Конспект уроку з інформатики для учнів 5-го класу на тему "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд."

Про матеріал
Цілі: • навчальна: познайомити з можливими виконавцями алгоритмів та їх системами команд; • розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок №___. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Цілі:

  • навчальна: познайомити з можливими виконавцями алгоритмів та їх системами команд;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти.

  • Повідомлення теми і мети уроку

З сьогоднішнього уроку ми розпочинаємо тему алгоритмів. Познайомимось з виконавцями та їх системами команд.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

На даних уроках ми будемо вчитись керувати мультиплікаційними героями.

Не забувайте про правила поведінки на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу
  1. Опишіть свій буденний день.
  2. Опишіть свій вихідний.
  3. Які дії є спільними, а які відмінні?

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.  Що таке команда в вашому розумінні? Хто та кому може давати команди? Пригадаємо урок фізичної культури. Які команди вам дає вчитель? Отже, повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.
  2.  Команди й існують на комп’ютері. Наприклад коли по папці ми натиснемо правою клавішею миші відкривається вікно з командами (діями, що ми можемо зробити з даною папкою). Які команди доступні на продемонстрованому зображенні?
  3.  Об’єкт, який здатний виконувати команди, називається виконавцем.
  4.  І виконавцями можуть бути ті об’єкти живої або не живої природи котрі здатні розпізнати та виконати команду. Наприклад людина, тварина, робот або наш комп’ютер. Який з поданих об’єктів належить до живої природи? А котрі до не живої?
  5.  Подавати команди можна різними способами. Використовуючи спонукальні речення, спеціальні звуки, світлові сигнали або жести.
  6.  Для кожного виконавця є команди» які він може виконати» і команди» які він виконати не може. Чи може виконати пес наступні команди:
  1. Сидіти
  2. Голос
  3. Принеси
  4. Лежати
  5. Служити

Але нажаль персик ніколи не зможе допомогти нам вирішити ось такий приклад - 25+36-1+(952*2) =. Як ми бачимо наш песик є виконавцем, але виконувати він може лише те, що в його силах та те що він може зрозуміти.

  1.  Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця. Зверніть увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.
  2.  Поглянемо навчальний мультфільм. Бесіда:
  • Чому біт і бай спочатку не могли спіймати вірус?
  • Що таке алгоритм?
  • Опишіть алгоритм купівлі кави без цукру від лиця людини.
  • Опишіть алгоритм купівлі кави без цукру від лиця кавового автомата.
  1.  Алгоритм - це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі. Виконавець алгоритму - це об’єкт, що здатний виконати команди алгоритму.
  2.  Розв’яжемо задачу

Є повна бочка води, місткістю 8 літрів, порожнє відро місткістю 5 літрів і банка місткістю 3 літри . Потрібно одержати в одній з посудин 1 літр рідини.

Алгоритм (послідовність дій):

  1. Відлити з бочки в банку 3 літри
  2. Перелити воду з банки в відро
  3. Відлити з бочки в банку 3 літри
  4. Перелити воду з банки в відро

Цікаво знати

Mercyry Skates – вдосконалені ролики, що не наносять шкоди ступням.

V. Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Раз, два, три!

Очі догори!

На чотири, п’ять і шість

Треба міцно їх стулить.

Знову очі догори,

Рахуємо: раз, два, три!

VI. Підведення підсумків уроку

Бесіда за питаннями

  1. Що така команда?
  2. Як називається сукупність команд які ведуть до досягнення поставленої цілі?
  3. Хто може виконувати алгоритми? Як їх називають?

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал вивчений на уроці

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку