Конспект уроку з теми: "Арифметичні операції та вирази", конспект для учнів 7 класу

Про матеріал
Конспект уроку з теми: "Арифметичні операції та вирази", конспект для учнів 7 класу
Перегляд файлу

Арифметичні операції та вирази

Мета:

  • продовжити вивчати  середовище  виконання алгоритму; навчити учнів записувати обчислювати вирази у середовищі Scratch та розв’язувати задачі на обчислення;
  • виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу;
  • розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем  виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам'ять, уважність.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація знань. «Знайди слова»


  1. Програма
  2. Вираз
  3. Оператор
  4. Додавання
  5. Віднімання
  6. Константа
  7. Величина
  8. Змінна
  9. Порівняння

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимось з новими можливостями програми Скретч, складатимемо програми для комп'ютерного виконавця. Давайте пригадаємо з яких елементів складається програмне вікно. На інтерактивній дошці демонструємо програму. Обговорюємо усі елементи вікна.

IV. Вивчення нового матеріалу

За допомогою виразу можна задати правило для знаходження значення деякої величини. Вираз складається з операндів та знаків операцій. Операнди можуть бути константами, змінними і функціями. Операції поділяються на:

  • арифметичні: +, - *, / ;
  • порівняння:  <, >, =;
  • логічні: і, або, не;
  • текстові: порівняння, об’єднання;
  • обробки подій.

Над числовими даними можна виконувати арифметичні операції (додавання, віднімання, множення, ділення). Блоки команд відповідних операцій знаходяться в категорії Оператори. До овальних віконець цих команд можна вводити числа, імена змінних, вирази, елементи списку. Ці блоки команд самостійно не використовуються (їх називають репортерами).

Арифметичні вирази описують правила обчислення значення деякої величини. Операнди в арифметичних виразах з‘єднуються символами арифметичних операцій:

Вони вставляються в поля інших блоків команд, наприклад, у поля блоків стеку:

https://lh6.googleusercontent.com/Q8N4f6AeVRPsIAH1SAg7EnYqCc0FFVzwQUj3PD42jSENv-JDot370pucVtIyGw9Wk4KeY4gyqKpTTyOHNqFQk6IXwG0MAyu_m5IorRNsQw_OA1ZHbjA=w874

Арифметичні вирази можуть містити математичні функції, наприклад, корінь з степення. Деякі функції представлені окремими блоками, наприклад округлити, та остача від. Для задання порядку виконання операцій у виразі в Скретч не можна використовувати дужки. Логічні вирази призначенні для записування різноманітних умов. Логічні вирази можуть набувати одного з двох можливих значень «істино» (true) або «хибно» (false). У Скретч надавати змінним логічного значення в явному вигляді неможна. Однак існує ряд операцій та виразів, результатом яких є логічні значення. Логічні значення є результатом арифметичних та рядкових операцій порівняння, деяких операцій опрацювання подій.

Прості логічні вирази – це два арифметичні вирази, з‘єднанні символами відношення (порівняння).

Складенні логічні вирази – цепрості логічні вирази, до яких застосовуються логічні операції і (and), або (or), не (not).

  • Логічна операція і (and). Повертає значення «істинно», коли обидва вирази істинні.
  • Логічна операція або (or). Повертає значення «істинно», коли хоча б один з виразів істинний.
  • Логічна операція не (not). Повертає значення «істинно», якщо вираз хибний, та значення« хибно», якщо вираз істинний.

V. Працюємо за комп’ютером.

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

3) Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1 Створити проект для обчислення значення виразу a+ (n – 1)*d. Надати створеним змінним числових значень: a = 5, d = 10, n = 2.

Розв’язання

 

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2016/32_Scratch/04.png

Завдання 2. Створіть проект, за допомогою якого обчислюється значення виразу (a*с –b)*b. Значення змінних уводяться з клавіатури.

Завдання 3. П’ятеро учнів змагалися у швидкості набору символів на клавіатурі. Перший за одну хвилину надрукував 81 символ, другий – 78, третій – 75, четвертий – 72, а п’ятий – 69 символів. Розробіть алгоритм підрахунку загальної кількості надрукованих символів.

 

VI. Підсумок уроку. Узагальнення навчального матеріалу. Виставлення оцінок.

 

VIІ. Домашнє завдання. Записати у вигляді блок-схем алгоритм для розв’язання такої задачі: Четверо учні збирали гриби. Перший учень зібрав 1,6 кг грибів, а кожний наступний учень – на 0,6 кг більше за попереднього. Учні склали гриби і поділили їх між собою порівну. Розробіть алгоритм визначення маси грибів, що дісталася кожному учневі.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kolchak Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
8626
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку