Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРЕДМЕТА «ІНФОРМАТИКА»

 

БАЗОВИЙ МОДУЛЬ.

(До підручника «Інформатика 10(11) клас»)

Автори: Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.

УРОК 3

ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ

 

МЕТА:

  • формування предметних компетентностей:
  • сформувати уявлення про інформаційну безпеку, принципи інформаційної безпеки, уміння критично ставитися до сучасних інтернет-сервісів;
  • формування ключових компетентностей:
  • спілкування державною мовою: уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою, висловлювати думки;
  • уміння навчатися упродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу;
  • екологічна грамотність і здорове життя: знання правил техніки безпеки, адекватна оцінка користі й шкоди від роботи за компютером, вміння організувати свій робочий час.
  • виховування інформаційної культури учнів: уміння генерувати та самостійно виражати нові ідеї.

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учень розуміє роль захисту інформації, вміє критично ставитися до сучасних інтернет-сервісів, дотримується правил безпечної поведінки в Інтернеті.

 

Обладнання: підручник, комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  • Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.
  • Повторення правил поведінки та БЖД в комп’ютерному класі. Первинний інструктаж викладача.
  • Безпека життєдіяльності під час роботи з комп’ютером (демонстрація презентації викладача). На слайдах зображено правила поведінки під час роботи з комп’ютером. Учні по черзі коментують зображення та називають правила.
  • Перевірка домашнього завдання.
  • Експрес-тестування

Матеріал розміщено за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/gdh943

або відскануйте  QR-код за допомогою смартфона

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ »

 

Фронтальна бесіда з учнями

1. Що таке інформаційна безпека?

2. На яких принципах базується інформаційна безпека?

3. Назвіть етичні норми, яких потрібно дотримуватися користувачам комп’ютерів?

 

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

Розповідь вчителя «Інформаційна безпека»

Коли ми вмикаємо комп’ютер, завантажуємо власні фотографії, серфінгуємо сторінками сайтів, купуємо за електронні гроші якісь товари, використовуємо прикладні програми, то хочемо бути впевнені, що наш комп’ютер — тільки наш, а доступ до даних саме під нашим контролем. Тобто хочемо, щоб наша інформація була захищена. Тоді доречно задати запитання, що таке інформаційна безпека?

Інформаційна безпека — це сукупність заходів для захисту даних та інформаційної системи від випадкових або навмисних пошкоджень та несанкціонованого доступу.

Згадаємо принципи, на яких базується інформаційна безпека

Викладач демонструє таблицю

 

Робота з підручником

Заповніть таблицю.

 

Принципи інформаційної безпеки

Конфіденційність

Доступність

Цілісність

Означення

 

 

 

Розповідь вчителя «Захист інформації»

 

Завдання учням:

  • Побудуйте інтелект-карту на тему «Методи захисту інформації».

 

Розповідь вчителя «Захист особистої інформації»

Запитання до учнів:

  • Яку інформацію можна назвати персональними даними?

 

Ідентифікація користувачів за допомогою логіна і пароля або з використанням спеціальних технічних засобів (розпізнавання голосу, відбитків пальців, зіниці ока та ін.).

 

Запитання до учнів:

  • Наведіть приклади ідентифікації користувача з використанням спеціальних технічних засобів.

 

Криптографічні методи (шифрування, цифровий підпис та ін.).

 

Робота в парах

Обговоріть способи захисту інформації та розробіть рекомендації для однолітків «Правила захисту особистої інформації».

 

Розповідь вчителя «Достовірність інформації»

 

Лексичні прийоми прихованої пропаганди

Критичне мислення («мистецтво аналізу-вати») це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих і незалежних рішень.

Критичне мислення має такі характеристики:

1. Самостійність. Ніхто не може мислити за людину, висловлювати її думки, переконання, ідеї тощо.

2. Постановка проблеми. Критичне мислення досить часто починається з постановки проблеми, тому що її розвязання стимулює людину мислити критично. Початок розвязання проблеми це збирання інформації, бо роздумувати «на порожньому місці» фактично неможливо.

3. Ухвалення рішення. Закінчення процесу критичного мислення це ухвалення рішення, що дає змогу оптимально розвязати поставлену проблему.

4. Чітка аргументованість. Людина, що мислить критично, має усвідомлювати, що часто проблема може мати кілька рішень, тому слід підкріпити обраний варіант вагомими, переконливими власними аргументами, які б доводили, що її розвязання є найкращим, оптимальним.

5. Соціальність. Людина живе в соціумі, тому доводити свою позицію вона повинна у спілкуванні. Під час спілкування, диспуту, дискусії людина поглиблює свою позицію.

 

Завдання учням.

Створіть інтелект-карту на тему «Характеристики критичного мислення».

 

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Дослідіть питання «Екологічні та техногенні проблеми людства», відвідавши вказані вчителем сайти. Перевірте, чи можна довіряти розміщеній інформації на вказаних сайтах, використовуючи критерії. Результати дослідження оформте в таблиці.

 

 

URL-адреса веб-сайту 1

URL-адреса веб-сайту 2

URL-адреса веб-сайту 3

Назва веб-сайту

 

 

 

Мета сайту

 

 

 

Наскільки інформативний контент сайту

 

 

 

Актуальність інформації (коли востаннє оновлювалася)

 

 

 

Що подано на сайті: особисті думки чи факти?

 

 

 

Які організації повязані з цим сайтом? Використовуючи пошу-кову машину Google, введіть link: адресу веб-сайту (наприклад: link:www.mon.gov.ua)

 

 

 

Чи можна перевірити інформацію, що подана на сайті, за допо-могою інших джерел (книг, журналів тощо)?

 

 

 

Наявність зворотного звязку з автором

 

 

 

Використання лексичних прийомів прихованої пропаганди

 

 

 

Чи зображення, розміщені на сайті, оригінальні

 

 

 

Зробіть висновок, чи можна довіряти досліджуваним джерелам інформації.

 

Вправи для зняття втоми під час роботи на компютері

 

 

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  •             Оцінювання знань учнів, протягом роботи на уроці.
  •             Аргументація та виставлення оцінок.
  •             Підкріплення позитивною мотивацію діяльність учнів.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріал за підручником.

2. Використовуючи різні джерела інформації, дізнатися, за які «злочини у сфері інформаційної безпеки» передбачено кримінальну відповідальність.

3. Завдання в зошиті. Написати визнчення:

 

  • Тролінг — це…
  • Веб-серфінг (інтернет-серфінг) — це…
  • Ігроманія — це….
  • Інтернет-соціоманія — це….

 

 

РЕФЛЕКСІЯ

Вправа «Мікрофон»

Продовжити речення. Учні по черзі додають по одному слову до висловлювання: «Сьогодні на уроці я дізнався...».

 

 

docx
Пов’язані теми
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку