Конспект уроку для 5 класу Тема: "Абстрактна композиція в контрастному колориті. Практичне завдання «Мій настрій».

Про матеріал

5 клас/12 урок

Тема розділу: Живопис. Кольорові простори Всесвіту

Тема уроку: Абстрактна композиція в контрастному колориті. Практичне завдання «Мій настрій».

Перегляд файлу

Конспект підготувала Данилюк Оксана Миколаївна

 вчитель образотворчого мистецтва ЗОШ І-ІІІ ст. №3 м.Ківерці

 

Колір – продукт світла, що викликає емоції.

Йоган фон Гете «Вчення про колір»

5 клас/12 урок

Тема розділу: Живопис. Кольорові простори Всесвіту

Тема уроку: Абстрактна композиція в контрастному колориті. Практичне завдання «Мапа мого внутрішнього світу».

Мета:

Навчальна: розкрити зміст поняття «абстрактна композиція»; поглибити знання учнів щодо основ композиції; ознайомити учнів із поняттям «контраст» у  живописі; користуватися різними художніми техніками та матеріалами для виконання творчих робіт.

Розвивальна: розвивати оригінальне образно-асоціативне мислення, просторову уяву та фантазію, відчуття композиції, ритму, кольору; розвивати естетичний смак.

Виховна: виховувати емоційно-ціннісне ставлення до образотворчого мистецтва; прищеплювати любов та естетичне ставлення до навколишнього світу; виховувати уважність та спостережливість.

Тип уроку: комбінований

Методи: словесні – пояснення, розповідь; наочні – демонстрування, самостійне спостереження; практичні – нетрадиційні техніки малювання, арт-терапевтичні вправи; інтерактивні – вправа «мозковий штурм», …

Обладнання: для вчителя – презентація до уроку, репродукції картин художників абстракціоністів; репродукції картин у контрастному колориті;

роботи дітей з використанням нетрадиційних технік малювання, таблиці з кольорознавства, «Колірний круг», «Типи колірних контрастів», «Споріднено-контрастні кольори»;

для учнів – альбоми, олівець, гумка, гуашеві фарби, пезлі, палітра, ватні палички для малювання, серветки.

Використана література: Образотворче мистецтво: підручник для 5 кл. загальноосвіт.навч.закл. /О.Калініченко, Л.Масол. – Х. Сиція, 2013 – 224 с.

Додаткова література: матеріали мережі Інтернет посилання: http://megasite.in.ua/126924-igri-z-farbami.html

http://pedpresa.ua/148093-20-spontannyh-tehnik-malyuvannya-dlya-ditej.html

 

 

 

 

План уроку

 

І. Організаційний момент

1 хв.

 

1. Привітання.

2. Організація робочих місць.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

3 хв.

 

1. Діалог вчителя спрямований на налаштування позитивної атмосфери уроку

2. Робота з мультимедійною дошкою або фронтальне опитування учнів

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

 

1.Слово вчителя

2 хв.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

9 хв.

 

  1. Ознайомлення з навчальними, розвивальними, виховними цілями
  2. Робота з мультимедійною дошкою презентація «Безпредметний світ»
  3. Вправи на вивчення контрастних співвідношень
  4. Оголошення практичного завдання уроку
  5. Фізкультхвилинка імітаційна вправа «Казанок відмінного настрою» налаштування на позитивну атмосферу під час практичної роботи

 

 

V. Практична робота

25 хв.

 

1. Індивідуальна робота учнів

 

 

VI. Підсумок уроку

  1. Вернісаж творчих робіт
  2. Оцінювання учнівських робіт
  3. Вправа «Мікрофон»
  4. Домашнє завдання

5 хв.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Методичний коментар

1. Привітання.

2. Організація робочих місць. (Спрямування уваги учнів на підготовку матеріалів до уроку).

Налаштування учителя та учнів на роботу на уроці

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

Дорогі учні, ми продовжуємо мандрувати видами образотворчого мистецтва. І сьогодні я вас знову запрошую до країни під назвою «Живопис». Країни кольорів, контрастів, емоцій, вражень та почуттів, але для того, щоб правильно себе поводити у цій країні нам потрібно пригадати  деякі правила.

Творча розминка

Діалог вчителя спрямований на налаштування позитивної атмосфери уроку

Вправа «Правила малювання у країні Живопису»

- Що таке живопис?

- Назвіть виражальні засоби живопису?

- Що таке кольорова гама?

- На які категорії поділяються кольори?

- На які категорії поділяються хроматичні кольори?

- Що таке тон?

- Що таке гризайль?

- Що таке локальний колір?

- Так, ви молодці гарно впоралися із завданням пригадавши правила малювання у країні Живопису.

Робота з мультимедійною дошкою, за відсутності – фронтальне опитування учнів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

На попередніх уроках ми ознайомилися з основними виражальними засобами живопису та їх повторили, але, щоб створити вражаючу композицію, необхідно не лише володіти цими засобами, а й знати основні правила композиції та властивості кольору. Саме композиція і колір дозволяють більш повно і точно передати авторську думку та головну ідею твору, навіть, якщо мистецький твір не має чітких предметів та конкретних форм.

- Скажіть, а що це за малюнок, якщо він немає конкретних форм, чітких предметів, як його можна назвати? (Абстракція)

Слово вчителя

 

 

 

 

Розвиток інтересу учнів до теми

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

Сьогодні на уроці ми довідаємося про основні правила композиції, знання і застосування, яких допомагають художникам-абстракціоністам звернути нашу увагу на головне та другорядне в малюнку, передати ставлення автора до зображуваного та глибше познайомимося із поняттям контрасту в живописі.

- Для того, щоб ближче познайомитися із абстрактним мистецтвом, пропоную переглянути презентацію «Безпредметний світ» та обговорити побачені роботи.

 

 

Ознайомлення з навчальними, розвивальними, виховними цілями

 Робота з мультимедійною дошкою презентація «Безпредметний світ»

Учні називають відмінності, які вони помітили, порівнюючи зразки композицій.

Вчитель на прикладі контрастних композицій наголошує на властивостях кольору та композиції них рішеннях

- Так, що ж таке абстрактна композиція? (Абстрактна композиція – це безпредметний малюнок, який немає чітких предметів та конкретних форм, який виражає певне почуття або настрій).

- Що відіграло важливу роль у кожній із робіт? (Колір).

Вчитель підводить підсумки перегляду репродукцій картин художників

 

  •   Як ви вже зауважили важливу роль у абстрактних композиціях відіграє колір, що привертає вашу увагу та емоційно впливає на ваші почуття. Звертаю вашу увагу на те, що саме колір, а точніше його чітка відмінність один від одного (контраст) мають величезний вплив на наше сприйняття твору.

Вчитель демонструє таблиці «Колірний круг», «Типи колірних контрастів», «Сім типів колірних контрастів»

 

 

Вправи на вивчення контрастних співвідношень

- Як ви вже здогадалися практична частина сьогоднішнього уроку буде  пов’язана створенню абстрактної композиції у контрастному колориті «Мій настрій»  за допомогою техніки точкування.

Оголошення практичного завдання уроку

Фізкультхвилинку

- Для того, щоб роботи ваші були вдалими, а настрій чудовим і контрастним пропоную вам зробити вправу  «Казанок відмінного настрою».

Піднімаємося із стільчиків та імітуємо: відкриваємо кришку казанка і кладемо туди позитивні емоції: радість, посмішку, творчість, пустощі, жарти, добро, додаймо небесної синяви та пару сонячних зайчиків, покладемо ще свої кращі сни та лагідний голос мами. Закриваємо кришку, тримаємо казанок обома руками, підтрушуємо його, щоб усе перемішалося.

- Усе настрій готовий, але куштувати його ми будемо в кінці уроку.

Імітаційна вправа «Казанок відмінного настрою» налаштування на позитивну атмосферу під час практичної роботи

 V. Практична робота

- Перед тим, як перейти до виконання практичного завдання давайте пригадаємо етапи створення живописної композиції.

Етапи створення живописної композиції

1. Обираємо формат (вертикальний, горизонтальний)

2. Визначаємо композиційний центр малюнку.

3. За необхідності промальовуємо деякі деталі олівцем.

4. Переходимо до роботи у кольорі (від більшого до меншого).

5. Робимо заливку локальним кольором кожної частини композиції.

6. Коли робота підсохне, підсилюємо тон за допомогою техніки точкування (використовуємо гігієнічні палички).

7. Робимо акценти на контрастних відтінках, за необхідності, промальовуємо деталі.

- Хто має бажання відтворити більш динамічнішу композицію може скористатися рекомендаціями, що запропоновані у підручнику на сторінці 83, або переглянути учнівські роботи на дошці.

 

Застосування знань, умінь та навичок при виконанні живописної композиції

 

Таблиця  на дошці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником

VI. Підсумок уроку

- Ну, що ж будемо куштувати настрій, який ми готували протягом уроку.

Вернісаж творчих робіт учнів

 

 

Оцінювання учнівських робіт

- У яку країну ми сьогодні з вами потрапили? (Живопису)

- Хто є справжньою господинею у цій країні? (Фарба)

- Яку композицію ми зображали? (Абстрактну)

- Якими властивостями та співвідношеннями кольору ми користувалися при створенні композиції (Контрастним співвідношенням)

- Роботи якого художника вам найбільше сподобалися?

Домашнє завдання

Знайти приклади абстрактних композицій в оформленні кімнати, звернути увагу на колірне рішення.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_115619.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_134542.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_134408.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_120310.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_120209.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_130432.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_120452.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_120645.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_120430.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_125953.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\Новая папка (2)\IMG_20180119_115037.jpg

 

docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
1513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку