комірку В5, щоб при зміні довжини та ширини кімнат автоматично переобчислювалася площа?»

Після отримання відповіді, учні працюють з карткою. Вводять довжину та ширину кабінетів, отримують, відповідно під фотографіями, площу кожного кабінету.

Робота з презентацією.

Виконання учнями комплексу вправ для зняття втоми очей.

  1. Уявіть, що ваші вії – це крила метелика. Покліпайте очима так, як метелик крильми (5 разів).
  2. Намалюйте очима арифметичні операції в ЕТ, відділяючи кожну операцію подвійним кліпанням очима.
  3. Повторіть двічі.

V. Засвоєння нових знань і вмінь. Практична робота: вироблення практичних навичок (12 хв.)

Практична робота

  • Щоб сформувати практичні навички пропоную виконати  завдання, що вимагають виконання певних дій.
  •  Нагадую, що у нас є учні-консультанти, які допоможуть вам, якщо виникнуть запитання.

Якщо завдання виконано успішно – з'являється вислів: «Найбільш глибокий слід залишає те, що тобі вдалось відкрити самому.»     Д. Пойя.

 

Робота в зошиті.

Завдання 9 (ст. 35). Об'єднання учнів у 2 групи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з презентацією.

 

 

VII. Підсумок уроку (3 хв.)

VIII. Домашнє завдання (1 хв.)

На аркуші Оцінка, діти отримують оцінку за урок. Учитель може й сам, перевіривши виконані завдання, оцінити роботу учнів.

 

Micro:bit дякує вам за гарну роботу. Та з нетерпінням чекає зустрічі на наступних уроках інформатики.

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання завдань

  •    Табличний диктант – 6 балів
  •    Фінансова грамотність – 2 бали
  •    STEM 1 - 1 бал
  •    STEM 2 - 1 бал
  •    Експеримент – 2 бали (вводиться вручну за виконане завдання)
  •    Бонус – при потребі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

 

  1.    Інтерактивний онлайновий підручник   http://itknyga.com.ua

 

  1.    Зошит-конспект з інформатики. 7 клас : навч. посіб. для загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Коршунова, І. О. Завадський. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2019. – 80 с.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вітаю друзі, гості!Я micro:bit – мікрокомп’ютер. Ваш гід по Віртуальній STEM-лабораторії.

Номер слайду 2

лабораторія. Опорний заклад «Теплицька ЗОШ І-ІІІ ступенів №1»style.colorstyle.color

Номер слайду 3

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїНещодавно переглянутіПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Вільний доступ. Скрайбінг-опитуванняfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 4

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїНещодавно переглянутіПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне

Номер слайду 5

Табличнийдиктант. Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ

Номер слайду 6

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТ

Номер слайду 7

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТНабрати у комірку D20 число 40,6543. Встановити у комірці D20 формат числовий із заокругленням до десятих.

Номер слайду 8

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТНабрати у комірку І28 поточну дату. Встановити для комірки І28 формат відображення дати з назвою місяця та року.

Номер слайду 9

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТОб’єднати комірки K16: N16. Набрати у комірку К16 дані 10%. Залити діапазон K16: N16 зеленим кольором.

Номер слайду 10

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТНабрати у комірку Р29 текст «12 урок». Встановити у клітинці Р29 вертикальну орієнтацію тексту, відцентрувати його. Виставити межі комірки Р29.

Номер слайду 11

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТУ комірку L38 ввести текст «Адресація. Формули». Розмістити даний текст у два рядки. Залити комірку L38 жовтим кольором.

Номер слайду 12

ТАБЛИЧНИЙДИКТАНТВведіть текст «Жива клітинка» у комірку Е38. Змініть колір шрифту на червоний, Times New Roman, розмір 16 пт. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Тема уроку: Адресація. Формули27.12.2019

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ. Я - дослідник

Номер слайду 17

Автоматизація обчисленьу формулах. Формула починається знаком =Щоб результат автоматично перераховувався, у формулі вказують адреси вхідних даних (=В2*В3), а не самі ці дані.

Номер слайду 18

Автоматизація обчисленьу формулах. Пам’ятай! Адреси клітинок не вписують вручну, а вводять автоматично, клацаючи на відповідні клітинки з числами.

Номер слайду 19

Номер слайду 20



Номер слайду 21

Формула одночасно з’являється у поточній клітинці і в рядку формул. Формула одночасно з’являється у поточній клітинці і в рядку формул

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ. Гімнастика для очей

Номер слайду 24

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ. Фінансова грамотність

Номер слайду 25

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ. Експеримент. Завдання 9 (ст.35)у зошиті

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Нещодавно переглянутіВільний доступ. Підсумок уроку

Номер слайду 29

=2-х; =x4 – 3 F7;=2 – A4;=D1^4 – 3*F7.=A2/B5;Знайди помилку

Номер слайду 30

1223

Номер слайду 31

Відібране і рекомендоване. Особливі пропозиціїПодарункові картки Здоров’я – мудрих гонорар. Новинки та популярне. Опрацювати в зошиті ст. 31-35. Виконати урок 8 з онлайнового інтерактивного підручника. Домашнє завдання

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку