«___»__________ 20___ року
Урок №___. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.
Цілі:
-
навчальна: познайомити з можливими виконавцями алгоритмів та їх системами команд;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
-
Повідомлення теми і мети уроку
З сьогоднішнього уроку ми розпочинаємо тему алгоритмів. Познайомимось з виконавцями та їх системами команд.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На даних уроках ми будемо вчитись керувати мультиплікаційними героями.
Не забувайте про правила поведінки на уроці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-
Повторення раніше вивченого матеріалу
-
Опишіть свій буденний день.
-
Опишіть свій вихідний.
-
Які дії є спільними, а які відмінні?
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Що таке команда в вашому розумінні? Хто та кому може давати команди? Пригадаємо урок фізичної культури. Які команди вам дає вчитель? Отже, повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.
-
Команди й існують на комп’ютері. Наприклад коли по папці ми натиснемо правою клавішею миші відкривається вікно з командами (діями, що ми можемо зробити з даною папкою). Які команди доступні на продемонстрованому зображенні?
-
Об’єкт, який здатний виконувати команди, називається виконавцем.
-
І виконавцями можуть бути ті об’єкти живої або не живої природи котрі здатні розпізнати та виконати команду. Наприклад людина, тварина, робот або наш комп’ютер. Який з поданих об’єктів належить до живої природи? А котрі до не живої?
-
Подавати команди можна різними способами. Використовуючи спонукальні речення, спеціальні звуки, світлові сигнали або жести.
-
Для кожного виконавця є команди» які він може виконати» і команди» які він виконати не може. Чи може виконати пес наступні команди:
-
Сидіти
-
Голос
-
Принеси
-
Лежати
-
Служити
Але нажаль персик ніколи не зможе допомогти нам вирішити ось такий приклад - 25+36-1+(952*2) =. Як ми бачимо наш песик є виконавцем, але виконувати він може лише те, що в його силах та те що він може зрозуміти.
-
Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця. Зверніть увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.
-
Поглянемо навчальний мультфільм. Бесіда:
-
Чому біт і бай спочатку не могли спіймати вірус?
-
Що таке алгоритм?
-
Опишіть алгоритм купівлі кави без цукру від лиця людини.
-
Опишіть алгоритм купівлі кави без цукру від лиця кавового автомата.
-
Алгоритм - це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі. Виконавець алгоритму - це об’єкт, що здатний виконати команди алгоритму.
-
Розв’яжемо задачу
Є повна бочка води, місткістю 8 літрів, порожнє відро місткістю 5 літрів і банка місткістю 3 літри . Потрібно одержати в одній з посудин 1 літр рідини.
Алгоритм (послідовність дій):
-
Відлити з бочки в банку 3 літри
-
Перелити воду з банки в відро
-
Відлити з бочки в банку 3 літри
-
Перелити воду з банки в відро
Цікаво знати
Mercyry Skates – вдосконалені ролики, що не наносять шкоди ступням.
V. Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо: раз, два, три!
VI. Підведення підсумків уроку
Бесіда за питаннями
-
Що така команда?
-
Як називається сукупність команд які ведуть до досягнення поставленої цілі?
-
Хто може виконувати алгоритми? Як їх називають?
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал вивчений на уроці