Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: "Прямокутник. Квадрат"

Про матеріал
5 клас, математика Підручник: А.Г. Мерзляк, В.В. Полонський, М.С. Якір Математика. 5 клас. Гімназія, 2013 Тема. Прямокутник. Квадрат
Перегляд файлу

5 клас, математика

Підручник: А.Г. Мерзляк, В.В. Полонський, М.С. Якір

Математика. 5 клас. Гімназія, 2013

 

Тема. Прямокутник. Квадрат

Мета: повторити і систематизувати знання учнів про прямокутник і квадрат, одержані в початковій школі;

продовжити:

 формувати поняття геометричної фігури та взаємозв'язку між усіма геомет­ричними фігурами;

відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата;

формувати навички побудови названих фігур за допомогою лінійки та косинця; лінійки та транспортира;

вчити естетичному виконанню малюнків.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань учнів.

Обладнання. Комп’ютер, мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація «Прямокутник», креслярські приладдя.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання

Запитання до класу

  1.       Яка з ламаних не є границею многокутника (рис.1)

 

 

 

 

 

 

 

 Рис.1

  1. Назвіть вершини, сторони многокутника на  рис.2.
  2.  Покажіть, які з кутів цього многокутника гострі? тупі? прямі?
  3. Чи може кут многокутника бути розгорнутим?

    

3. Яка фігур на рис.3 зайва?

Поясніть, чому, /а) 3, бо вона не є рівною з іншими;

б) 3, бо чотирикутник не має прямих кутів/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Систематизація знань учнів

Робота за презентацією «Прямокутник».

 

 

III.Відпрацювання навичок
 

Розв'язання вправ

№ 361 — на побудову прямокутників (Слід зауважити, що взагалі для побудови прямих кутів можна застосовувати транспортир.)

№№ 363 (1,2); 366; 368; 382; 383 — на обчислення периметрів прямокутників.

№ 379 — на просторову уяву:

 

Додатково: (ігровий момент).

  1. Дано прямокутник, довжина якого більша за ширину у 2 рази. Вчитель витирає всю фігуру, крім бічної сторони.

Як поновити всю фігуру?

 

2.Учитель показує учням аркуш паперу, кажучи, що на зворотному боці аркуша намальовано квадрат, і пропонує учням поставити тільки одне запитання, вислухати відповідь і визначити, яка довжина його сторони,

IV. Підсумок уроку

Учні відповідають на запитання № 1-4 № 357.

 

V. Домашнє завдання

п. 14, № 357 (1-4) усно; №№ 362; 364 (1); 369; 384; на повторення № 391

Творче завдання. Виготовити комп’ютерний малюнок за допомогою геометричних фігур.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вікторина. “Що ти знаєш про прямокутник?” ???

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Чому у прямокутника саме така назва? Чи всі його кути рівні? Як ще можна сформулювати назву цієї фігури? P=ab

Номер слайду 4

Які з даних фігур не є прямокутниками? Чому? 6 4 1 5 3 7 2 8

Номер слайду 5

Чи є прямокутником квадрат? Поясніть, чому? ?

Номер слайду 6

Яка властивість сторін прямокутника? Як вони називаються? У яких одиницях вимірюються? ???

Номер слайду 7

Як знайти периметр прямокутника? Запишіть формулу. Р=?

Номер слайду 8

Чому дорівнює площа прямокутника? Запишіть формулу. У яких одиницях вона вимірюється?

zip
Додано
13 січня 2020
Переглядів
2075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку