Урок 18. Образотворче мистецтво. 5 клас. Тема: Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Практичне завдання: «Зображення натюрморту у нюансному колориті». За підручником Калініченко Л., Масол Л.
ПЛАН-КОНСПЕКТ |
Образотворче мистецтво 5 клас |
ТЕМА: Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Практичне завдання: «Зображення натюрморту у нюансному колориті».
|
Підготувала: вчитель образотворчого мистецтва ЗОШ І-ІІІ ст. №3 м.Ківерці Волинської області ДАНИЛЮК ОКСАНА МИКОЛАЇВНА
|
Яка це дивна живопис - натюрморт:
вона змушує милуватися копією тих речей,
оригіналами яких не милуєшся.
Паскаль
Урок 18. Образотворче мистецтво. 5 клас.
Тема: Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва.
Практичне завдання: «Зображення натюрморту у нюансному колориті».
Мета: навчальна: проінформувати учнів щодо поняття «натюрморт» як один із жанрів образотворчого мистецтва; поглиблювати знання з основ композиції; ознайомити учнів із поняттям «нюанс» у живописі;
розвивальна: розвивати відчуття рівноваги на площині під час створення композиції; вміння виконувати малюнок у потрібній послідовності; передавати форму предметів за допомогою фарб; естетичний смак через сприйняття творів мистецтва;
виховна: прищеплювати любов до природи та предметів, що нас оточують; виховувати уважність та спостережливість.
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань).
Оснащення
Зоровий ряд: репродукції картин голландських художників натюрморту Пітера Класа, Вільяма Хеда; репродукції натюрмортів у нюансному колориті Олександра Бистрякова, Лідії Лекс-Семеніхіної, Ігоря Юдіна; дитячі роботи, визначення слів «натюрморт», «нюанс»; таблиці (кольорознавство, види образотворчого мистецтва, жанри образотворчого мистецтва).
Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, гумка, гуашеві фарби, пензлі, палітра, підручник «Образотворче мистецтво» авт. О.Калініченко, Л. Масол.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Під час розгадування кросворду повторюємо вивчений матеріал та одночасно формуємо тему уроку (додаток 1).
Слово вчителя.
Дорогі учні, як ви бачите, на нашому кросворді лишились два слова, які виділені червоними лініями. Слово «натюрморт» нам стало відомо після розгадування кросворду. Восьмим запитанням кросворду було слово «контраст», що означає чітку відмінність предметів та відтінків один від одного. У нашому кросворді повністю написано слово «нюанс» - яке означає ледь помітну відмінність відтінків кольорі один від одного.
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
Вчитель записує тему уроку на дошці.
Натюрморт у нюансному колориті.
Головними завданнями нашого уроку є знайомство із новим жанром образотворчого мистецтва натюрмортом та роботами відомих художників, які працювали у цьому жанрі, із історією виникнення натюрморту, закріпимо знання з основ композиції та створимо свій власний натюрморт у нюансному колориті.
ІV. Пояснення нового матеріалу
Розповідь вчителя:
Навколишній світ дуже привабливий, він вабить нас своєю красою природи: неба, рослин, дерев, тварин – яку художники відображають у пейзажі.
Світ вабить нас різним постаттями людей, їх характером та зовнішністю, яку художники відображають у портреті. А щоб передати красу предметів побуту, художники створили такий жанр, як натюрморт.
Діти відповідають
Підбиття підсумків за відповідями учнів.
Робота з підручником ст. 96 – 97
Тут є ледве помітна відмінність кольорів, що і називається нюансом, демонстрація картин Олександра Бистрякова, Лідії Лекс-Семеніхіної, Ігоря Юдіна (додаток 3).
Учитель залучає учнів до обговорення
V. ІНСТРУКТАЖ
(Педагогічний малюнок вчителя)
(аналіз натюрморту вчителем із залученням учнів до обговорення)
ПОЕТАПНІСТЬ роботи
VІ. Практична діяльність учнів
Учні створюють натюрморт. Учитель контролює їхню роботу, допомагаючи за потреби.
VІІ. Підбиття підсумків
Бесіда
Вправа на увагу
VІІ. Оцінювання
Виставковий вернісаж
Домашнє завдання
Скомпонувати в уяві український натюрморт із трьох предметів.
Додаток 1
КРОСВОРД
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
Ю
|
А |
Н |
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗАПИТАННЯ
Додаток 2
ГОЛЛАНДСЬКІ НАТЮРМОРТИ
Пітер Клас, Сніданок з шинкою, 1647
Пітер Клас, Натюрморт із пирогом з індичкою, 1627
Вілльєм Хеда, Натюрморт
Вілльєм Хеда, Сніданок з крабом
Додаток 3
НАТЮРМОРТИ У НЮАНСНОМУ КОЛОРИТІ
Олександр Бистряков, Натюрморт з яблуками
Лідії Лекс-Семеніхіної,оранжевий натюрморт
ФОТОФАКТ
1